بیوگرافی ارنست دیکرسون

4 سال پیش
بیوگرافی ارنست دیکرسون
Rate this post

بیوگرافی ارنست دیکرسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ارنست دیکرسون کارگردانی آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۸۳ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از دیگر فعالیت ای او می توان به شغل مدیر فیلم‌برداری نیز اشاره کرد که بیشتر با کارگردان اسپایک لی در این زمینه همکاری کرده است. از اثار او در نقش کارگردان می توان به آب‌میوه (۱۹۹۲)، شوالیه اهریمنی(۱۹۹۵)، استخوان‌ها (۲۰۰۱) و هرگز تنها نمیر(۲۰۰۴) اشاره نمود. او همچنین چندین اپیزود برای سریال های تحسین شده ای نظیر روزی روزگاری، وایر، دکستر و مردگان متحرک کارگردانی کرده است.

زندگینامه ارنست دیکرسون

بیوگرافی ارنست دیکرسون

فعالیت هنری

دیکرسون در تاریخ ۲۵ ژوئن سال ۱۹۵۱ در نیوآرک، نیوجرسی در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. او در رشته معماری در دانشگاه هاوارد درس خواند اما با گذراندن یک کلاس با هایله گریما، به فیلم سازی علاقه مند گردید. بعدها به نیویورک رفت و در دانشگاه فیلم مدرسه هنر تیش مشغول به تحصیل شد. در آنجا در چندین کلاس دانشجوی کارگردان معروف اسپایک لی بود. اولین فیلم بلند او که در نقش مدیر فیلمبرداری در آن حضور داشت فیلمی از اسپایک لی بود. پس از فارغ التحصیلی، دیکرسون حرفه اش را با فیلمبرداری موزیک ویدئو آغاز کرد.

وی در حالیکه بر روی دو فصل اول سریال تلویزیونی از جورج رومرو به نام داستان هایی از تاریکی کار می کرد، با ملاقات لی، توانست بودجه ای برای اولین فیلمش به نام باید آن را داشته باشد(۱۹۸۶) به دست آورد. همکاری وی با اسپایک لی در چندین فیلم دیگر از جمله کاردرست را انجام بده(۱۹۸۹) و مالوک ایکس(۱۹۹۲) ادامه یافت تا اینکه اولین تجربه کارگردانیش را با فیلم آب‌میوه (۱۹۹۲) شروع کرد. این پروژه یک فیلم در سبک جنایی و درام با بازی توپاک شکور، عمر اپس، وینسنت لارسکا، ساموئل ال. جکسون و کویین لطیفه می باشد. این فیلم با بودجه ای حدود ۵ میلیون دلار ساخته شد و توانست به فروشی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار دست یابد. داستان این فیلم درباره زندگی چهار جوان و رشد آنها و فعالیت های روزمره آنان در شهر هارلم می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سارا برایتمن
بازی بقا

بازی بقا(۱۹۹۴) عنوان فیلم بعدی دیکرسون می باشد که یک اکشن هیجانی با بازی ایس-تی، راتگر هایر و گری بازی می باشد. این فیلم با اقتباسی ضعیف از داساتانی کوتاه به نام خطرناک ترین بازی نوشته ریچارد کانل ساخته شد. اگرچه این فیلم در زمان اکرانش زیاد موفق نبود و به فروش بالایی دست نیافت اما در بین هوادارانش تبدیل به یک فیلم کالت گردید. شوالیه اهریمنی(۱۹۹۵) نیز فیلم بعدی این کارگردان می باشد که در ژانر ترسناک با بازی بیلی زین، ویلیام سدلر و جادا پینکت اسمیت ساخته شد. این فیلم نسخه ای بلند از سریال تلویزیونی شبکه‌ کابلی اچ‌بی‌او می باشد. از دیگر آثار این کارگردان می توان به ضدگلوله(۱۹۹۶) اشاره کرد. در این فیلم اکشن کمدی و زوج هنری پلیسی، بازیگرانی نظیر دارمون وایانز و آدام سندلر ایفای نقش می کنند.

این فیلم که با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته شد، با وجود رتبه اول فروش در هفته اول اکرانش، در نهایت در گیشه نزدیک به ۲۳ میلیون دلار فروش داشت و انتقادهای زیادی بر آن وارد شد و در وب سایت روتن تومیتو با ۳۹ دیدگاه امتیاز ۸% را کسب کرد. ادام سندلر نیز برای بازی افتضاح در این فیلم نامزد دریافت جایزه تمشک طلایی برای بدترین بازیگر گردید.

کمینگاه(۱۹۹۸)

کمینگاه(۱۹۹۸) عنوان فیلم بعدی ارنست دیکرسون می باشد. داستان این فیلم درباره پسر سردسته یک باند خلافکار می باشد که با قتل پدرش مظنون شناخته می شود و برای بازجویی به یک خانه امن که کمینگاه می باشد برده می شود و در آنجا سه افسر پلیس دیگر کشته می شوند. در همین سال یک فیلم دیگر با عنوان ایمان کورکورانه(۱۹۹۸) را با بازی چارلز اس داتون، کانتری بی وانس و لونت مک کی کارگردانی کرد. داستان این فیلم نیز درباره پسر ۱۸ ساله یک افسر پلیس نیویورک می باشد که به خاطر قتل یک جوان ایرلندی متهم شناخته می شود. استخوان‌ها (۲۰۰۱) دیگر فیلم ارنست دیکرسون است که یک فیلم در سبک ترسناک و اسلشر با بازی اسنوپ داگ، پم گریر، کاترین ایزابل، و بیانکا لاسون می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد موسوی

داستان این فیلم درباره یک گانگستر به قتل رسیده می باشد که از قبر بیدار شده و برای انتقام از عاملین مرگش دست به کشتار می زند. این فیلم نیز نتوانست موفقیتی به دست آورد و با بودجه ۱۶ میلیون دلاری تنها ۸ میلیون دلار فروش داشت.

آخرین فیلم این کارگردان یک تریلر هیجان آور به نام هرگز تنها نمیر(۲۰۰۴) می باشد که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته دونالد گوینس ساخته شد. این فیلم نیز با انتقادهای زیادی روبرو شد و در اکران نیز شکست تجاری بزرگی متحمل شد.

تاریخ تولد:
۲۵ ژوئن ۱۹۵۱ (سن ۶۸ سال)، نیوآرک، نیو جرسی، آمریکا
نام دیگر:
Dickerson Ernest ,Dickerson R. Ernest
جوایز:
NAACP Image Award for Outstanding Directing in a Drama Series
نامزد دریافت جایزه:
جایزهٔ اسپی برای بهترین فیلم ورزشی
آموزش:
دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاوارد

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ارنست دیکرسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه