بیوگرافی لونه شرفیگ

4 سال پیش
بیوگرافی لونه شرفیگ
Rate this post

بیوگرافی لونه شرفیگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 لونه شرفیگ یک کارگردان و فیلمنامه نویس دانمارکی می باشد که با جریان دوگما ۹۵ که یک سبک سینمایی می باشد که توسط لارس فون تریر و توماس وینتربرگ دو کارگردان دانمارکی در سال ۱۹۹۵ ایجاد شد، همراه می باشد و به خاطر چندین فیلمش مورد تمجید و ستایش گسترده ای از طرف منتقدین مواجه شده است. از جمله این آثار می اوان به فیلم درس‌آموزی (۲۰۰۹) اشاره کرد که نامزد دریافت جایزه‌های اسکار، گلدن‌گلوب و بفتا گردید. فیلم های این کارگردان اکثراً کمدی رمانتیک می باشند.از دیگر آثارش می توان به فیلم یک روز(۲۰۱۱) اشاره کرد.

زندگینامه لونه شرفیگ

بیوگرافی لونه شرفیگ

فعالیت هنری

شرفیگ در ۲ مه سال ۱۹۵۹ در کپنهاگن، دانمارک متولد شد. او فارق التحصیل مدرسه ملی فیلم دانمارک در سال ۱۹۸۴ می باشد و حرفه اش را به عنوان کارگردان با فیلم تلویزیونی مارگرت السکر شروع کرد. سپس در زمینه آگهی های بازرگانی و تجاری و تبلیغات فیلم فعالیت کرد و برای این فعالیت ها چندین جایزه از فستیوال بین المللی تبلیغات فیلم کن برنده شد. اولین تجربه کارگردانی وی فیلم تولد کاج(۱۹۹۰) بود که با تحسین گسترده منتقدین مواجه شد و چندین جایزه از جمله جایزه بزرگ داوران را از فستیوال فیلم کشورهای نوردیک روان برنده گردید. در طی سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰، شرفیگ فعالیت ای دیگری از جمله نویسندگی و کارگردانی فیلم های کوتاه، اجرای برنامه های رادیویی و شوهای تلویزیونی را انجام داد.

پیشرفت این کارگردان در سطح بین المللی با فیلم زبان ایتالیایی برای مبتدی‌ها (۲۰۰۰) صورت گرفت. داستان این فیلم درباره چندین فرد مجرد و تنها در یکی از شهر های دانمارک است که از یک کلاس زبان ایتالیایی کمک می گیرند تا بتوانند عشق زندگی شان را پیدا کنند.این فیلم با تحسین منتقدین همراه شد و چندین جایزه از جمله خرس نقره ای جایزه بزرگ داوران از فستیوال بین المللی فیلم برلین برنده گردید. از ویژگی های این فیلم می توان به فیلمی با حس خوب، امید، خوشحالی اشاره کرد. این فیلم به عنوان سودبخش ترین فیلم اسکاندیناوی که تاکنون ساخته شده است لقب گرفته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریم گوگردچی

از دیگر نکات بارز این فیلم قراگیری آن در جریان دوگما ۹۵ می باشد که اغلب با ویژگی های سراسر در فضاهای کوچک، با صداهایی اورجینال و فیلم برداری بر روی ویدئو می باشند. فیلم بعدی این کارگردان ویلبر میخواهد خودش را بکشد(۲۰۰۲) نام دارد که با موضوع بحران خودکشی ساخته شده است.

کاملا شبیه خانه

پس از کارگردانی فیلمی نه چندان موفق به نام کاملا شبیه خانه(۲۰۰۷) این کارگردان فیلمی موفق و تحسین شده ای را بر روی صحنه برد. درس‌آموزی(۲۰۰۹) یک فیلم درام در مورد دوران بلوغ جوانی به کارگردانی لونه شرفیگ با بازی درخشان کری مولیگان می باشد. این فیلم نامزد جوایز متعددی در جشنواره‌های مختلف سینمایی سال ۲۰۰۹ شد. داستان فیلم درباه دختر ۱۶ ساله‌ای به نام جنی است که در حومه لندن دهه ۱۹۶۰ میلادی زندگی می‌کند و در یک روز بارانی او با مردی که همسن پدرش است آشنا می‌شود و این دو به هم دل می‌بندند.

از جمله افتخارات فیلم می توان به نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن – درام،و همچنین نامزدی بهترین فیلم، بهترین فیلمنامهٔ اقتباسی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم انگلیسی زبان در جایزه بفتای ۲۰۱۰ اشاره کرد. ضمن اینکه کری مولیگان توانست برنده جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن نیز گردد. همچنین فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول زن نیز گردید.

یک روز

یک روز(۲۰۱۱) نام فیلمی درام و رمانتیک به کارگردانی شرفیگ می باشد که از یک روز خاص که ۱۵ ژوئیه ۱۹۸۸ می باشد که چند دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی و برگشت به خانه هایشان به لندن برمی گردند شروع شده و به ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۱ ختم می‌شود. این فیلم با اقتباس از رمانی از دیوید نیکولز ساخته شده است. از بازیگران این فیلم می توان به جیم استرجس و آن هاتاوی اشاره کرد. باشگاه اشوب(۲۰۱۴) عنوان فیلم بعدی این کارگردان می باشد که فیلمنامه آن بوسیله لارا واد بر اساس نمایشنامه ای از خودش در سال ۲۰۱۰ نوشته شد. از بازیگران آن می توان به مکس ایرونز و سم کلافلین اشاره کرد. اتفاقات این فیلم در یک باشگاه مردانه فرضی در دانشگاه آکسفورد اتفاق می افتد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اد هریس

آخرین فیلم شرفیگ یک درام بریتانیایی به نام بهترین آنها(۲۰۱۶) می باشد که با اقتباس از رمانی بهترین یک ساعت و نیم آنان که لیزا اوانز در سال ۲۰۰۹ نوشته بود، ساخته شد. این فیلم داستان تیم فیلم سازی وزیر اطلاعات بریتانیا را بیان می کند که فیلمی روحیه دهنده درباره تخلیه دونکرک (عملیاتی از نوع تخلیه نیروهای متفقین از سواحل و بندر دونکرک فرانسه) را در حین جنگ جهانی و بمباران هوایی بلیتس از سوی آلمان نازی علیه بریتانیا، می سازند. این فیلم در فستیوال بین المللی فیلم تورنتو اکران شد.

تاریخ تولد:
۲ مهٔ ۱۹۵۹ (سن ۶۰ سال)، Søborg، دانمارک
همسر:
Jesper Preben Allentoft (ازدواج ۱۹۹۲)
آموزش:
National Film School of Denmark (۱۹۸۴)
جوایز:
Bodil Honorary Award
والدین:
او شرفیگ، لایز شرفیگ

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لونه شرفیگ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه