بیوگرافی تام دی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی تام دی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 تام دی یک کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی می باشد. از فیلم های او میتوان به ظهر شانگهای (۲۰۰۰)، وقت نمایش (۲۰۰۲)، شکست در اجرا(۲۰۰۶) و مارمادوک (۲۰۱۰) اشاره کرد.

زندگینامه تام دی

بیوگرافی تام دی

فعالیت هنری

تام دی در تاریخ ۱۴ آوریل سال ۱۹۶۵ در هانور، نیو هیپشایر به دنیا آمد. پدرش چارلز فردریک دی، بین سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۳ رئیس کالج دارتموث و نیز مدیر تالار چوات/رزماری بود. او فارغ التحصیل مدرسه چوات می باشد و در دانشگاه براون و موسسه فیلم آمریکا در لس آنجلس به تحصیل در رشته فیلم سازی پرداخت. او کارش را با فیلم برداری چندین حلقه آگهی تجاری شروع کرد و از همان زمان مورد توجه ریدلی اسکات قرار گرفت. اولین تجربه کارگردانی وی نیز در یک سریال تلویزیونی به نام گرسنگی(۱۹۹۸) بود که کارگردانی یک اپیزود از آن را برعهده داشت.

ظهر شانگهای (۲۰۰۰) اولین فیلم بلند به کارگردانی جان دی است که در آن جکی چان، اوون ویلسون، لوسی لیو، زاندر برکلی، والتون گوگینس و جیسون کانری بازی کردند. این اولین فیلم از سری فیلم های سه گانه شانگهای می باشد. این فیلم که در نوادا و غرب آمریکا و در قرن ۱۹ میلادی اتفاق می افتد تلفیقی از وسترن با صحنه های اکشن کنگ فو می باشد.

ضمن اینکه سکانس هایی نیزاز هنرهای رزمی در آن وجود دارد. البته این فیلم تمی کمدی و زوج هنری نیز دارد. داستان آن درباره دو مرد با شخصیت ها و ملیتی متفاوت است که با همکاری یکدیگر برای متوقف کردن جرم و جنایت متحد می شوند. این فیلم با بودجه تولید ۵۵ میلیون دلاری موفق شد در هفته اول اکرانش با وجود همزمانی با فیلم های دایناسور و ماموریت غیر ممکن ۲ با فروشی نزدیک به ۱۹٫۶ میلیون دلار در جایگاه سوم جدول باکس افیس قرار گیرد و در کل جهان به فروشی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار رسید. منتقدین نیز از این فیلم راضی بودند و به آن امتیاز ۷۹% را اعطا کردند. قسمت بعدی این فیلم به نام شوالیه های شانگهای(۲۰۰۳) توسط دیوید دابکین کارگردانی گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان مالکوویچ
بیوگرافی تام دی

وقت نمایش (۲۰۰۲) دومین فیلم بلند دی می باشد که یک فیلم در سبک جنایی با بازی رابرت د نیرو، ادی مورفی و رنه روسو می باشد. گرچه برای ساخت این فیلم از هنرپیش های مطرحی استفاده شد و هزینه هنگفت ۸۵ میلیون دلاری در پی داشت، اما نتوانست آن چنان که باید در گیشه موفق باشد و تنها ۷۷٫۷ میلیون دلار فروش داشت. منقدین نیز با دادن امتیاز ۲۵% در وب سایت روتن تومیتو نظرات خوبی در این فیلم نداشتند.

شکست در اجرا(۲۰۰۶) سومین فیلم بلند به کارگردانی تام دی است که یک فیلم در سبک کمدی رمانتیک با بازی متیو مک‌کانهی، سارا جسیکا پارکر و زویی دشانل می باشد. داستان این فیلم درباره مردی میانسال می باشد که دوست دارد هنوز با پدر و مادرش زندگی کند به همین دلیل برای برهم زدن زدن نامزدهایش آنها را به خانه والدینش می برد و با واکنش منفی آنها نامزدی به هم می خورد. این فیلم بر خلاف فیلم قبلی دی با فروش خوبی مواجه شد و در مقابل بودجه تولید ۵۰ میلیون دلار، بالغ بر ۱۲۸ میلیون دلار فروش کرد. اما منتقدین هنوز هم این فیلم را ضعیف توصیف می کردند و آن را غیرقابل باور لقب دادند.

مارمادوک

مارمادوک (۲۰۱۰) آخرین فیلم به کارگردانی تام دی است که یک فیلم در سبک اکشن و کمدی با بازی اوون ویلسون، لی پیس و جودی گرر می باشد. داستان این فیلم از یک کمیک استریپ به همین نام نوشته برد اندرسون اقتباس شده بود. این فیلم نیز با بودجه ۵۰ میلیون دلاری به فروشی نزدیک به ۸۴ میلیون دلار دست یافت. با وجود این موفقیت تجاری نظرات منفی زیادی از جانب منتقدین داشت. ضمن اینکه فیلم در جشنواره انتخاب نوجوان در همان سال نامزد دریافت جایزه بدترین بازیگر نقش مکمل زن گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سوگل خلیق

تاریخ تولد:
۱۴ آوریل ۱۹۶۵ (سن ۵۴ سال)
هانوفر
نیوهمپشایر
آمریکا

آموزش:
دانشگاه براون
بنیاد فیلم آمریکا
Choate Rosemary Hall

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تام دی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه