بیوگرافی برتران بونلو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی برتران بونلو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 برتران بونلو یک فیلم نامه نویس،تهیه کننده، کارگردان، و آهنگ‌ساز فرانسوی می باشد که از سال ۱۹۹۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او در طول دوران کارگردانی خودش برنده جوایز متعددی از جمله جایزه فیپرشی جشنواره فیلم کن برای فیلم پورنوگراف ساز(۲۰۰۱) و نیز برای کارگردانی فیلم سن لوران(۲۰۱۴) نامزد نخل طلای جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان گردیده است. کارهای او به عنوان یکی از فیلم های هنجارشکن فرانسوی اوایل قرن بیست و یکم تحت عنوان نهایت‌گرایی نوین فرانسه لقب گرفته اند. انحطاط جنسی، خشونت عریان و اختلالات روانی وجه اشتراک تماتیک این فیلم ها می باشد.

زندگینامه برتران بونلو

بیوگرافی برتران بونلو

فعالیت هنری

بونلو در تاریخ ۱۱ سپتامبر سال ۱۹۶۸ در شهر نایس، فرانسه به دنیا آمد. شروع فعالیت او با موسیقی های کلاسیک همراه شد . او بیشتر در دو شهر پاریس و مونترال زندگی و فیلم سازی کرده است. پس از کارگردانی و نویسندگی چند فیلم کوتاه اولین فیلم بلند خود را با نام پورنوگراف ساز(۲۰۰۱) ساخت. فیلمنامه و آهنگسازی این فیلم نیز برعهده خودش بود. اویدی بازیگر پورنوگرافی اهل فرانسه در ابن فیلم نقش اصلی را ایفا میکرد که از ویژگی های این فیلم صحنه های صریح جنسی از این بازیگر بود. این فیلم برنده جایزه فیپرشی جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۰۱ و نامزد اسب برنزی فستیوال فیلم استکهلم گردید.

داستان این فیلم درباره ژاک لوران، یک تولید کننده فیلم های پورنو در دهه هفتاد می باشد. تریسیا (۲۰۰۳) دیگر فیلم به کارگردانی بونلو و نویسندگی خودش و لوکوفازی می باشد. این فیلم که با اقتباس از افسانه یونانی تریسیا ساخته شد، داستان یک دختر دوجنسیتی است که توسط مردی ربوده و در جنگل رها می شود تا بمیرد. سپس خانواده ای او را نجات می دهند و او قدرت پیشگویی آینده را به دست می آورد. این فیلم نامزد دریافت جایزه نخل طلای فستیوال فیلم کن در سال ۲۰۰۳ گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روهنا میترا
خانه بردباری

خانه بردباری(۲۰۱۱) فیلمی دیگر به کارگردانی برتران بونلو در سبک درام است که از بازیگران آن می‌توان به سلین سلت و یاسمینه ترینکا اشاره کرد. داستان این فیلم که در یک فاحشه خانه مجلل پاریسی در قرن ۲۰ ام رخ می دهد، درباره روابط نزدیک گروهی از زنان روسپی آنجا می باشد. این فیلم نامزد دریافت جایزه نخل طلای فستیوال فیلم کن، جایزه سزار بهترین موسیقی فیلم، جایزه لومیر بهترین فیلم و بهترین فیلم نامه گردید. با این وجود در فروش زیاد موفق نبود و با هزینه ۳٫۸ میلیون دلاری تنها توانست ۱٫۵ میلیون دلار به دست آورد. سن لوران (۲۰۱۴) نیز یکی دیگر از فیلم های موفق برتران بونلو می باشد.

در این فیلم که در سبک درام و زندگینامه ای ساخته شد، بازیگرانی از جمله گاسپارد اولیل، هلموت برگر، یاسمینه ترینکا و لئا سیدو بازی می کنند. این فیلم به زندگی ایو سن لوران طراح لباس معروف فرانسوی می‌پردازد.این فیلم نیز در جشنواره های کن، سزار، لوئیس دلاک و لومیر نامزد دریافت جایزه شد.

آخرین پروژه برتران بونلو فیلمی به نام نوکتوراما(۲۰۱۶) می باشد. این فیلم به زبان فرانسه و در همین کشور اکران شد. داستان این فیلم درباره جوانانی است که از وضع جامعه خود خسته شده اند و نقشه بمب گزاری در پاریس را طراحی می کنند. فیلم از جانب منتقدین با نظرات مثبتی مواجه شد و با امتیاز ۷٫۱ از ۱۰ عملکرد خوبی نشان داد. از افتخارات این فیلم می توان به نامزدی جایزه لومیر بهترین فیلم و بهترین کارگردان اشاره کرد.

تاریخ تولد:
۹ نوامبر ۱۹۶۸ (سن ۵۱ سال)، نیس، فرانسه
همسر:
ژوزه دشایز
کودکان:
Anna Mouchette
آلبوم‌ها:
Nocturama، Saint Laurent (Bande originale du film)
کمپانی‌های ناشر موسیقی:
اروپاکورپ، Rectangle Productions

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهاب تیام
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برتران بونلو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه