بیوگرافی وین وانگ

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی وین وانگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 وین وانگ کارگردان، تدوین‌گر، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس هنک کنگی-آمریکایی است که از فیلم های او می توان به چن گم شده (۱۹۸۲)، هر جا غیر اینجا (۱۹۹۹)، خدمتکاری در منهتن (۲۰۰۲)، به خاطر وین-دیکسی(۲۰۰۵)، آخرین تعطیلات(۲۰۰۶) و باران گل و رازپروانه(۲۰۱۱) اشاره کرد.

زندگینامه وین وانگ

بیوگرافی وین وانگ

فعالیت هنری

وانگ در تاریخ ۱۲ ژانویه سال ۱۹۴۹ در هنگ کنگ به دنیا آمد. او بعد از پدرش ستاره فیلم های هالیوودی جان وین را اسطوره خودش می دانست. وقتی که او ۱۷ ساله بود، والدینش او را برای تحصیل به آمریکا فرستادند و در مدرسه پزشکی مشغول به تحصیل شد. ولی مدتی بعد بعد از چشمانش کاملا به دنیای هالیوود باز شد روی به هنر آورد. به همین منظور در کالج هنر و صنایع دستی کالیفرنیا در اوکلند در رشته فیلم و تلویزیون مشغول به تحصیل گشت. او با ستاره زن هنگ گنگی کورا میایو ازدواج کرد و در سانفرانسیسکو ساکن شدند.

از اولین اثار وی می توان به فیلم یک مرد، یک زن و یک قاتل(۱۹۷۵) اشاره کرد. سپس چن گم شده (۱۹۸۲) را با بازی وود موی کارگردانی کرد. نویسنده فیلم نامه و تهیه کننده این فیلم نیز خودش بود. این فیلم کمدی-درام که به صورت سیاه و سفید ساخته شد، داستانی رازآلود و ته مایه ای از نوآر دارد که همانند شخصیت چارلی چان، متمرکز بر حول شخصیتی ساختگی که یک بازرس مهاجر چینی است. این فیلم اولین فیلم آسیایی-آمریکایی بود که هم در صحنه های تئاتر و سینما و هم از جانب منتقدین با تحسین همراه شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا روحانی

فیلم بعدی وانگ یک کمدی آمریکایی به نام دیم سام: یک تکه کوچک از قلب(۱۹۸۵) نام داشت. داستان این فیلم درباره زن مهاجر چینی بیوه ای است که میخواهد قبل از مردن عروسی دخترش را ببیند و نیز یک بار دیگر برای ادای احترام به چین برود. این فیلم با ثبت ۱۲ دیدگاه در وب سایت روتن تومیتو توانست امتیاز ۱۰۰% را کسب کند و این موشوع تحسین منتقدین را به درستی نشان می دهد. همچنین راجر ابرت از شیکاگو سان تایمز نیز از ۴ ستاره ۳ ستاره به ان فیلم داد.

رقص کوبنده

رقص کوبنده(۱۹۸۷) عنوان فیلم بعدی وانگ است که در آن تام هالس، مری الیزابت ماسترانتونیو، ویرجینیا مدسن و هری دین استنتون ایفای نقش می کنند. داستان این فیلم درباره کارتونیستی است که پس از اینکه عشقش که یک دختر تلفنی بود به قتل رسید، درگیر یک رسوایی جنسی می شود. این فیلم که با بودجه ۴٫۵ میلیون دلاری ساخته شده بود نتوانست در گیشه موفق ظاهر شود و تنها ۴۰۷ هزار دلار فروش کرد. یک کاسه چای بخور(۱۹۸۹) عنوان فیلم بعدی به کارگردانی وانگ است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته لوئیس چو ساخته شد.

در این فیلم رمانتیک چینی هنرپیشگانی از قبیل کورا میایو و راسل وونگ ایفای نقش می کنند. فیلم بعدی وانگ که توانست برنده جایزه فستیوال بین المللی فیلم روتردام شود، زندگی ارزان است ولی دستمال توالت گران است(۱۹۹۰) نام دارد. داستان این فیلم درباره مردی است که از طرف افرادی که فکر می کنند او گانگستر است استخدام می شود تا یک چمدان را از آمریکا به هنگ کنگ ببرد. بعد از آن با همکاری دو کارگردان دیگر یک سریال کوتاه درام و شهوانی را به نام غریبه ها(۱۹۹۲) کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایزابل لوکاس
کلوپ لذت خوشبختی

کلوپ لذت خوشبختی(۱۹۹۳) عنوان فیلم بعدی وانگ است که درباره روابط بین یک زن چینی-آمریکایی با مادر چینی اش می باشد. فیلم که با هزینه ای نزدیک به ۱۱ میلیون دلار ساخته شد توانست تاحدودی در گیشه موفق باشد و به فروشی بالغ بر ۳۲ میلیون دلار دست یافت. منتقدین نیز به آن رتبه A+ دادند. همچنین توانست جایزه انجمن هنرآزمایی آمریکا را برنده شود.

سپس فیلم دود (۱۹۹۵) را با همکاری پل استر و با بازی هاروی کایتل، جیانکارلو اسپوزیتو و ژوزه زونیگا کارگردانی کرد. پنج روز پس از اکران این فیلم فیلم بعدی وانگ که آبی در چهره(۱۹۹۵) نام داشت منتشر شد. لیلی تاملین به خاطر بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بامزه ترین هنرپیشه نقش مکمل زن از جشنواره کمدی آمریکایی گردید. از دیگر فیلم های وانگ می توان به جعبه چینی(۱۹۹۷)، هر جا جز این‌جا (۱۹۹۹) با بازی سوزان ساراندون، مرکز جهان(۲۰۰۱) اشاره کرد.

خدمتکاری در منهتن

خدمتکاری در منهتن(۲۰۰۲) یکی از مشهورترین آثار وانگ می باشد که فیلمی کمدی رمانتیک با شرکت جنیفر لوپز و رالف فاینس است. داستان فیلم در مورد خدمتکاری در یکی از هتل‌های شهر منهتن است که به طور تصادفی با کاندیدای نمایندگی مجلس رو به رو می‌شود و عاشق همدیگر می شوند. این فیلم که با بودجه ۵۵ میلیون دلاری ساخته شد توانست بیش از ۱۵۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. از دیگر آثار وانگ می توان به فیلم به خاطر وین-دیکسی(۲۰۰۵) که یک درام کمدی با اقتباس از رمانی به همین نام موشته کیت دی کامیلو می باشد یاد کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ساره آرین

آخرین تعطیلات۰۲۰۰۶) نیزیک فیلم هالیوودی کمدی است که بازسازی فیلمی با همین نام در سال ۱۹۵۰ می باشد. داستان این فیلم درباره زنی آشپز است که با پی بردن به بیماری خود و اینکه دو هفته بیشتر زنده نیست تمام دارایی خود را در این فرصت باقیمانده خرج تفریح و خوش گذرانی می کند. با وجود فیلم نامه مناسب و موضوع بسیار جالب فیلم و ساخت آخرین تعطیلات ۲ میلیون دلار زیان برای سرمایه گذارانش به ارمغان آورد و در بازار گیشه چندان موفق نبود.
یکصد سال زندگی خداپرستان(۲۰۰۷)، شاهزاده نبراسکا(۲۰۰۷)، پروژه فیلم محله چینی ها(۲۰۰۹)، باران گل و رازپروانه(۲۰۱۱)، روح ضیافت(۲۰۱۴) و وقتی یک زن خواب است(۲۰۱۶) از دیگر آثار وانگ می باشد.

تاریخ تولد:
۱۲ ژانویهٔ ۱۹۴۹ (سن ۷۱ سال)، هنگ کنگ بریتانیا
چینی سنتی:
وین وانگ
چینی ساده:
وین وانگ
همسر:
کورا میااو
کتاب‌ها:
Green Synthesis of Water Soluble Semiconductor Nanocrystals and Their Applications

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی وین وانگ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه