بیوگرافی سرجو کوربوچی

4 سال پیش
بیوگرافی سرجو کوربوچی
Rate this post

بیوگرافی سرجو کوربوچی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 سرجو کوربوچی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، و تهیه‌کننده ایتالیایی می باشد که برادرش برونو نیز کارگردان و فیلنامه نویس است. شهرت او بیشتر به خاطر فیلم های وسترن اسپاگتی بسیار خشن می باشد.

زندگینامه سرجو کوربوچی

بیوگرافی سرجو کوربوچی

فعالیت هنری

کوربوچی در ۶ دسامبر ۱۹۲۶ در رم به دنیا آمد. از اولین فیلم هایش می توان به چه کسی دیگر مردد نیست(۱۹۶۰)، یک آمریکایی در تولدو(۱۹۶۰) اشاره کرد. سپس کار خود را با کارگردانی فیلمی تقریباً ارزان قیمت تاریخی که کپی برداری از فیلم‌ تاریخی اسپارتاکوس بود را ادامه داد. این فیلم برده و فرزند اسپارتاکوس(۱۹۶۲) نام داشت. از بازیگران آن می‌توان به جانا ماریا کنله، کلودیو گورا، استیو ریوز، انزو فی‌یرمونته و بنیتو استفانلی اشاره کرد. در میان نخستین فیلم‌های وسترن اسپاگتی او می‌توان فیلم‌های قتل‌عام در گراند کانیون (۱۹۶۴) و قاضی مینه سوتا(۱۹۶۵) که به صورت انفرادی کارگردانی کرده بود، اشاره کرد.

خستین موفقیت تجاری کوربوچی با ژانر وسترن اسپاگتی و فیلم جنکو(۱۹۶۶) بود. از بازیگران آن می‌توان به فرانکو نرو، جینو پیرینس، لوچانو روسی، ادواردو فاخاردو و خوزه بودالو اشاره کرد. داستان این فیلم درباره مردی به نام جانگو می باشد که وارد یک شهر در مکزیک می شوند و دو گروه خلافکار که در آن شهر ناآرامی به وجود آورده اند را نابود می کند. این فیلم تقریبا یک میلیون پوند درآمد به دست آورد. ۴۶ سال بعد کوینتین تارانتینو فیلمی با نام جنگوی از بند رسته(۲۰۱۲) کارگردانی کرد که نرو نیز نقشی کوتاه در آن داشت.

رینگو و هفت تیر طلاییش

رینگو و هفت تیر طلاییش(۱۹۶۶) عنوان فیلم بعدی این کارگردان است که باز هم یک وسترن اسپاگیتی است که در آن مارک دامون ایفای نقش می کند. در همین سال فیلمی دیگر به نام ناواهو جو(۱۹۶۶) با بازی بارت رینولدزدر نقش یک سرخ‌پوست ایالات متحده آمریکا بازی می کند که در مقابل یک گروهی از سارقین مسلحی که قصد نابودی قبیله اش را دارند، ایستادگی می کند. سپس فیلمی جاسوسی به نام مرگ در فرار(۱۹۶۷) را با بازی تای هاردلین و مایکل رنی کارگردانی کرد. سرباز حرفه‌ای (۱۹۶۸) عنوان فیلمی دیگر در سبک وسترن به کارگردانی سرجو کوربوچی است که در آن فرانکو نرو و جک پالانس ایفای نقش می کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آیدا نامجو

جک پالانس ۲۳ سال بعد در فیلمی با همین مظمون به کارگردانی ران آندروود بازی کرد که توانست اولین و تنها جایزه اسکارش را به دست آورد. در همین سال فیلمی در سبک وسترن به نام سکوت بزرگ (۱۹۶۸) کارگردانی نمود که در کنار جانگو، از مهم‌ترین فیلم‌های وسترن اسپاگتی به‌شمار می‌رود که کارگردانی غیر از سرجو لئونه ساخته است. در این فیلم ژان-لویی ترنتینیان، کلاوس کینسکی، فرانک ولف و لوئیجی پیستیلی ایفای نقش می کنند. از نقاط قوت این فیلم می توان به چشم‌اندازهای برفی، عدول از قواعد ژانر وسترن، پایان‌بندی و در نهایت موسیقی زیبای آن یاد کرد. این فیلم در بعضی کشورها به خاطر خشنونت بیش از اندازه‌اش ممنوع شد. داستان این فیلم حول یک قهرمان دارای اختلال گفتاری و یک آدم شرور قرار دارد.

متخصص‌

متخصص‌(۱۹۶۹) عنوان فیلم بعدی این کارگردان به بازی جانی هالیدی، فرانسیس فابین و گاستون ماسچین می باشد. سپس فیلمی وسترن زاپاتایی را به نام اصحاب(۱۹۷۰) را با بازی فرانکو نرو و توماس میلیان و جک پالانس کارگردانی کرد. این فیلم نیز یکی از بهترین فیلم های وسترن اسپاگیتی در ایتالیا می باشد که با فیلم خوب بد زشت(۱۹۶۶) سرجیو لئونه مقایسه می شد. این فیلم بالغ بر ۱٫۵ میلیون لیر در ایتالیا درآمد داشت. سانی و جد(۱۹۷۲) نیز به کارگردانی کوربوچی در همین ژانر با بازی تلی ساوالاس در نقش کلانتری بی رحم است که برای دستگیری یک سارق با بازی توماس میلیان و دوست دختریش تلاش میکند.

از فیلم های کمدی این کارگردان می توان به یک وسترن اسپاگیتی به نام من در وسط انقلاب چکار میکنم؟(۱۹۷۲) نو همچنین یک فیلم کمدی جانور(۱۹۷۴) با بازی گابریلا جیورجلی و مایکل کنستانتین و جیانکارلو جیانینی و علامتت چیست(۱۹۷۵) با بازی البرتو سوردی و فیلم سفید، زرد و سیاه(۱۹۷۵) اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عبدالله اسفندیاری
هنرمندان همکار

فیلم بعدی کوربوچی یک کمدی جنایی به نام هنرمندان همکار(۱۹۷۶) با بازی آدریانو سلنتانو و دیوید دی دوناتلو اشاره کرد که توانستند برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر شوند. اقای رابینسون(۱۹۷۶) نیز فیلمی کمدی ایتالیایی بود که تقلیدی تمسخرآمیز از رمان رابینسون کروزوئه دانیل دفوئه بود. فیلم بعدی این کارگردان در سبک معمایی و رمزالود به نام راز ناپلی(۱۹۷۹) بود که در آن ماسلو ماسترویانی و اورنلا موتی ایفای نقش کردند.

از دیگر اثار سرجو کوربوچی می توان به فیلم فردها و زوج‌ها (۱۹۷۸) اشاره کرد که فیلمی زوج هنری در سبک کمدی با بازی ترنس هیل و باد اسپنسر اشاره کرد. همکاری بعدی این کارگردانی با هنرپیشه مطرح آن روزهای فیلم های کمدی وسترن یعنی ترنس هیل، در فیلمی به نام سوپرپلیس(۱۹۸۰) بود که از دیگر بازیگران آن ارنست بورگناین و جوآن درو اشاره کرد.

دوست یک گنج است(۱۹۸۱) عنوان فیلمی دیگر در سبک کمدی، اکشن و ماجراجویی به کارگردانی سرجو کوربوچی است که از بازیگران آن می‌توان به ترنس هیل، باد اسپنسر و تام تالی اشاره کرد. از اخرین فیلم های او می توان به فیلم جنایی روزهای بازپرس آمبروسیو(۱۹۸۸) اشاره کرد که با اقتباسی ضعیف از چندین رمان نوشته رناتو اولیوری ساخته شده بود. فیلم های کمدی که کوربوچی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی کارگردانی کرد که اغلب با هنرپیشگی آدریانو سلنتانو همراه شده بود معمولا با موفقیت تجاری خوبی در ایتالیا همراه می شد. این کارگردان درسال ۱۹۹۰ از دنیا رفت.

فیلم‌شناسی

برده (۱۹۶۲)
قاضی مینه سوتا (۱۹۶۵)
جانگو (۱۹۶۶)
رینگو و تپانچه طلاییش (۱۹۶۶)
هدف متحرک (۱۹۶۷)
انسانهای بی رحم (۱۹۶۷)
مزدور (۱۹۶۸)
سکوت بزرگ (۱۹۶۸)
حرفه‌ای ها (۱۹۶۹)
همکاری در قتل (۱۹۷۰)
راهزنان (۱۹۷۲)
در میانه این انقلاب من چه کار می‌کنم؟ (۱۹۷۲)
هیولا (۱۹۷۴)
سفید، زرد، و سیاه (۱۹۷۵)
بلوف (۱۹۷۶)
آقای رابینسون (۱۹۷۵)
رمز و راز ناپلی (۱۹۷۸)
قمار برای بالاترین خطر (۱۹۷۸)
یک دوست گنج است (۱۹۸۱)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احمد سولو
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سرجو کوربوچی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه