بیوگرافی والتر هیل

4 سال پیش
بیوگرافی والتر هیل
Rate this post

بیوگرافی والتر هیل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 والتر هیل کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ فیلم آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۶۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. شهرت وی بیشتر به خاطر فیلم های اکشن و احیاء ژانر وسترن می باشد. او در مصاحبه گفت که هر فیلمی که تمام می کنم به نوعی یک وسترن می باشد. دوران مشقت (۱۹۷۵)،راننده(۱۹۷۸)، سلحشوران (۱۹۷۹)، عملیات مرداب(۱۹۸۱)، ۴۸ ساعت(۱۹۸۲)، آخرین پایمرد(۱۹۹۶)، شکست ناپذیر(۲۰۰۲)، گلوله به سر(۲۰۱۲) از آثار کارگردانی شده توسط هیل می باشد.

زندگینامه والتر هیل

بیوگرافی والتر هیل

فعالیت هنری

هیل در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۱۹۴۲ در لانگ بیچ، کالیفرنیا به دنیا آمد. در نوجوانی یک کتاب کمیک طراحی کرد و بعدش در دانشگاهی در مکزیکوسیتی در رشته هنر درس خواند. در حرفه سینما اولین حضورش در نقش دستیار کارگردان در فیلم هایی از قبیل عشقبازی توماس کراون(۱۹۶۸) و پول را بردار و فرار کن(۱۹۶۹) به کارگردانی وودی آلن بود. سپس به نوشتن فیلمنامه روی آورد و برای فیلم هایی از قبیل هیکی و بوگز(۱۹۷۲)، دزدانی که برای نهار می آیند(۱۹۷۳) و درونینگ پول (۱۹۷۵) فیلم نامه نوشت.

دوران مشقت (۱۹۷۵) اولین تجربه کارگردانی هیل می باشد که یک فیلم در سبک اکشن با بازی چارلز برانسون، جیمز کابرن و جیل ایرلند بود. تهیه کننده این فیلم لارنس گوردن تنها به شرط نوشتن فیلمنامه توسط خود هیل راضی به ساخت این فیلم گردید. این فیلم که در طول ۳۸ روز و با هزینه ۲٫۷ میلیون دلاری ساخته شد نزدیک به ۵ میلیون دلار فروش کرد. داستان این فیلم درباره مبارزات بوکس غیرقانونی بود. راننده(۱۹۷۸) دومین فیلم هیل بود که تریلری جنایی با بازی رایان اونیل، بروس درن و ایزابل ادجانی بود. این فیلم با شباهت های بسیاری از فیلم سامورایی ژان پیر ملویل اقتباس شده بود.

از ویژگی های آن می توان به تعقیب و گریز ماشینی، بدون تجملات و کاراکترهای کم دیالوگ اشاره کرد. در ابتدا قرار بود نقش اصلی فیلم به استیو مک کوئین داده وشود ولی او رغبتی به بازی در فیلمی ماشینی نداشت. سلحشوران (۱۹۷۹) دیگر فیلم هیل است که با همکاری لارنس گوردون کارگردانی شد. در این فیلم اکشن و مهیج مایکل بک، جیمز رمار و دورسی رایت بازی می کردند. داستان آن درباره گروهی نیویورکی است که بعد از اتهام به قتل رهبر یک گروه دیگر باید به مرغزار خود برگردند. این فیلم با موفقیت بیشتری نسبت به فیلم های قبلی وی مواجه شد و در گیشه نیز در مقابل بودجه ۴ میلیون دلاری توانست بیش از ۲۲ میلیون دلار فروش کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجید شهریاری
سوارکاران بزرگ

سوارکاران بزرگ(۱۹۸۰) فیلمی وسترن از این کارگردان می باشد که به موسیقی از ری کودر توانست برنده جایزه بهترین موسیقی فیلم از انجمن منتقدین فیلم لس آنجلس گردد. این فیلم همچنین به بخش رقابتی فستیوال فیلم کن نیز راه پیدا کرد. سپس فیلمی دیگر به نام عملیات مرداب(۱۹۸۱) با نام اصلی سوترن کامفورت(۱۹۸۱) را کارگردانی کرد. در این فیلم گروهی از نظامیان آمریکایی برای انجام تمرین نظامی پا به مرداب‌های لوئیزیانا می‌گذارند اما در جریان یک سوء تفاهم با گروهی از جنگل نشینان کیجن، با گلوله‌های مشقی به آنها شلیک می‌کنند و کیجن‌ها هم در مقام مقابله بر می‌آیند.

از بازیگران این فیلم می توان به کیت کاراداین، پاودر بوتز و فرد وارد اشاره کرد. در نسخه ایرانی این فیلم با سانسورهای صورت گرفته کاملا داستان آن عوض شده و به یک فیلم ضدآمریکایی تبدیل شده است. ۴۸ ساعت(۱۹۸۲) نیز فیلمی ئیگر به کارگردانی والتر هیل و تهیه‌کنندگی دی. کونستانتین کونته، ارنس گوردون و جوئل سیلور و با بازی نیک نولتی و ادی مورفی می باشد. در این فیلم ادی مورفی که در نقش یک مجرم بازی می کند با همکاری یک پلیس تیمی را تشکیل می دهند که قاتل یک پلیس را به چنگ آورند. مورفی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد.

این فیلم به عنوان اولین فیلم در ژانر زوج پلیسی به شمار می رود. قسمت بعدی این فیلم به نام ۴۸ ساعت دیگر(۱۹۹۰) نیز به کارگردانی والتر هیل، نویسندگی ادی مورفی و تهیه‌کنندگی لارنس گوردون و رابرت دی ساخته شد که در ادامه داستان فیلم قبلی پلیس بدنبال فروشنده موراد مخدری بوده که هیچ‌کس نمی‌تواند اورا پیدا کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ملیسا مهربان
دیگر فیلم ها

از دیگر فیلم های این کارگردان می توان به خیابان های آتش(۱۹۸۴)، بریوستر میلیونر(۱۹۸۵) و تقاطع ها(۱۹۸۶) اشاره کرد. تقاطع ها(۱۹۸۶) یک فیلم درام موزیکال است که با الهام از موسیقیدان افسانه ای رابرت جانسون ساخته شد. این فیلم با استقبال منتقدین همراه شد. داغ سرخ(۱۹۸۸) فیلمی دیگر به کارگردانی والتر هیل و نویسندگی والتر هیل، هی کلینر و تروی کندی مارتین است که با بازی آرنولد شوارتزنگر و جیم بلوشی روایتگر ماجرای یک پلیس روسی و افسر نه چندان مقرراتی اداره ی پلیس شیکاگو است که با کمک هم به مقابله با قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر می پردازند. یک سال بعد فیلم جانی خوش‌قیافه(۱۹۸۹) را کارگردانی کرد.

در این فیلم که در سبک دزدی و سرقت می باشد میکی رورک در نقش تبهکاری به نام جانی خوش‌قیافه بازی می کند که نقشه موفق یک سرقت را به همراه دوستش میکی و یک زوج طرح ریزی کرده است. در خلال سرقت، زوج جوان به آن دو پشت کرده و نقشه او به هم میریزد. این فیلم بر اساس رمانی به نام سه دنیای جانی خوش قیافه اثر مورتون فریدگود ساخته شد. گرچه برای ساخت این فیلم هزینه ای نزدیک به ۲۰ میلیون دلار خرج شد اما در نهایت تنها توانست به فروشی نزدیک به ۸ میلیون دلار دست یابد.

تخطی

از دیگر آثار هیل می توان به تخطی(۱۹۹۲) با بازی بیل پاکستون و ایس کیوب، جرونیمو: افسانه آمریکایی(۱۹۹۳) با بازی وس استادی و جیسون پاتریک، بیل وحشی(۱۹۹۵) در ژانر اکشن، زندگینامه‌ای و وسترن اشاره کرد.فیلم اکشن آخرین پایمرد(۱۹۹۶) یکی دیگر از آثار والتر هیل است که برداشتی از فیلم یوجیمبو به کارگردانی آکیرا کوروساوا می باشد. داستان آن درباره گانگستری است که در دو گروه رقیب به طور همزمان خدمت می کند و آنها را به جان همدیگر می اندازد. از بازیگران این فیلم می توان به بروس ویلیس، بروس درن، ویلیام سندرسون اشاره کرد.

از دیگر آثار والتر هیل می توان به ابرنواختر (۲۰۰۰) که فیلمی در سبک ترسناک، علمی–تخیلی، و ماجرایی با بازی جیمز اسپیدر و آنجلا باست، شکست ناپذیر(۲۰۰۲) که فیلمی درام ورزشی با بازی وسلی اسنایپز و وینگ رامز، گلوله به سر(۲۰۱۲) با بازی سیلوستر استالونه ، سانگ کانگ ، سارا شاهی و انتساب(۲۰۱۶) با بازی میشل رودریگز و تونی شالخوپ اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دنیل اسپینوزا

از دیگر فعالیت های والتر هیل می توان به تهیه کنندگی سری فیلم های بیگانه علیه غارتگر و همچنین کارگردانی قسمت هایی از سریال های تلویزیونی مانند داستان هایی از مصر(۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱)، انحرافات علم(۱۹۹۷)، دد وود(۲۰۰۴)، بروکن تیل(۲۰۰۶)، جالوت(۲۰۱۷) اشاره کرد.

آثار فیلم‌شناسی به عنوان کارگردان ، تهیه کننده و فیلمنامه نویس

هیکی و بوگز (۱۹۷۲) – فقط نویسنده فیلم
گریز (فیلم ۱۹۷۲) – نویسنده
مأمور مکینتاش (۱۹۷۳) – نویسنده
دراونینگ پول (۱۹۷۴) – نویسنده
دوران مشقت (۱۹۷۵) – اولین کارگردانی
راننده (فیلم ۱۹۷۸) – نویسنده و کارگردان
سلحشوران (۱۹۷۹) – کارگردان و نویسنده
سواران بلند (۱۹۸۰) – کارگردان
عملیات مرداب (۱۹۸۱) – کارگردان و نویسنده
۴۸ ساعت (۱۹۸۲) – کارگردان و نویسنده
آتشی در خیابانها (۱۹۸۴) – کارگردان و نویسنده
شهر آبی (۱۹۸۶) – نویسنده و تهیه کننده
چهار راه (فیلم ۱۹۸۶) – کارگردان
شدت تعصب (۱۹۸۷) – کارگردان
داغ سرخ (۱۹۸۸) – کارگردان ، تهیه کننده و نویسنده
جانی خوش‌قیافه (۱۹۸۹) – کارگردان

۴۸ ساعت دیگر (۱۹۹۰) – کارگردان
بیگانه ۳ (۱۹۹۲) – تهیه کننده
تعدی (۱۹۹۲) – کارگردان
جرونیمو: یک افسانه آمریکایی (۱۹۹۳) – کارگردان و تهیه کننده
بیل وحشی (۱۹۹۵) – کارگردان و نویسنده
آخرین پایمرد (۱۹۹۶) – کارگردان ، نویسنده و تهیه کننده
ابرنواختر (۲۰۰۰) – کارگردان
شکست‌ناپذیر (۲۰۰۲) – کارگردان نویسنده و تهیه کننده
بیگانه علیه غارتگر (۲۰۰۴) – تهیه کننده
دنباله شکسته (۲۰۰۶) – کارگردان و تهیه کننده
گلوله به سر (۲۰۱۲) – کارگردان
پرومته (۲۰۱۲) – تهیه کننده
واگذاری (۲۰۱۶) – کارگردان و نویسنده
بیگانه: کاوننت (۲۰۱۷) – تهیه کننده

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی والتر هیل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه