بیوگرافی کرک جونز

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی کرک جونز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کرک جونز فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان انگلیسی می باشد. از فیلم‌های او می‌توان به بیداری ند(۱۹۹۸)، که برنده جوایز بسیاری نیز گردید، و فیلم های: وقتی حامله هستی باید منتظر چه چیزی باشی(۲۰۱۲)، عروسی یونانی پرریخت‌وپاش و بزرگ من ۲(۲۰۱۶) اشاره کرد.

زندگینامه کرک جونز

بیوگرافی کرک جونز

فعالیت هنری

جونز در ۳۱ اکتبر سال ۱۹۶۴ در بریستول، انگلستان متولد شد. پس از بزرگ شدن در لانگ اشتون، بریستول و تحصیل در مدرسه بک وال در دهه ۱۹۷۰، وارد مدرسه فیلم نیوپورت(دانشگاه ولزغربی) گردید و تا سال ۱۹۸۷ در آنجا مشغول به تحصیل در رشته کارگردانی درام و تبلیغات تلویزیونی بود. او در سال ۱۹۸۷ پس از برنده شدن یک جایزه ملی فیلم دانشجویی فارغ التحصیل شد و شروع به کار برای یک کمپانی تولیدی فیلم مستقر در لندن به عنوان اداره کننده شغلی و بعدها در شغل دستیار سردبیر فیلم، کرد.

در حالی که مشغول به کار در اتاق های ویرایش و برش فیلم بود، به نوشتن ادامه داد و پس از دریافت یک جایزه نقره ای در جوایز چرخه خلاقان در سال ۱۹۹۰ برای آگهی بازرگانی مرسدس بنز خود، برای پیوستن به شرکت تولیدی زنیوم به عنوان کارگردان دعوت شد. آگهی دیگری که برای ابسلوت ودکا در سال ۱۹۹۱ ساخت، توانست یک جایزه نقره ای برنده شود و پس از آن بطور تمام وقت در ساخت آگهی های بازرگانی مشغول شد.

اولین فیلم بلند جونز یک کمدی به نام بیداری ند دیواین(۱۹۹۸) بود. در این فیلم ایان بانن، دیوید کلی، و فیونولا فلانگان ایفای نقش می کردند. دیوید کلی نیز برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه انجمن صنفی بازیگران گردید. داستان این فیلم درباره شخصی است که خود را به جای دوست متوفی اش جا میزند تا بتواند جایزه بخت آزمایی او را از آن خود کند. این فیلم با بوجه ۳ میلیون دلاری توانست بیش از ۵۵ میلیون دلار درآمد کسب کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نگار مقدم
جایزه بفتای بهترین تازه وارد

جونز نیز برای دریافت جایزه بفتای بهترین تازه وارد کاندید شد. این فیلم چندین نامزدی در جوایز مختلف داشت و توانست برخی از آنان از جمله انجم صنفی بازیگران، جوایز ماهواره ای، هیئت ملی بازبینی فیلم، جایزه بزرگ فستیوال فیلم پاریس و فستیوال فیلم کمدی نیویورک را برنده شود.فیلم بعدی او ننی مک‌فی(۲۰۰۵) نام داشت که در آن بازیگرانی همچون اما تامسون، کالین فرث، توماس سنگستر، کلی مکدونالد، آنجلا لنسبوری و الیزا بنت ایفای نقش کرده‌اند.

فروش این فیلم نیز با موفقیت همراه شد و توانست با هزینه تولید ۲۵ میلیون دلاری به درآمدی بالغ بر ۱۳۵ میلیون دلار در سراسرجهان دست یابد. داستان آن نیز درباره مردی است که پس از فوت همسرش تصمیم می گیرد تا پرستاری برای نگهداری از هفت کودک شلوغ خود استخدام کند و سرانجام زنی اسرارآمیز به نام نانی مک فی را که دارای قدرتی جادویی است می یابد. در سال ۲۰۱۰ دنباله این فیلم با نام ننی مک‌فی و بیگ بنگ به کارگردانی سوزانا وایت ساخته شد.

حال همه خوب است

حال همه خوب است (۲۰۰۹) عنوان فیلم بعدی کرک جونز است که در ژانر کمدی-درام و با بازی رابرت دنیرو، درو باریمور و کیت بکینسیل ساخته شد. داستان این فیلم درباره مردی است که پس از فوت همسرش، تصمیم می گیرد دست به سفر بزند و به فرزندانش که در نقاط مختلف زندگی کی کنند، سر بزند. این فیلم نامزد دریافت گلدن گلوب سال ۲۰۱۰ برای بهترین موسیقی اصلی شود. بر خلاف فیلم های قبلی جونز، این فیلم نتوانست در گیشه موفق باشد و با هزینه تولید ۲۱ میلیوه دلاری تنها ۱۵ میلیون دلار درآمد داشت. منتقدین نیز نظرات خوبی نداشتند و امتیاز ۴۷% را از وب سایت روتن تومیتو دریافت کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مینو غزنوی

وقتی حامله هستی باید منتظر چه چیزی باشی(۲۰۱۲) یک فیلم کمدی رمانتیک به کارگردانی کرک جونز است که براساس کتابی به همین نام نوشته شائونا کراس و هدر تاچ ساخته شد. داستان فیلم در مورد ۵ زن و شوهر می‌باشد که در انتظار فرزندان خود هستند. این ۵ زوج بعداً هر یک به نحوی با هم ارتباط پیدا می‌کنند. در این فیلم کامرون دیاز، جنیفر لوپز، الیزابت بنکس، چیس کرافورد، بروکلین دکر، آنا کندریک، امیر طلایی، متی موریسون، دنیس کواید، کریس راک، رودریگو سانتورو و شریل کول به ایفای نقش می‌پردازند. گرچه این فیلم به درآمدی نزدیک به ۸۴ میلیون دلار دست یافت اما بیشتر متقدین از آن انتقاد کردند و آن را آزار دهنده و گیج کننده توصیف کردند. البته بازیگران این فیلم در جشنواره های مختلفی نامزد دریافت جایزه شدند.

عروسی یونانی پرریخت‌وپاش و بزرگ من

عروسی یونانی پرریخت‌وپاش و بزرگ من ۲(۲۰۱۶) آخرین فیلم به کارگردانی کرک جونز می باشد. در این فیلم کمدی رمانتیک بازیگرانی از قبیل نیا واردالوس، جان کوربت، لاینی کازان و مایکل کنستانتین بازی می کنند. داستان این فیلم که در دنباله قسمت قبلی این فیلم اتفاق می افتد درباره دست و پنجه گرم کردن زوجی با دختر نوجوانشان و نیز دعوت شدن به یک عروسی یونانی بزرگتر و چاقتر از سری قبل می باشد. گرچه این فیلم نتوانست رکورد ۳۶۸ میلیون دلاری قسمت قبلی را بشکند اما با بودجه ۱۸ میلیون دلاری به فروشی نزدیک به ۹۰ میلیون دلار دست یافت.

تاریخ تولد:
۳۱ اکتبر ۱۹۶۴ (سن ۵۵ سال)، بریستول، بریتانیا
کتاب‌ها:
Aetherchrist
آموزش:
Newport Film School، University of Wales, Newport، Backwell School، University of South Wales
نامزد دریافت جایزه:
جایزهٔ بفتای بهترین فیلم اول یک نویسنده، کارگردان یا تهیه‌کنندهٔ بریتانیایی

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جورما تاکونه
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کرک جونز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه