بیوگرافی تد دم

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی تد دم به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 تد دم تهیه کننده و کارگردان آمریکایی بود که ین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۲ میلادی فعالیت می‌کرد. او برادرزاده تهیه کننده و کارگردان، جاناتان دمی بود.

زندگینامه تد دم

بیوگرافی تد دم

فعالیت هنری

دم در ۲۶ اکتبر سال ۱۹۶۳ در شهر نیویورک به دنیا آمد. او در راکویل در لانگ آیلند، نیویورک بزرگ شد و تحصیلاتش را در دبیرستان سنیور جنوبی کامل کرد. سپس وارد دانشگاه سانی کوتلند شد. پس از فارغ التحصیلی وارد دنیای رسانه شد و یک برنامه رادیویی در کورتلند مشغول به کار شد. این برنامه ترکیبی از بحث های رادیویی و کمدی با شخصیت هایی بود و کم کم مخاطبانش به خارج از محیط دانشگاه نیز کشانده شد. شروع فعالیت سینماییش با دستیاری تولید در شبکه MTV و سپس تهیه کنندگی یک برنامه هیپ هاپ زنده شد.

این برنامه یو، رپ های MTV نام داشت. که از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵ پخش می شد. اولین پروژه سینماییش یک فیلم کوتاه به نام گرو(۱۹۹۲) با بازی جاش موسبی و جان بی هیکی بود. سپس یک استندآپ کمدی ۴۵ دقیقه ای به نام درمانی برای سرطان نیست(۱۹۹۲) را با ایفای نقش دنیس لری کارگردانی کرد.

اولین فیلم

اولین فیلم بلند این کارگردان یک کمدی هیجان انگیز به نام مضنون کیست؟(۱۹۹۳) نام داشت که در آن دکتر دری و اد لاور که میزبانان شو تلویزیونی یو، رپ های MTV بودند، بازی می کردند. رف(۱۹۹۴) عنوان فیلم بعدی تد دم است که با بازی دنیس لری، جودی دیویس و کوین اسپیسی همراه شد. این فیلم با نام دیگر گروگان‌های متخاصم یک فیلم در سبک کمدی سیاه بود که نامزد قرارگیری در لیست ۱۰۰ سال … ۱۰۰ خنده از انستیتو فیلم آمریکایی گردید. بعد از آن فیلمی دیگر به نام دختران زیبا (۱۹۹۶) را کارگردانی کرد که فیلمی ۱۱۲ دقیقه‌ای در سبک کمدی، درام و عاشقانه با بازی مت دیلون، لارن هالی، تیمونی هاتون، ناتالی پورتمن و اما تورمان می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سینتیا کرم

دم بعد از کارگردانی اپیزودهایی برای سریال هایی از قبیل آدمکش: زندگی در خیابان(۱۹۹۳ تا ۱۹۹۹)، داستان های ترن‌ زیر زمینی‌(۱۹۹۷) و اسلحه(۱۹۹۷) فیلم بعدی خودش را با نام خیابان اثر تاریخی‌(۱۹۹۸) را کارگردانی کرد. در این فیلم کمدی و درام دنیس لیری، فامک جانسن، مارتین شین، یان هارت، و لنی کلارک ایفای نقش می کنند.

داستان این فیلم که در چارلزتون در ماساچوست اتفاق می افتد درباره فردی خلافکار به نام بابی او گردی است. این فیلم که شکست تجاری بزرگی بود علارقم صرف بودجه ۱۱ میلیون دلاری نتوانست به فروشی بیشتر از ۳۳۳ هزار دلار دست یابد. زندگی (۱۹۹۹) عنوان فیلم بعدی به کارگردانی تد دم است که رابرت رمزی فیلم نامه آن را نوشت و در آن ادی مورفی، مارتین لارنس و اوبا باباتونده ایفای نقش می کردند. داستان این فیلم از زبان یک زندانی مسن در مورد دو نفر از دوستانش است که هر دو به اشتباه به قتل محکوم و به حبس ابد در زندان مجازات شده بودند.

کوکائین (۲۰۰۱)

کوکائین (۲۰۰۱) عنوان فیلمی به کارگردانی تد دم است که دربارهٔ زندگی‌نامهٔ جورج جانگ، قاچاقچی آمریکایی کوکائین است که بر اساس داستان‌های واقعی زندگی ساخته شده‌است. دیوید مک کنا و نیک کاساوتس داستان آن را از کتابی نوشتهٔ بروس پورترز (۱۹۹۳) اقتباس کردند. جانی دپ در این فیلم نقش جورج جانگ را ایفا کرده‌است. از دیگر بازیگران ان می توان به ری لیوتا، پنلوپه کروز و فرانکا پوتنته اشاره کرد. این فیلم توانست در مجموع بع فروش جهانی ۸۳ میلیون دلار دست یابد و تا حدودی هزینه ۵۳ میلیون دلاری ساختش را جبران کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرانک کاپرا

آخرین فیلم این کارگردان یک دهه تحت سلطه(۲۰۰۳۹ نام داشت که فیلمی مستند با همکاری ریچارد لاگراونسه و تولید شده توسط کانال فیلم مستقل یا IFC می باشد. این فیلم درباره نقطه عطف سینمای آمریکا در دهه ۱۹۷۰ بود. از کسانی که در این مستند حضور داشتند می توان به فرانسیس فورد کاپولا، میلوش فورمان، کلینت ایستوود، رابرت آلتمن و سیدنی پولاک اشاره کرد. تد دم در تاریخ ۱۳ ژانویه سال ۲۰۰۲ از دنیا رفت. روحش شاد و یادش گرامی باد.

تاریخ تولد:
۲۶ اکتبر ۱۹۶۳، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
تاریخ مرگ:
۱۳ ژانویهٔ ۲۰۰۲، سنتا مونیکا، کالیفرنیا، آمریکا
فرزندان:
۲
همسر:
آماندا شیر دمه (ازدواج ۱۹۹۴–۲۰۰۲)
کتاب‌ها:
Blow by Blow

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تد دم
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه