بیوگرافی تیم بلیک نلسون

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی تیم بلیک نلسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 تیم بلیک نلسون بازیگر و کارگردان ، تهیه‌کننده آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۸۹ در عرصه بازیگری و از سال ۱۹۹۷ در عرصه کارگردانی فعالیت می کند. از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در سوراخ (۲۰۰۳) ، سیریانا (۲۰۰۵) و هالک شگفت انگیز (۲۰۰۸) اشاره کرد. از فیلم هایی که کارگردانی کرده است نیز می توان به چشم خدا(۱۹۹۷)، او(۲۰۰۱)، منطقه خاکستری(۲۰۰۱)، برگ‌های علف (۲۰۰۵) و بیهوشی(۲۰۱۵) اشاره کرد.

زندگینامه تیم بلیک نلسون

بیوگرافی تیم بلیک نلسون

فعالیت هنری

نلسون زاده ۱۱ مه سال ۱۹۶۴ در تالسا، اوکلاهوما در خانواده ای یهودی می باشد. پدربزرگ و مادربزرگ مادری او از اندک نازی هایی بودند که قبل از جنگ جهانی دوم موفق به فرار به انگلستان در سال ۱۹۳۸ و مهاجرت به ایالات متحده در سال ۱۹۴۱ شده بودند. خانواده پدری او نیز از مهاجران یهودی روسی بودند. نلسون در موسسه هنرهای تابستانی اوکلاهما درس خواند و در سال ۱۹۸۲ از مدرسه هلندهال در تولسا فارغ التحصیل گشت. سپس وارد دانشگاه براون شد. علاوه بر این، نلسون عضو جامعه فی بتا کاپا می باشد. او به خاطر مطالعات کلاسیکش برنده جایزه ورکمن/دریسکول شده است. او آخرین مدرک تحصیلیش را نیز از دانشگاه جولیارد در سال ۱۹۹۰ دریافت کرده است.

پس از چندین سال فعالیت در عرصه بازیگری، اولین حضورش در سینما در نقش کارگردان در فیلم چشم خدا(۱۹۹۷) می باشد. در این فیلم جنایی مارتا پلیمپتن، مری کی پالاس، نیک استال بازی می کنند. نلسون برای این فیلم برنده جایزه بهترین کارگردان فیلم مستقل آمریکایی در جشنواره بین المللی فیلم سیاتل در سال ۱۹۹۷ و همچنین برنده جایزه برنزی بهترین کارگردانی در جشنواره بین المللی فیلم توکیو گردید. او همچنین نامزد جایزه ایندیپندت اسپریت و جایزه ویژه هیئت داوران سال ۱۹۹۸ در جشنواره فیلم ساندنس گردید.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی آزاده صمدی
فیلم کاناس

پس از کارگردانی فیلم کاناس(۱۹۹۸)، فیلمی آمریکایی و درام به نام او(۲۰۰۱) را کارگردانی کرد که با اقتباسی مدرن از رمان اتلو از ولیام شکسپیر و در محیط یک دبیرستان آمریکایی ساخته شد. از بازیگران آن می توان به مکای فایفر، جولیا استایلز و جاش هارتنت اشاره کرد. این فیلم که قرار بود در سال ۱۹۹۹ اکران شود به خاطر قتل عام دبیرستان کلمباین اکران آن به مدت دو سال توسط توزیع کننده اصلی آن، شرکت میرامکس به تاخیر افتاد. این فیلم شامل صحنه سبک های موسیقی متفاوت، اعم از رپ به اپرا می باشد. منتقدان نظرهای متفاوتی در این فیلم داشتند و در کل متوسط ارزیابی گردید. همچنین مکای فایفر نامزددریافت جایزه بلک ریل و نلسون توانست برنده جایزه عقربه فضایی طلایی از فستیوال بین المللی فیلم سیاتل برای بهترین کارگردانی گردد.

منطقه خاکستری(۲۰۰۱)، عنوان فیلم بعدی به کارگردانی نلسون می باشد که در آن دیوید آرکویت، استیو بوشمی، هاروی کایتل و میرا سوروینو ایفای نقش می کنند. این فیلم بر اساس کتاب آشویتس: یک شاهد عینی دکتر نوشته شده توسط دکتر میلوش نیاژلی ساخته شد. عنوان این فیلم از فصلی از این کتاب که توسط پریمو لوی، یکی از بازماندگان هولوکاست بیان شده، برگرفته شده است.

سایر فعالیت ها

این فیلم داستان یهودیان یگان های کماندو ویژه XII در اردوگاه مرگ آشویتس را در اکتبر ۱۹۴۴ بیان می کند که زندانیان به نگهبانان اردوگاه در جابجایی اجساد قربانیانی که با گاز کشته شدند به درون کوره های آدم سوزی مشارکت می کنند. این فیلم با نظرات بسیار مساعد منتقدان همراه شد و بسیاری از منتقدان از جمله راجر ابرت از آن به عنوان یک فیلم عالی یاد کردند. این فیلم توانست جایزه هیئت ملی نظرات آزادی بیان را در سال ۲۰۰۲ از آن خود کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عنایت بخشی

فیلم بعدی تیم بلیک نلسون یک کمدی درام به نام برگ‌های علف (۲۰۰۹) با بازی ادوارد نورتون، ریچارد دریفوس و سوزان ساراندون می باشد. با وجود نقدهای مثبت و منفی این فیلم نتوانست در گیشه موفق عمل کند و با صرف هزینه ۹ میلیون دلاری در ساخت آن تنها نزدیک به ۲ میلوین دلار درآمد کسب کرد. آخرین فیلم نلسون یک فیلم در سبک درام به نام بیهوشی (۲۰۱۵) می باشد که در آن سام واترستون و کریستین استوارت به همراه تیم بلیک نلسون حضور داشتند.

تاریخ تولد:
۱۱ مهٔ ۱۹۶۴ (سن ۵۵ سال)، تالسا، اکلاهما، آمریکا
قد:
۱٫۶۵ متر
فرزندان:
۳
همسر:
لیسا بناویدس (ازدواج ۱۹۹۴)
جوایز:
جایزهٔ گرمی برای بهترین آلبوم سال، Satellite Award for Best Ensemble – Motion Picture

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تیم بلیک نلسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه