بیوگرافی شاون لوی

4 سال پیش
بیوگرافی شاون لوی
Rate this post

بیوگرافی شاون لوی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 شاون لوی هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده کانادایی-آمریکایی می باشد که فیلم های وی با فروشی نزدیک به ۲ میلیارد دلار فروش در سراسر جهان او را تبدیل به یکی از موفق ترین فیلمسازان تجاری در دهه گذشته کرده است. از مهمترین فیلم های وی می توان به دوجینش ارزان‌تر است (۲۰۰۳)، شب در موزه(۲۰۰۶)، پلنگ صورتی (۲۰۰۶) و فولاد اصل (۲۰۱۱) اشاره کرد. از دیگر فعالیت های وی می توان به تهیه کنندگی اجرایی برای مجموعه تلویزیونی چیزهای عجیب از شبکه نتفلیکس و تهیه کنندگی فیلم علمی تخیلی ورود (۲۰۱۶) اشاره کرد که به خاطر آن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نیز گردید.

زندگینامه شاون لوی

بیوگرافی شاون لوی

فعالیت هنری

لوی در تاریخ ۲۳ ژوئیه، سال ۱۹۶۸ در مونترال، کانادا و در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. در نوجوانی، به دبیرستان سنت جورج و سپس در رشته هنرهای نمایشی در مرکز تعلیماتی در نیویورک مشغول به تحصیل شد. او از دانشگاه ییل در سال ۱۹۸۹ در رشته هنرهای نمایشی فارغ التحصیل گشت. شروع فعالیت سینمایی وی با بازی در فیلم هایی نظیر: کابوس زامبی(۱۹۸۶) به کارگردانی جک بریومن، چیز وحشی(۱۹۸۷) به کارگردانی مکس رید و ساخت آمریکا(۱۹۹۳) به کارگردانی دیچارد بنجامین می باشد.
اولین تجربه کارگردانی لوی یک فیلم کمدی درام و رمانتیک به نام درست سر وقت(۱۹۹۷) بود.

دروغگوی چاق گنده(۲۰۰۲) دومین فیلم وی بود که خودش فیلم نامه آن را نوشت و دن اشنایدر و برایان رابینز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. از بازیگران فیلم می‌توان به فرانکی میونیز، پل جیاماتی و آماندا باینس اشاره کرد. این فیلم با فروش خوبی همراه شد و ۵۲ میلیون دلار فروش کرد. تازه ازدواج‌کرده(۲۰۰۳) عنوان فیلم بعدی وی می باش که یک کمدی عاشقانه با بازی اشتون کاچر و بریتانی مورفی بود. این فیلم که با هزینه ۱۸ میلیون دلار ساخته شد، در هفته اول نمایش ۱۷ میلیون دلار فروش کرد و در رتبه یک قرار گرفت ودر مجموع به فروشی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار دست یافت. با این وجود منتقدین این فیلم را ضعیف توصیف کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیم روسی استوارت

در همین سال یه فیلم کمدی دیگر به نام دوجینش ارزان‌تر است (۲۰۰۳) را نیز کارگردانی کرد. این فیلم، اقتباسی از یک رمان زندگی‌نامه‌ای به همین نام، اثرِ «فرانک بانکر گیلبرث» و «لیلیان مالر گیلبرث» است. داستان این فیلم درباره خانواده ای با ۱۲ بچه بین ۵ تا ۲۲ سال می باشد. این فیلم نیز با فروش خوبی همراه شد و بیش از ۱۹۰ میلیون دلار فروش کرد.

پلنگ صورتی (۲۰۰۶) بیوگرافی شاون لوی

پلنگ صورتی (۲۰۰۶) نیز یکی از موفق ترین کارهای لوی می باشد. این فیلم یک بازسازی از سری پلنگ صورتی به کارگردانی بلیک ادواردز است و دهمین فیلم از سری پلنگ صورتی محسوب می‌شود. همچنین این فیلم، اولین فیلم از این سری با بازی استیو مارتین در نقش بازرس کلوزو می‌باشد. مارتین که خود از نویسندگان فیلمنامه نیز بوده، کوین اسپیسی و مایک مه یرز را برای نقش کلوزو در نظر داشته، اما سرانجام خودش این نقش را برعهده گرفت. داستان این فیلم درباره بی دست و پاترین پلیس فرانسه، ژاندارم ژاک کلوزو، می باشد که بازرس یک پرونده محکوم به شکست می شود تا سربازرس نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد.

این فیلم نزدیک به ۱۰ میلیون دلار فروش کرد. شب در موزه(۲۰۰۶) نیز فیلم دیگر لوی در همین سال می باشد که در آن بن استیلر در نقش نگهبان شب یک موزه را بازی می کند که موزه در طول شب بیدار می‌شود و تمام مجسمه‌های مومی به جنب و جوش می افتند و وظیفه او این است که از خروج حیوانات جلوگیری کند تا آنها از بین نروند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسن ریاحی

این فیلم با فروش بالای ۵۷۴ میلیون دلاری تبدیل به یکی از موفق ترین آثار وی گردید. قسمت دوم این فیلم نیز با نام شب در موزه: نبرد اسمیتسونین(۲۰۰۹) توسط لوی کارگردانی شد. داستان این فیلم در ادامه سری قبلی اتفاق می افتد و نگهبان موزه بعد از مدتی دور بودن از شهر با بازگشتش متوجه می شود که موزه قبلی تعطیل شده و تمام اشیاء عتیقه این موزه به موزه جدیدی در واشنگتن انتقال پیدا کرده است. قسمت سوم این سه گانه نیز با نام شب در موزه: راز مقبره(۲۰۱۴) با بازی بن کینگزلی، بن استیلر و بیل کوبس به کارگردانی لوی ساخته شد.

شب قرار(۲۰۱۰)

شب قرار(۲۰۱۰) یک فیلم در سبک اکشن، زوج هنری و کمدی به کارگردانی شاون لوی است که در آن استیو کارل و تینا فی در نقش زوجی هستند که در یک قرار شبانه زندگیشان دگرگوم می شود. این فیلم با استقبال خوب منتقدین و مخاطبین همراه شد. یک سال بعد لوی فیلم فولاد اصل (۲۰۱۱) را کارگردانی کرد.

این فیلم در ژانر اکشن، درام، علمی-تخیلی بر اساس برنامه تلویزیونی منطقه گرگ ومیش ساخته شد. داستان فیلم در زمان آینده اتفاق می افتد و در آن پدر و پسری با ساخت یک ربات و شرکت در مسابقه ربات ها رقیب قوی ترین ربات جهان می شوند. کارآموزی (۲۰۱۳) یک فیلم در سبک کمدی به کارگردانی شاون لوی است که در آن وینس وگن، اوون ویلسون و جان گودمن بازی می کنند. از دیگر آثار وی نیز می توان به فیلم کمدی و کمدی-درام اینجا شما را ترک می‌کنم(۲۰۱۴) با بازی ابیگیل اسپنسر، آدام درایور و کانی بریتون اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهرام نورایی

از کارهای در دست تولید این کارگردان می توان به ساخت فیلمی به نام آنچارتد اشاره کرد که بر اساس مجموعه بازی ویدئویی به سبک اکشن ماجراجویی، سکوبازی که توسط استودیوی ناتی داگ برای کنسول‌های خانگی و دستی شرکت سونی ساخته شده‌است، می باشد.

فیلم ها

دوجینش ارزان‌تر است
شب در موزه
پلنگ صورتی
تازه ازدواج کرده
دروغگوی چاق گنده
اکنون‌شگفت‌انگیز
سریال اتفاقات عجیب

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شاون لوی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه