بیوگرافی رابرت تاون

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی رابرت تاون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 رابرت تاون یک تهیه کننده، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان آمریکایی است. او بخشی از موج جدید فیلمسازی هالیوود بود. شهرت او بیشتر به خاطر فیلمنامه محله چینی ها(۱۹۷۴) می باشد که به کارگردانی رومن پولانسکی برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی گردید که یکی از بهترین فیلم نامه های تاریخ سینمای جهان لقب گرفته است.

زندگینامه رابرت تاون

بیوگرافی رابرت تاون

فعالیت هنری

از دیگر فیلم نامه های مطرح او می توان به دوآشغال(۱۹۹۰)، آخرین مأموریت(۱۹۷۳)، شامپو(۱۹۷۵)، و دو قسمت از مجموعه فیلم ماموریت غیرممکن(۱۹۹۶ و ۲۰۰۰) اشاره کرد. علاوه بر نویسندگی فیلم نامه، تاون چندین فیلم نیز کارگردانی کرده است که از جمله آنها می توان به درام ورزشی بهترین رکوردشخصی(۱۹۸۲)، بدون مرز(۱۹۹۸)، تریلر جنایی طلوع خورشید تکیلا (۱۹۸۸) و درام جنایی رمانتیک از غبار بپرس (۲۰۰۶) اشاره کرد.

تاون در ۲۳ نوامبر سال ۱۹۳۴ در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. اصالت او از طرف مادرش رومانیایی و از طرف پدرش روسی می باشد. خانواده او یهودی بودند. او در سن پدرو، لس آنجلس بزرگ شد. پس از تحصیل در مدرسه چادویک وارد دانشگاه پومونا در کلیرمونت کالیفرنیا گردید. شروع فعالیت تاون در صنعت سینما با فیلم نامه نویسی آغاز گردید. اولین فیلمنامه مطرح او برای فیلم آخرین زن روی زمین(۱۹۶۰) نوشته که توسط راجر فورمن کارگردانی گردید. پس از نوشتن فیلنامه چندین سریال، فیلنامه فیلم آخرین ماموریت(۱۹۷۳) و محله چینی ها(۱۹۷۴) را نوشت که توانست برای آن جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را در سال ۱۹۷۴ کسب کند. او تاکنون تعداد زیادی فیلنامه مخلتف نوشته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیامک صفری
بهترین رکورد

تاون در اولین فیلمش بهترین رکورد(۱۹۸۲) کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آن را برعهده داشت. این فیلم درام ورزشی درباره گروهی از زنان است که سعی می کنند در مرحله انتخابی دوسه گانه برای بازیهای المپیک سال ۱۹۸۰ انتخاب شوند. در این فیلم ماریل همینگوی به همراه ورزشکار دومیدانی پاتریس دانلی ایفای نقش می کنند. گرچه منتقدین از این فیلم راضی بودند اما با استقبال خوبی از طرف مخاطبین همراه نشد و در فروش شکست خورد. این فیلم نامزد جای گرفتن در لیست ۱۰ تایی بهترین فیلم های ورزشی انستیتو فیلم آمریکا قرار گرفت.

فیلم بعدی او بدون محدودیت ها(۱۹۹۸) نام داشت که یک زندگینامه ورزشی درباره ارتباط بین دونده رکوردشکن استیو پریفونتاین با مربی اش بیل بویرمن می باشد. در این فیلم بیلی کراداپ به همراه دونالد ساترلند و مونیکا پاتر و جرمی سیستو ایفای نقش می کنند. تهیه کننده این فیلم تام کروز و پاولا واگنر بودند. این فیلم که ساخت آن ۲۵ میلیون دلار هزینه داشت تنها ۷۷۷ هزار دلار فروش داشت اما دیدگاه های خوبی از جانب منتقدین مطرح داشت. همچنین نامزد یک گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ورزشی و نامزد قرارگیری در لیست ۱۰۰ فیلم ۱۰۰ صندلی استیتو فیلم آمریکا گردید.

طلوع خورشید تکیلا

طلوع خورشید تکیلا (۱۹۸۸) فیلمی دیگر به نویسندگی و کارگردانی رابرت تاون است که در آن بازیگرانی همچون مل گیبسون، میشل فایفر، کرت راسل و رائول هولیا ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری شد. داستان این فیلم درباره یک قاچاقچی بازنشسته مواد مواد مخدر است که تلاش می کند زندگی شرافتمندانه ای داشته باشد تا اینکه به درخواست یکی از دوستانش در یک معامله ی مواد مخدر کمک می کند. این فیلم برخلاف فیلم قبلی این کارگردان با فروش خوبی مواجه شد و با بودجه ۲۳ میلیون دلاری ساخت آن درآمدی بالغ بر ۱۰۵ میلیون دلار داشت. منتقدین نیز نظرات مثبت و منفی مختلفی داشتند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیرشا رونان

آخرین فیلم بلندی که تاون نویسندگی و کارگردانی ان را بر عهده داشت از غبار بپرس(۲۰۰۶) نام دارد که یک فیلم آمریکایی در سبک رمانتیک و درام می باشد. داستان این فیلم درباره نویسندهٔ جوانی است که علاقه مند به یک یشخدمت مکزیکی می شود ولی با رفتاری توهین آمیز او را رها می کند و با زنی دیگر رابطه برقرار می کند. از بازیگران این فیلم می توان به کالیف فارل، سلما هایک و دونالد ساترلند اشاره کرد. این فیلم نیز نتوانست به موفقیت تجاری دست یابد و تنها ۲٫۵ میلیون دلار فروش داشت. منتقدین نیز در وب سایت روتن تومیتو با ۱۰۴ دیدگاه از منتقدین به امتیاز ۳۵% دست یافت.

تاون علاوه بر برنده شدن اسکار بهترین فیلم نامه غیراقتباسی برای فیلم محله چینی ها(۱۹۷۵) نامزد اسکار بهترین فیلم نامه اقتباسی برای فیلم آخرین ماموریت(۱۹۷۴) و گرستوک:افسانه تارزان(۱۹۸۵)، نامزد اسکار بهترین فیلم نامه غیراقتباسی برای فیلم شامپو(۱۹۷۶) گردید. همچنین برنده جایزه بفتای بهترین فیلم نامه برای آخرین ماموریت و محله چینی ها و گلدن گلوب بهترین فیلم برای محله چینی ها گردید.

نام کامل
Robert Bertram Schwartz
تاریخ تولد
November 23, 1934
سن
۸۵ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Won 1 Oscar
Another 11 wins & 9 nominations

همسر: Luisa Gaule (ازدواج ۱۹۸۴)، جولی پین (ازدواج ۱۹۷۷–۱۹۸۲)
کتاب‌ها: Chinatown ; The Last Detail: Screenplays
کودکان: کاترین تون، کیارا تون
آموزش: Pomona College، Chadwick School

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رابرت تاون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه