بیوگرافی کریس ناهون

4 سال پیش
بیوگرافی کریس ناهون
Rate this post

بیوگرافی کریس ناهون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کریس ناهون نویسنده و کارگردانی فرانسوی می باشد که از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم های او می توان به بوسه اژدها(۲۰۰۱)، امپراتوری گرگ‌ها(۲۰۰۵)، خون: آخرین خون‌آشام(۲۰۰۹) یاد کرد.

زندگینامه کریس ناهون

بیوگرافی کریس ناهون

فعالیت هنری

این کارگردان علاوه بر کارگردانی فیلم های بلند تعداد زیادی تبلیغات بازرگانی و موزیک ویدئو نیز کارگردانی کرده است. ناهون در ۵ دسامبر سال ۱۹۶۸ در سوئیسی سوس مونتمونسی در فرانسه به دنیا آمد. او با فیلم هایی از کارگردانانی نظیر استیون اسپیلبرگ، جان کارپنتر و جیم جارموش بزرگ شد. پس از پایان تحصیلاتش بلافاصله در صنعت فیلم سازی مشغول به کار شد.

پس از ساخت ۳ فیلم کوتاه، به استخدام یک شرکت تولیدی در پارس که به تهیه آگهی مبادرت داشتند، درآمد. او چندین آگهی برای شرکت های بزرگی از جمله رنو، سونی و دانون تهیه و کارگردانی کرد. با تشویق تهیه کننده ای به نام لوک بسون که از طریق یکی از دوستانش به او معرفی شده بود اولین فیلمش را به نام بوسه اژدها(۲۰۰۱) کارگردانی کرد. این فیلم فرانسوی ، در ژانر اکشن و رزمی به تهیه کنندگی لوک بسون و جت لی می باشد. از بازیگران آن نیز می توان به جت لی و بریجیت فوندا اشاره کرد.

این فیلم برای راضی کردن طرفداران جت لی، که صحنه های مبارزه واقعی میخواستند ساخته شد. این فیلم به خاطر استفاده نکردن از بدلکاران و یا کابل و سیم در بستن بازیگران به جز دو سکانس مشهور می باشد. داستان آن نیز درباره یک مامور اطلاعات چینی است که برای ماموریتی به پاریس فرستاده می شود. این فیلم که با بودجه ۲۵ میلیون دلار ساخته شد، در زمان خودش رکورد پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای فرانسه را با فروشی بالغ بر ۶۵ میلیون دلار شکست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین معلومی
امپراتوری گرگ‌ها

فیلم بعدی کریس ناهون یک فیلم در سبک جنایی به نام امپراتوری گرگ‌ها(۲۰۰۵) با بازی ژان رنو، لائورا مورانته، ورنون دوبتچف، و الودی ناوار می باشد. داستان آن درباره کارآگاهی بازنشسته و مرموز است که برای حل پرونده کشف سه جسد از مهاجران ترکیه از او کمک گرفته می شود. این فیلم نتوانست آنچنان که بایست در گیشه موفق باشد و با صرف بودجه ۲۴ میلیون یورویی تنها توانست ۱۱ میلیون دلار فروش داشته باشد. ناهون پس از نوشتن فیلم نامه ای برای فیلم اسکیت یا مرگ(۲۰۰۸) به کارگردانی میگل کورتیز، فیلمی کوتاه به نام گری گری(۲۰۰۹) را کارگردانی کرد.

خون: آخرین خون‌آشام(۲۰۰۹) عنوان فیلمی دیگر از کریس ناهون می باشد که درباره یک دختر نیمه انسان و نیمه خون آشام است که از طرف سازمان های دولتی وارد یک مدرسه می شود تا بتواند در آنجا قدرتمندترین خون اشامان را شکار و نابود کند. این فیلم در کشورهای فرانسه، هنگ کنگ، بریتانیا، آرژانتین فیلم برداری شد. از بازیگران آن می توان به جون جی-هیون، الیسون میلز، ماسیلا لوشا اشاره کرد. این فیلم ترسناک-اکشن در ژاپن با نام آخرین خون اکران شد. در سال ۲۰۱۱، ناهون اپیزودهایی از سریال فرانسوی رقابت دختران زیبا را کارگردانی کرد.

آخرین فیلم اکران شده از این کارگردان فیلم اکشن، جنایی و درام بانوی جنگجوی خون(۲۰۱۶) نام دارد. این فیلم داستان یک دختر بلوند است که برای اولین بار وارد آسیا می شود و در آنجا مورد ضرب و شتم یک عده قرار می گیرد.

سپس از یک دختر رزمی کار کمک میگیرد تا با فنون رزمی اشنا شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرشته

از بازیگران این فیلم می توان به امی جانسون، موریل هافمن و جنی وو یاد کرد.

این فیلم در کشور هنگ کنگ با بودجه ی ۱۰ میلیون دلاری فیلم برداری و ساخته شد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کریس ناهون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه