بیوگرافی اندرو برگمن

4 سال پیش
بیوگرافی اندرو برگمن
Rate this post

بیوگرافی اندرو برگمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 اندرو برگمن یک رمان نویس، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، و کارگردان آمریکایی می باشد که توانست در سال ۱۹۸۵ از مجله نیویورک تایمز لقب سلطان ناشناخته کمدی را بگیرد. برگمن در ۲۰ فوریه سال ۱۹۴۵ در یک خانواده یهودی در نیویورک به دنیا آمد.

زندگینامه اندرو برگمن

بیوگرافی اندرو برگمن

فعالیت هنری

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بینگهامتون توانست مدرک دکترای خود را از دانشگاه ویسکانسین-مدیسن در رشته تاریخ آمریکا به دست آورد. پایان نامه اش، یک تحقیق درباره دوران رکود اقتصادی فیلم های هالیوود بود که در سال ۱۹۷۱ توسط نیویورک پرس تحت عنوان افسردگی آمریکا و فیلم های آن منتشر گردید. شروع فعالیتش با نوشتن فیلم نامه ای غیراقتباسی به عنوان تد ایکس آغاز شد که به عنوان مبنایی برای فیلم زین‌های شعله‌ور(۱۹۷۴) به کارگردانی مل بروکس قرار گرفت. پس از آن برای چندین فیلم دیگر از جمله فلچ(۱۹۸)، ظرف صابون(۱۹۹۱) فیلم نامه نوشت.

اولین فیلمی که برگمن کارگردانی کرد، چنین عالی(۱۹۸۱) نام داشت. در این فیلم کمدی رایان اونیل در نقش اصلی بازی می کرد که نامزد دریافت تمشک طلایی بدترین بازیگر کمدی قرن گردید. فیلم نیز که با هزینه ۹٫۸ میلیون دلاری تهیه شد نتوانست به درآمدی بیشتر از ۹٫۳ میلیون دلار دست یابد. سپس فیلم جنایی کمدی تازه‌کار (۱۹۹۰) را با بازی مارلون براندو و متیو برودریک کارگردانی کرد.فیلمنامه آن را نیز خودش نوشته بود. براندو در این فیلم تقلیدی تمسخرآمیز از شخصیت ویتو کورلئونه در فیلم پدرخوانده داشت. داستان این فیلم درباره یک دانش آموز فیلم سازی نیویورکی است که درگیر یک کسب کار غیرقانوی اراده حیوانات عجیب و غریب به عنوان غذا می شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جکی ارل هیلی

حضور یک اژدهای کومودو در این فیلم، حواشی منحصربفردی پیرامون آن ایجاد کرد. این فیلم با امتیاز ۹۳% از وب سایت روتن تومیتو نشان داد که توانسته است نظر منتقدین را به خود جلب کند. همچنین نامزد قرارگیری در لیست ۱۰۰ سال،۱۰۰ فیلم کمدی انستیتو فیلم آمریکا گردید.

ماه عسل در وگاس

ماه عسل در وگاس(۱۹۹۲) عنوان فیلمی دیگر به کارگردانی اندرو برگمن است که در آن بازیگرانی همچون جیمز کان ، نیکلاس کیج و سارا جسیکا پارکر ایفای نقش کرده‌اند. داستان آن درباره کارآگاه خرده پای نیویورکی است که به همراه همسرش برای ازدواج و گذراندن ماه عسل به لاس وگاس می روند اما یک قمارباز سعی میکند همسرش را که شبیه زن مرحومش می باشد را از چنگش دربیاورد.

این فیلم نامزد دریافت گلدن گلوب بهترین فیلم کمدی یا موزیکال گردید و نیکلاس کیج نیز نامزد دریافت بهترین بازیگر کمدی یا موزیکال گردید. در فیلم موزیک های بسیاری از خواننده های مشهور از جمله الویس پریسلی و امی گرانت وجود دارد. پس از آن فیلم کمدی رمانتیک – درامی به نام ممکن است برای تو هم اتفاق بیفتد (۱۹۹۴) را کارگردانی نمود. در این فیلم از جمله نیکلاس کیج، بریجیت فوندا و رزی پرز ایفای نقش کرده‌اند.

داستان آن نیز درباره پلیس وظیفه شناسی است که یک شب در عوض انعام به پیشخدمت یک کافه قول نیمی از جایزه بلیط بخت آمزمایی فردایش را می دهد و از قضا فردای آن روز، بلیتش برندهٔ چهار میلیون دلار می‌شود. این فیلم با نظرات مساعد منتقدین همراه شد و توانست امتیاز ۷۱% را از وب سایت روتن تومیتو به دست آورد

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهزاد رنجبران
رقص برهنه

رقص برهنه (۱۹۹۶) فیلمی دیگر به کارگردانی اندرو برگمن است که در آن دمی مور در نقش زنی است که پس از جدایی از همسرش و برای پول درآوردن در یک کلوب شبانه بعنوان رقاص کار می کند و یک شب با آشنایی با یک نماینده مجلس شانس به او روی می کند. این فیلم با هزینه تولید ۴۰ میلیون دلاری توانست بیش از ۱۱۳ میلیون دلار درآمد کسب کند.

البته در همین سال جایزه تمشک طلایی بدترین فیلم نامه را نیز برنده شد. آخرین فیلمی که برگمن کارگردانی کرده است یک کمدی-درام زندگینامه ای به نام او عالی نیست؟(۲۰۰۰) می باشد. این فیلم درباره زندگی نامه داستان سرایی از نویسنده پرفروش ژاکلین سوزان با بازی بت میدلر می باشد. در این فیلم بازیگرانی دیگری از جمله ناتان لین و استوکارد چنجینگ بازی می کنند. فیلم با انتقادهای زیادی از جانب منتقین همراه شد و امتیاز ضعیف ۲۵% را کسب کرد. ضمن اینکه با صرف هزینه ۴۴ میلیون دلاری نتوانست بیش از ۳ میلیون دلار درآمد داشته باشد. میدلر نیز نامزد دریافت جایزه بدترین بازیگر از جایزه تمشک طلایی گردید. برگمن تاکنون چهار رمان نوشته است و به خاطر آن ها از دانشگاه ویسکانسن مورد تقدیر قرار گرفته است.

تاریخ تولد:

۲۰ فوریهٔ ۱۹۴۵ (سن ۷۵ سال)، کویینز، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
همسر:

لوئیز برگمن (ازدواج ۱۹۷۳)
کتاب‌ها:

Hollywood and LeVine، The big kiss-off of 1944
کودکان:

تدی برگمن، جیکوب مکس برگمن
آموزش:

Harper College، دانشگاه ویسکانسین، دانشگاه بینگهمتون

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اندرو برگمن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه