بیوگرافی فرانسیس لارنس

4 سال پیش
بیوگرافی فرانسیس لارنس
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی فرانسیس لارنس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فرانسیس لارنس تهیه کننده و کارگردان آمریکایی، اتریشی تبار می باشد که علاوه بر کارگردانی فیلم های بلند، به تهیه برنامه های تلویزیونی و موزیک ویدئو نیز مشغول می باشد. از مهمترین فعالیت های وی کارگردانی سه قسمت آخر مجموعه فیلم های عطش مبارزه می باشد. از دیگر آثار وی می توان به کنستانتین (۲۰۰۵)، من افسانه‌ام(۲۰۰۷) و آب برای فیل‌ها (۲۰۱۱) اشاره کرد.

زندگینامه فرانسیس لارنس

بیوگرافی فرانسیس لارنس

فعالیت هنری

لارنس در ۲۶ مارس سال ۱۹۷۰ در وین، اتریش به دنیا آمد. پدر او یک فیزیکدان نظری بود که در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا درس خوانده بود و مادرش در یک آژانس روابط عمومی کار می کرد. آنها زمانی که فرانسیس ۳ساله بود به لس آنجلس نقل مکان کردند. او فعالیتش را در دنیای سینما به عنوان دستیار دوم فیلم بردار آغاز کرد. در سال ۱۹۹۳ نیز برای اولین بار به عنوان دستیار کارگردان با آنتون واسیل همکاری کرد. سپس با همکاری همکلاسی سابقش، مایکل جیسون، به کارگردانی چندین موزیک ویدئو پرداختند. اولین موزیک ویدئوی او برای گروه سن خوزه ساخته شد.

شهرت او در ساخت موزیک ویدئوهایی با موسیقی اورجینال و اسکریپت های ویدئویی تخیلی و نیز سبک کارگردانی بصری اش می باشد. او تاکنون برای ستارگانی همچون: ریحانا، بریتنی اسپیرز، آوریل لاویگنه، جنیفر لوپز، لیدی گاگا، گوئن استفانی، شکیرا، میسی الیوت، جنت جکسون و جی-زد موزیک ویدئو ساخته است.

اولین فیلم بلند

اولین فیلم بلندش یک فیلم اکشن ترسناک به نام به کنستانتین (۲۰۰۵) بود که در آن بازیگرانی همچون کیانو ریوز، ریچل وایس، شیا لبوف و تیلدا سوئینتن ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم بر اساس مجموعه کمیک هل بلیزر به همراه ترسیمی از المان های داستان هاپیت های خطرناک و گناهان اصلی ساخته شده‌است. داستان این فیلم درباره یک جنگیر به نام جان کنستانتین است در دنیایی مملو از نیمه شاطین و نیمه فرشتگان،با شیاطین مبارزه می کند. شخصیت کنستانتین برای اولین بار با یک کمیک اثر آلن مور در سال ۱۹۸۵ متولد شده بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمود (سیامک) علیقلی

با وجود اینکه مذهبیون این فیلم را به افراطی گری و شیطان پرستی متهم کردند اما در پایان فیلم نشان داده می شود تا با انجام کار نیک و فداکاری در راه خدا می توان توبه کرد. این فیلم که با بودجه هنگفت ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد توانست به فروش بالای ۲۳۰ میلیون دلاری دست یابد. منتقدین نظرات متفاوتی بر روی این فیلم داشتند و برخی آنرا خوب و برخی ضعیف توصیف کردند.

من افسانه‌ام

من افسانه‌ام(۲۰۰۷) عنوان فیلمی ترسناک و علمی و تخیلی در ژانر زامبی به کارگردانی فرانسیس لارنس می باشد که سومین اقتباس سینمایی رمان سال ۱۹۵۴ ریچارد ماتیسون پس از فیلم‌های آخرین انسان روی زمین (۱۹۶۴) و مرد امگا (۱۹۷۱) است. نقش اصلی این فیلم پس از جنگجال های زیادی به ویل اسمیت محول گردید. از دیگر بازیگران آن نیز می توان به آلیس براگا و دش میهاک و چارلی تاهان اشاره کرد. داستان این فیلم درباره زمانی ایت که ویروسی در آمریکا پخش شده و انسان ها به موجوات هار و خطرناکی تبدیل شده اند که در شب از مخفیگاه خود خارج شده و دست به تخریب شهر می‌زنند.

اما یک دکتر که تنها بازمانده این شهر است به مطالعه بر روی آنان پرداخته تا درکانی برای این بیماری پیدا کند تا اینکه افسردگی او شدت می یابد و کنترل خود را از دست می دهد. از نکات جالب این فیلم این است که دو پایان متفاوت دارد. در یکی از آنها دکتر زنده می ماند و در دیگری خیر. این فیلم که با هزینه ای ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شد در اولین هفته اکرانش ۷۷ میلیون دلار فروش داشت و یک رکورد از خود به جای گذاشت. ضمن اینکه در مجموع به فروش جهانی ۵۸۵ میلیون دلار دست یافت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجید شهریاری

این فیلم توانست جایزه انجمن جاوه های تصویری را برنده شود و نیز نامزد جایزه بهترین اجرای بدلکاری دسته جمعی نیز گردید. در اسل ۲۰۰۸ نیز ویل اسمیت توانست برای بازی در این فیلم جایزه ساترن بهترین بازیگر و جایزه فیلم ام تی وی برای بهترین هنرپیشه مرد را برنده شود.

آب برای فیل‌ها

آب برای فیل‌ها (۲۰۱۱) عنوان فیلم بعدی این کارگردان است که در ژانر درام و با بازی رابرت پتینسون، کریستوف والتس و ریس ویترسپون ساخته شد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر سارا گرون ساخته شده است. داستان فیلم که در دهه ۱۹۳۰ اتفاق می افتد درباره فردی است که پس فوت والدینش در یک سیرک سیار مشغول به کار می شود. این فیلم تاحدودی توانست نظر منتقدین را جلب کند و رتبه متوسط و رو به بالایی گرفت. ضمن اینکه توانست در گیشه نزدیک به ۱۱۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. رابرت پتینسون نیز برای بازی در این فیلم جایزه بازیگر منتخب جوایز برگزیده نوجوانان را برنده شد.

موفقیت فرانسیس لارنس با فیلم عطش مبارزه: اشتعال(۲۰۱۳) کامل شد. این فیلم که بر اساس کتابی به همین نام نوشته سوزان کالینز ساخته شد دومین قسمت این مجموعه بود. ازیگران قسمت قبلی جنیفر لارنس، جاش هاچرسون، وودی هرلسون ، لیام همسورف، دونالد ساترلند و ویلو شیلدز در این فیلم نیز ایفای نقش می‌کنند. این فیلم با فروش خیره کننده ۸۶۲ میلیون دلاری تبدیل به یکی از پرفروش ترین فیلم های آن سال گردید.

ضمن اینکه با کسب امتیاز ۸۹% از مجموع ۲۵۳ دیدگاه از حرفه ترین منتقدین در وب سایت روتن تومیتو و همچنین با امتیاز ۷٫۶ از ۱۰ یکی از بهترین امتیازها را کسب نمود. این فیلم در بسیاری از جشنواره ها کاندید دریافت جایزه گردید و توانست جوایز بسیاری را نیز از آن خود کند. عطش مبارزه: زاغ مقلد – بخش ۱(۲۰۱۴) که اولین بخش و عطش مبارزه: زاغ مقلد – بخش ۲ (۲۰۱۵) دومین بخش از آخرین کتاب در سری سه‌گانه عطش مبارزه بود با بازیگران قبلی و به کارگردانی فرانسیس لارنس ساخته شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ملانی آوانسیان
اخرین فیلم

اخرین فیلم لارنس، یک تریلر جاسوسی به نام گنجشگ قرمز(۲۰۱۷) می باشد که قرار است در نوامبر سال ۲۰۱۷ اکران شود. در این فیلک جنیفر لارنس، جوئل اجرتون، جرمی آیرونز و ماتیاس اسچوئنائرتس ایفای نقش میکنند.

تاریخ تولد:
۲۶ مارس ۱۹۷۱ (سن ۴۸ سال)

وین، اتریش
آموزش:
Loyola Marymount University
جوایز:
جایزهٔ گرمی برای بهترین موزیک ویدئو

جایزهٔ گرمی لاتین برای بهترین موزیک ویدئوی فرم کوتاه
نامزد دریافت جایزه:
جایزهٔ هوگو برای بهترین اثر نمایشی اقتباسی

اثر بلند

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فرانسیس لارنس
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه