بیوگرافی دیوید تویی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی دیوید تویی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 دیوید تویی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است. از مهمترین آثاری که وی کارگردانی کرده است می توان به ریدیک (۲۰۱۳)، گریز بی‌نقص (۲۰۰۹)، سرگذشت ریدیک (۲۰۰۴) و قیرگون (۲۰۰۰) اشاره کرد.

زندگینامه دیوید تویی

بیوگرافی دیوید تویی

فعالیت هنری

تویی در ۱۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ در شهرستان لس‌آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. او فراغ التحصیل رشته رادیو، تلویزیون، سینما از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا می باشد. شروع فعالیتش با فیلم نامه نویسی آغاز شد و فیلم نامه هایی برای فیلم های مخلوقات ۲: غذای اصلی(۱۹۸۸)، جادو گر(۱۹۸۹)، بیگانه ۳(۱۹۹۲) نوشت. اولین فیلمی که کارگردانی کرد فرارزمان(۱۹۹۲) نام داشت که یک فیلم علمی تخیلی با موضوع سفر در زمان بر اساس فصل هایی از رمان هنری کاتنر می باشد. دراین فیلم جف دانیلز، به همراه آریانا ریچاردز که بعدها با بازی در فیلم پارک ژوراسیک استیون اسپیلبرگ شهرت بین المللی به دست آورد بازی می کنند.

ورود (۱۹۹۶) عنوان فیلمی در سبک علمی–تخیلی و مهیج به کارگردانی دیوید تویی است که در آن چارلی شین، لیندسی کروس، ریچارد شیف، ران سیلور و تری پولو ایفای نقش کردند. داستان این فیلم درباره ستاره شناسی است که شواهدی حاکی از حیات بیگانگانی هوشمند را کشف می کند و زندگی اش زیرو رو می شود. این فیلم نقدهای خوبی دریافت کرد و توانست امتیاز ۶۳% را از وب سایت روتن تومیتو به دست آورد. ولی به دلیل موفقیت فیلم روز استقلال(۱۹۹۶) که یک ماه پیش اکران شده بود، نتوانست فروش خوبی به دست آورد. قسمت بعدی این فیلم در به نام ورود۲ (۱۹۹۸) توسط کوین اس تنی کارگردانی شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان ویلیامز
تاریکی مطلق

پیچ بلک یا تاریکی مطلق(۲۰۰۰) عنوان فیلم بعدی دیوید تویی است که در آن بازیگرانی همچون ون دیزل، رادا میشل، کیث دیوید، کول هاسر و کلودیا بلک ایفای نقش می‌کنند. داستان این فیلم مهیج و علمی تخیلی درباره یک مجرم فراری به نام ریچارد بی. ریدیک با بازی ون دیزل است که توسط یک سفینه فضایی در حال انتقال به سیاره‌ای دیگر می‌باشد. اما پس از اصابت سفینه به یک دنباله‌دار آن‌ها مجبور به نشستن بر روی سیاره‌ای همانند صحرا می‌شوند که در آن موجوداتی بسیار خطرناک زندگی می کنند. این فیلم با هزینه تولید ۲۳ میلیون دلاری توانست ۵۳ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

مادون

مادون(۲۰۰۲) نیز فیلمی ترسناک و معمایی جنگ جهانی دوم بود که تویی آن را کارگردانی کرد. خودش نیز در نوشتن فیلم نامه همکاری داشت. بروس گرین وود، اولیویا ویلیامزو متیو دیویس از بازیگران آن می باشند. این فیلم داستان در که در سال ۱۹۴۳ اتفاق می افتد درباره یک زیردریایی نیروی دریایی ایالات متحده است که در حالی که در حال گشتزنی در اقیانوس اطلس می باشد با یک سری از حوادث ماوراء الطبیعی مواجه می شود.

این فیلم در دریاچه میشیگان و استدیوپینوود فیلم برداری شد. سرگذشت ریدیک(۲۰۰۴) یک فیلم اکشن و علمی تخیلی دیگر و ومین قسمت در مجموعه فیلم‌های سرگذشت ریدیک است که ه نویسندگی و کارگردانی دیوید تویی ساخته شد. سرگذشت ریدیک ماجراجویی ریچارد بی. ریدیک را بعد از رخ‌دادهای قسمت اول فیلم با نام پیچ بلک در سال ۲۰۰۰ دنبال می‌کند. در این فیلم وین دیزل در نقش ریدیک، و بازیگرانی همچون تندی نیوتون، کارل اوربان، کلم فیور، کیث دیوید، الکسا داوالس و جودی دنچ ایفای نقش می‌کنند. گرچه برای ساخت این فیلم هزینه زیادی شد و نزدیک به ۱۰۵ میلیون دلار خرج برداشت اما در گیشه نتوانست به فروشی بیشتر از ۱۱۵ میلیون دلار دست یابد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مونا زندی حقیقی
گریز بی‌نقص

گریز بی‌نقص(۲۰۰۹) عنوان فیلمی دلهره آور است که تویی کارگردانی کرد. این فیلم در زمره ۴۰ فیلم با موضوع خلاقانه تاریخ سینما از دیدگاه وب‌گاه آی‌ام‌دی‌بی قرار گرفت. داستان این فیلم درباره زوجی است که در هاوایی زندگی می کنند و متوجه می‌شوند که یک بیمار روانی در حال کشت و کشتار در این سواحل است. از بازیگران آن نیز می توان به تیموثی اولیفانت، میلا جوکویچ اشاره کرد. ضمن اینکه اولیفانت در جشنواره منتقدین فیلم تورنتو برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید. ریدیک (۲۰۱۳) که سومین بخش از مجموعه فیلم‌های سرگذشت ریدیک می باشد نیز توسط تویی نوشته و کارگردانی شد. این فیلم با هزینه ای کمتر از قسمت قبلی و نزدیک به ۳۸ میلیون دلار تهیه شد و توانست نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.

این کارگردان در حال حاضر بر روی ساخت قسمت چهارم مجموعه ریدیک به نام افسانه ریدیک: فوریا می باشد.

فیلم‌شناسی

کارگردان

The Lost Leonardo (TBA)
ریدیک (۲۰۱۳)
گریز بی‌نقص (۲۰۰۹)
سرگذشت ریدیک (۲۰۰۴)
Below (۲۰۰۲)
قیرگون (۲۰۰۰)
The Arrival (۱۹۹۶)
Timescape (1992) (also known as Grand Tour: Disaster in Time)

نویسنده

ریدیک (۲۰۱۳)
گریز بی‌نقص (۲۰۰۹)
سرگذشت ریدیک (۲۰۰۴)
Below (۲۰۰۲)
Impostor (۲۰۰۲)
قیرگون (۲۰۰۰)
جی. آی. جین (۱۹۹۷)
The Arrival (۱۹۹۶)
دنیای آب (۱۹۹۵)
ترمینال سرعت (۱۹۹۴)
فراری (۱۹۹۳)
Timescape (۱۹۹۲)
Warlock (۱۹۸۹)
بیگانه ۳ (early draft) (۱۹۸۹)
Critters 2: The Main Course (۱۹۸۸)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دیوید تویی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه