بیوگرافی برایان لوانت

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی برایان لوانت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 برایان لوانت کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، و تهیه‌کننده آمریکایی سینما و تلویزیون می باشد. از مهمترین اثاری که وی کارگردانی کرده است می توان به بتهوون (۱۹۹۲)، عصر حجری‌ها(۱۹۹۴)، جیرینگ جیرینگ ادامه دار(۱۹۹۶) و بالاخره رسیدیم؟ (۲۰۰۵) اشاره کرد.

زندگینامه برایان لوانت

بیوگرافی برایان لوانت

فعالیت هنری

لوانت در تاریخ ۶ اوت ۱۹۵۲ در هیگلندپارک در ایلینویز به دنیا آمد. او فعالیتش را از سال ۱۹۷۷ و با نویسندگی برای سریال های تلویزیونی نظیر جفرسون ها و برنامه تلویزیونی نظیر مورک و میندی(۱۹۷۸ تا ۱۹۸۲) و روزهای خوش(۱۹۷۴ تا ۱۹۸۴) آغاز کرد. اولین فیلمی که کارگردانی کرد یک فیلم کمدی به نام مشکل بچه ۲(۱۹۹۱) بود که در ادامه فیلم قبلی داستان رفتارها و مشکلاتی که یک پسربچه ای که به فرزندخواندگی پذیرفته شده اس را نشان می دهد. این فیلم که اکرانش با فیلم ترمیناتور ۲: روز داوری همزمان شده بود نتوانست به فروش بالایی دست یابد و تنها ۳۲ میلیون دلار فروش کرد.

بتهوون (۱۹۹۲)، دومین فیلم بلند لوانت نام دارد که در آن چارلز گرودین و بونی هانت و دین جونز ایفای نقش می کنند. داستان این فیلم کمدی و خانوادگی درباره سگی است بعد از صاحب قبلیش بتهوون به دست خانواده نیوتون می افتد. این فیلم که با هزینه ۱۸ میلیون دلاری ساخته شد توانست به فروشی بالغ بر ۱۴۷ میلیون دلار دست یابد و موفقیت بزرگی برای سازندگان و سرمایه گذاران آن بود. سپس فیلم عصر حجری‌ها(۱۹۹۴) که یک فیلم در سبک کمدی و زوج هنری بود را کارگردانی کرد که البته با انتقادهای زیادی همراه شد و برنده جایزه تمشک طلایی بدترین فیلم‌نامه در سال ۱۹۹۴ شد. البته این موضوع باعث نشد مخاطبان از دیدن آن دست بکشند و فیلم به فروشی نزیدیک به ۳۵۰ میلیون دلار دست یافت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا صادقی
جیرینگ جیرینگ ادامه دار

لوانت پس از نویسندگی برای چند فیلم دیگر چهارمین فیلم خود را به نام جیرینگ جیرینگ ادامه دار(۱۹۹۶) کارگردانی کرد. در این فیلم بازیگرانی همچون آرنولد شوارتزنگر ، سینباد ، فیل هارتمن ، ریتا ویلسون ، رابرت کونراد ایفای نقش می کنند. داستان این فیلم درباره پدری است که برای به دست آوردن دل پسرش قول میدهد که عروسک توربومن را برای فرزندش بگیرد و برای یافتن آن در روز کریسمس با اتفاقات جالبی روبرو می شود.

این فیلم نیز با فروش خوبی مواجه شد و ۱۳۰ میلیون دلار فروش کرد. فلینت استون۲ (۲۰۰۰) عنوان فیلم بعدی این کارگردان می باشد که یک کمدی رمانتیک است که بر اساس مجموعه تلویزیونی کارتونی به همین نام ساخته شد. این فیلم با عملکردی ضعیف نامزد دریافت چندین جایزه تمشک طلایی از جمله بدترین فیلم، بدترین هنرپیشه نقش مکمل مرد، بدترین هنرپیشه نقش مکمل زن گردید.

سگ های برفی

سگ های برفی(۲۰۰۲) عنوان فیلم بعدی لوانت است که یک فیلم ماجراجویانه و کمدی با بازی کوبا گودینگ و جیمز و کابرن می باشد. این فیلم با الهام از کتاب رقص زمستانی: جنون زیبای دویدن آیدیتارد نوشته گری پالسن ساخته شد. این فیلم نیز گرچه با انتقادهای زیادی روبرو شد ولی در نهایت با بودجه ۳۳ میلیون دلاری توانست ۱۱۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. بالاخره رسیدیم؟ (۲۰۰۵) نیز فیلمی به کارگردانی برایان لوانت و بازی آیس کیوب، نیا لانگ، آلیشا الن، فیلیپ دنیل بولدن، جی مهر، تریسی مورگان، ام. سی. گینی، سی.ارنست هارث، نیچل نیکولز، هاردینگ سیمونز می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جمال الدین منبری

اسکوبی دو! شروعی اسرارآمیز(۲۰۰۹) یک فیلم تلویزیونی و کمدی-ترسناک معمایی است که لوانت آن را کارگردانی کرد. داستان این فیلم قبل از اتفاقات سریال معروف اسکوبی دو می باشد. قسمت بعدی آن نیز به نام اسکوبی دو! نفرین دریاچه هیولا(۲۰۱۰) به دست همین کارگردان ساخته شد. در همین سال فیلم دیگری به نام همسایه جاسوس(۲۰۱۰) با بازی جکی چان ، آمبر والتا ، بیلی ری سایرس ، جرج لوپز ، ماگنوس اسچوینگ کاگردانی کرد. دو سال بعد نیز فیلم یک داستان کریسمس ۲(۲۰۱۲) را که دنباله ای بر سری قبلی این فیلم که در سال ۱۹۸۳ ساخته شده بود، کارگردانی کرد. آخرین فیلم لوانت هم مکس۲: قهرمان کاخ سفید(۲۰۱۷) نام دارد که فیلمی ماجرایی و درام است که قرار است در ۹ می سال ۲۰۱۷ اکران شود.

تاریخ تولد: ۶ اوت ۱۹۵۲ (سن ۶۷ سال)، هایلند پارک، ایلینوی، آمریکا
آموزش: دانشگاه نیومکزیکو
کودکان: تیلر لوانت، لوگن لوانت، اِرِن لوانت
کتاب‌ها: My Secret Identity: A Novelization
نمایش‌های تلویزیونی: My Secret Identity

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برایان لوانت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه