بیوگرافی راب کوهن

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی راب کوهن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 راب کوهن کارگردان، تهیه‌کننده، و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۷۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم هایی که وی کارگردانی کرده است می توان به اژدها: داستان بروس لی (۱۹۹۳)، جمجمه (۲۰۰۰)، سریع و خشمگین (۲۰۰۱)، تریپل اکس (۲۰۰۲)، مقبره امپراتور اژدها (۲۰۰۸) و پسر همسایه (۲۰۱۵) اشاره کرد. او خالق مجموعه فیلم های سریع و خشن نیز می باشد. او با ۴۰ سال فعالیت حرفه ای به عنوان فیلمنامه و نویس و تهیه کننده نام خودش را در بین فیلمسازان مشهور ساخته است.

زندگینامه راب کوهن

بیوگرافی راب کوهن

فعالیت هنری

کوهن در ۱۲ مارس ۱۹۴۹ در نیویورک به دنیا آمد. او در دانشگاه هاروارد و با درجه عالی در رشته انسان شناسی و مطالعات بصری فارغ التحصیل گردید. پس از فارغ التحصیلی، کوهن بلافاصله به لس آنجلس رفت و به عنوان فیلمنامه نویس برای مارتین جورو شروع به نوشتن کرد اما با خروج این کارگردان به خارج ایالت کوهن بیکار شد. در سال ۱۹۷۳، تلویزیون فاکس قرن ۲۰ کوهن را به عنوان مدیر اصلی برنامه ریزی استخدام کرد و چند سال بعد نیز به عنوان مدیری در یکی از بخش های تلویزیون abc مشغول به فعالیت شد.

گرچه کوهن فیلم هایی به نام های یک چرخه کوچک از دوستان(۱۹۸۰) و رسوایی آور(۱۹۸۴) را کارگردانی کرد ولی شروع فعالیت حرفه ای کارگردانی کوهن، از سال ۱۹۹۰ شروع شد و اکثر فیلم های موفق او در دهه ۹۰ کارگردانی شد.
اژدها: داستان بروس لی(۱۹۹۳) عنوان فیلمی رزمی و زندگینامه‌ای به کارگردانی راب کوهن می‌باشد که براساس داستان زندگی بروس لی ساخته شده است. در این فیلم جیسون اسکات لی در نقش بروس لی و لورن هالی در نقش لیندا لی کالدول ،همسر بروس لی ایفای نقش کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آنا لیلی امیرپور
=

این فیلم که با توجه خوب مخاطبان همراه شد توانست با هزینه تولید ۱۴ میلیون دلاری درآمدی حدود ۶۴ میلیون دلار داشته باشد. این فیلم به براندون لی، پسر بروس لی تقدیم شد که ۲ ماه قبل در حال تولید فیلم کلاغ(۱۹۹۴) و حین فیلمبرداری این فیلم بر اثر ضرب گلوله کشته شد.

سپس فیلم اژدهادل(۱۹۹۶) را که فیلمی در سبک فانتزی، زوج هنری و ماجراجویی بود را با بازی دنیس کواید، شان کانری، دیوید تیولیس و پیت پاستویت کارگردانی کرد. این فیلم نیز در گیشه موفق بود و به فروش ۱۱۵ میلیون دلاری دست یافت. این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین جلوه های بصری و چندین جایزه دیگر در سال ای ۹۶ تا ۹۷ گردید. از بین این جوایز می توان به جایزه ساترن بهترین فیلم فانتزی و جایزه فستیوال فیلم هالیوود اشاره کرد. داستان این فیلم درباره یک شاهزاده اژدهاکش می باشد.

نور خورشید

نور خورشید (۱۹۹۶) نیز از دیگر آثار کارگردانی شده توسط راب کوهن می باشد که یک فیلم در سبک حادثه ای و ماجراجویی با بازی سیلوستر استالونه، ایمی برنمن و ویگو مورتنسن می باشد. داستان این فیلم درباره قهرمانی است که به مردم گیرافتاده در یک تونل کمک می کند. گرچه این فیلم از جانب منتقدین زیاد مورد توجه واقع نشد اما با استقبال خوب مخاطبین درآمدی در حدود ۱۶۰ میلیون دلار داشت.

پس از چند سال فیلم موفق دیگری به نام جمجمه (۲۰۰۰) را کارگردانی کرد. در این فیلم جاشوا جکسون، پل واکر، هیل هارپر و کریگ تی. نلسن ایفای نقش می کردند که البته خود کوهن نیز نقش کوچکی در این فیلم داشت. داستان این فیلم درباره برخی از تئوری های توطئه محفل دانشجویی مخفی جمجمه و استخوان دانشگاه ییل می باشد. گرچه این فیلم به باد انتقاد گرفته شد اما به اندازه کافی طرفدار پیدا کرد تا قسمت هایی بعدی آن در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ ساخته شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مصطفی یگانه
سریع و خشمگین

سریع و خشمگین (۲۰۰۱) یکی از موفق ترین آثار کوهن می باشد. این فیلم اولین فیلم از سری فیلمهای سریع و خشمگین است که از بازیگران اصلی آن می‌توان به پل واکر، وین دیزل، جوردانا بوروستر ، میشل رودریگز ، ریک یان، چاد لیندبرگ، مت کلاوس ، تد لواین ، جا رول، ویتو روگینز ، رجی لی و نیل اچ. موریتز اشاره کرد. فروش ۲۰۸ میلیون دلاری این فیلم نشان از علاقه مخاطبان به این فیلم بود و تا کنون ۸ قسمت دیگر از آن ساخته شده است. فیلم نامه ایت فیلم توسط گری اسکات تامپسون و دیوید ایر نوشته شد.

داستان این فیلم درباره پلیس مخفی به نام اوکانر است که وظیفه دارد گروهی از دزدانی که با استفاده از خودروهای سریع سرقت انجام می دهند را دستگیر کند. این فیلم تقریبا تمام جوایز جشنواره تاروس را برنده شد و در بسیاری از رشته های جشنواره فیلم MTV کاندید دریافت جایزه بود. پس از این موفقیت کوهن، فیلم دیگری را با همکاری ون دیزل کارگردانی کرد. این فیلم تریپل اکس (۲۰۰۲) نام داشت. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به آزیا آرجنتو ، مارتون سوکاس ، ساموئل ال. جکسون و مایکل روف اشاره کرد. این فیلم نیز با هزینه تولید ۷۰ میلیون دلاری توانست بیش از ۲۷۷ میلیون دلار فروش داشته باشد.

دیگر اثار کوهن

از دیگر اثار کوهن می توان به فیلم اکشن، مهیج، و علمی–تخیلی، نهان (۲۰۰۵) با بازی جاش لوکاس و جسیکا بیل و فیلم مومیایی: مقبره امپراتور اژدها (۲۰۰۸) با بازی برندن فریزر، جت لی، ماریا بلو و جان هانا اشاره کرد که در مجموع به درآمدی بالغ بر ۴۷۸ میلیون دلار دست یافتند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهرام صولتی

الکس کراس(۲۰۱۲) نیز فیلمی ماجرایی و اکشن جنایی است که در آن تیلر پری در نقش کاراکتر معروف الکس کراس ایفای نقش می کند. آخرین فیلم اکران شده کوهان نیز یک فیلم در سبک مهیج شهوانی به نام پسر همسایه(۲۰۱۵) می باشد که از بازیگران آن می‌توان به جنیفر لوپز، رایان گوزمن و جان کوربت اشاره کرد. داستان این فیلم درباره زنی است که پس از طلاق از همسر خیانتکارش همسایه پسری می شود که کم کم به او دل می یندد و رابطه ای عاشقانه بینشان تشکیل می گردد. گرچه این فیلم با هزینه پایین ۴ میلیون دلاری ساخته شد اما باعث نشد طرفداران خواننده مطرح آمریکایی، جنیفر لوپز از دیدن او دست بکشند و در آخر پرونده اکران این فیلم با درآمدی بالغ بر ۵۸ میلون دلار بسته شد.

تاریخ تولد:
۱۲ مارس ۱۹۴۹ (سن ۷۰ سال)

Cornwall، ایالت نیویورک، آمریکا
همسر:
باربارا کوهن (ازدواج ۲۰۰۶)

دایان میتسنر (ازدواج ۱۹۸۶–۱۹۸۷)
کودکان:
کایل کوهن
آموزش:
کالج آمهرست، دانشگاه هاروارد
نمایش‌های تلویزیونی:
Vanishing Son، Howie Mandel’s Sunny Skies

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی راب کوهن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه