بیوگرافی پیتر چلسوم

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی پیتر چلسوم به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 پیتر چلسوم کارگردان، هنرپیشه، و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی می باشد. از جمله فیلم های وی می توان به سرندیپیتی (۲۰۰۱)، مایل هستید برقصیم؟ (۲۰۰۴) و فضای میان ما (۲۰۱۶) اشاره کرد. او عضوی از آکادمی برریتانیا، آمریکلا، انجمن کارگردانان آمریکا، و انجمن نویسندگان آمریکا می باشد. او که تابعیت دوگانه آمریکا و انگلستان را دارد، یک شهروند افتخاری در شهر فیویتسانو ایتالیا می باشد.

زندگینامه پیتر چلسوم

بیوگرافی پیتر چلسوم

فعالیت هنری

وی در ۲۰ آوریل سال ۱۹۵۶ در بلکپول انگلستان به دنیا آمد. او در مدرسه مرکزی هنر در لندن درس خواند. تا قبل از سی سالگی در کمپانی فیلم رویال شکسپیر در چندین فیلم در کنار بازیگرانی از جمله پاتریک استوارت و آنتونی هاپکینز بازی کرد. در همین حین که در فیلم های مختلف بازی می کرد یک فیلم به نام تریاق‌ را کارگردانی و نویسندگی کرد که توانست نامزد جایزه بفتا شود. وی در سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۸ در مدرسه مرکزی تئاتر کلاس فیلم برگزار کرد.

اولین تجربه ساخت فیلم بلند وی با فیلم موفق کمدی رمانتیک آواز من را بشنو(۱۹۹۱) همراه شد که بر اساس داستانی از نویسنده ایرلندی جوزف لوک ساخته شد. این فیلم توانست نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم نامه اقتباسی در جوایز بفتای سال ۱۹۹۳ گردد. این فیلم با کسب امتیاز ۹۳% از ۲۷ دیدگاه منتقدین توانست عملکرد خوبی داشته باشد.

دومین فیلم بلند

دومین فیلم بلند چلسوم یک کمدی درام به نام استخوان های خنده دار(۱۹۹۵) می باشد که نویسنده، کارگردان و تهیهی کننده این فیلم خودش بود. در این فیلم الیور پلات، جری لوییس، لی ایوانز، لسلی کارون و ریچارد گریفیث ایفای نقش می کردند. داستان این فیلم درباره دو نیمه برادر، یکی آمریکایی و یکی بریتانیایی، می باشد که خیچ چیز جلودار خندیدن آن ها نبود، حتی جنایت. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم از فستیوال فیلم اروپا گردید. سومین فیلم بلند چلسوم، یک فیلک درام به نام مقتدر(۱۹۹۸) بود که بر اساس کتاب وسواس قدرت نوشته رودهام فیلبریک ساخته شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی انگ لی

در این فیلم هنرپیشگانی از جمله شارون استون، جنا رولاندز و گیلیام اندرسون بازی می کردند. این فیلم نامزد دو جایزه گلدن گلوب شد. در ادامه فیلمی کمدی رمانتیکی دیگر به نام شهر و کشور(۲۰۰۱) را با بازی وارن بیتی، دایان کیتون، گولدی هاون را کارگردانی کرد. این فیلم که یکی از بزرگترین شکست های تجاری در تاریخ هالیوود بود با صرف هزینه ای بالغ بر ۹۰ میلیون دلار برای تولیدش تنها توانست ۱۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

این آخرین فیلم وارن بیتی قبل از بازی در فیلم قوانین صدق نمی‌کنند(۲۰۱۶) پس از ۱۵ سال می باشد. در همین سال فیلمی دیگر نیز به نام سرندیپیتی (۲۰۰۱) از وی اکران شد. در این فیلم جان کیوساک، کیت بکینسیل، بریجیت مویناهان و جان کوربت بازی می کردند. این فیلم برخلاف دیگر فیلمش توانست با بودجه ۲۸ میلیون دلاری حدود ۷۷ میلیون دلار فروش داشته باشد.

مایل هستید برقصیم؟

مایل هستید برقصیم؟ (۲۰۰۴) عنوان فیلمی دیگر در ژانر موزیکال از پیتر چلسون می باشد که با اقتباس از فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۹۶ ژاپن ساخته شده بود. از بازیگران آن می توان به ریچارد گی‌یر و جنیفر لوپز اشاره کرد. این فیلم با فروش خوبی همراه شد و نزدیک به ۱۷۰ میلیون دلار فروش داشت. هانا مونتانا: فیلم(۲۰۰۹) یک فیلم در سبک موزیکال و کمدی-درام به کارگردانی پیتر چلسوم است که با بازی مایلی سایرس، امیلی آسمنت، مارگو مارتیندال و جیسون ایرلز می باشد. داستان این فیلم با اقتباس از سریال تلویزیونی کانال دیزنی ساخته شد.

این فیلم که در هفته اول اکرانش رکورد را شکست و به فروشی بالغ بر ۳۲ میلیون دلار دست یافت در مجموع توانست بیش از ۱۵۵ میلیون دلار کسب کند. داستان این فیلم درباره اوج شهرت و محبوبیت هانا مونتانا می باشد که پدرش او را مجبور می کند به روستای پدریش سفر کند و در آنجا درمی یابد جنبه های مهمتری در زندگی او وجود دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سید علی صالحی
هکتور در جستجوی خوشبختی

هکتور در جستجوی خوشبختی(۲۰۱۴) عنوان فیلم بعدی چلسوم است که یک کمدی کانادایی-بریتانیایی-المانی می باشد که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته فرانچسکو للورد می باشد. از بازیگران آن می توان به سیمون پگ و روساموند پایک اشاره کرد. ژان رنو نیز نقشی کوتاه در این فیلم دارد.

چلسوم به خاطر خوشحال کردم مردم در این فیلم از طرف فستیوال فیلم مونته کارلو برنده جایزه بهترین کارگردان شد. آخرین فیلم اکران شده از این کارگردان فضای میان ما (۲۰۱۶) می باشد که یک فیلم در سبک علمی–تخیلی و رمانتیک با بازی گری الدمن، ایسا باترفیلد، کارلا گوجینو، و بریت رابرتسون می باشد. این فیلم که درباره پسری جوان اس که در مریخ به دنیا آمده است و عاشق دختری می شود که در زمین زندگی می کند. این فیلم با انتقادهای زیادی روبرو شد و در زمان اکران نیز تنها توانست ۱۰ میلیون دلار در مقابل بودجه ۳۰ میلیون دلاریش کسب کند.

تاریخ تولد:
۲۰ آوریل ۱۹۵۶ (سن ۶۳ سال)، بلکپول، بریتانیا
نامزد دریافت جایزه:
جایزهٔ بفتای بهترین فیلم کوتاه، جایزهٔ بفتای بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی
آموزش:
Wrekin College، The Royal Central School of Speech and Drama
نمایش‌های تلویزیونی:
A Woman of Substance، Sorrell and Son، Bill the Minder
والدین:
رجینالد چلسوم، کی چلسوم

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیتر چلسوم
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه