بیوگرافی محمد جابریان

4 سال پیش
3.7/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی محمد جابریان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 محمد جابریان یکی از صنعتگران و ثروتمندان بزرگ ایران زمین است. ایشان از فعالان صنعت فولاد خوزستان، مدیر عامل مجتمع فولاد آرین سهند و دارای ۱۰۰ درصد سهام شرکت ذوب آهن خرمشهر می باشد.

زندگینامه محمد جابریان

بیوگرافی محمد جابریان

زندگی شخصی

محمد جابریان شش برادر دارد. برادران جابریان با همکاری هم در حجره ی پدری مشغول به کار بودند تا بار مسئولیت زندگی بر دوش دیگری سنگینی نکند. برادران گاه حجره را از گرد و غبار پاک می کردند و گاه بازار گرمی می کردند. گاهی نیز نبشی و میلگرد را از کامیون خالی می کردند و یا همراه پدر نزد بدهکاران می رفتند.

اما وظیفه ی برادر بزرگ تر هم همانند نامش بزرگ تر بود. برادر بزرگ تر از هوش اقتصادی بالاتری برخودار بود، به همین خاطر امور تجاری و بازرگانی را به دست می گرفت و به معنی واقعی کلمه دست راست پدرش بود.

این برادر وظیفه داشت تا بارهایی را به راه های دورتر بفرستد و او کسی نبود جز محمد جابریان! فولاد برای او همانند زر با ارزش بود. او در امر پیش خرید مهارت بالایی داشت و با آینده نگری از رقبای وارد کننده ی فولاد جلو می زد.

آغاز فعالیت حرفه ای

به تدریج با فعالیت های برادران وضع مالی این خانواده رو به صعود رفت تا این که تصمیم گرفتند شرکتی بنا کنند. شرکت فولاد در دشت قزوین با حضور خانواده ی جابریان علاوه بر امر توزیع، موفق به تولید فولاد نیز گردید. محمد جابریان و برادرانش به تدریج به کار تولید سرعت و کیفیت بیشتری بخشیدند و موفق شدند با کار کردن در سه شیفت تولید را بیشتر از قبل افزایش دهند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویلیام رمزی

آقای محمد جابریان همیشه از این کلام استفاده می کرد «نان داغ، فولاد داغ»؛ در واقع دلیلش هم این بود که ایشان سریعا بعد از تولید محصولات آهنی موفق به فروششان می شد. این روند به قدری پر سرعت بود که رانندگان کامیون می گفتند آنقدر فولاد داغ است که کف کامیون را هم می سوزاند.

محمد جابریان با تجزیه و تحلیل های خویش بازار را از وارد کنندگان فولاد گرفت. وی بدین منظور در بنادر و ورودی های کشور افرادی را قرار داده بود تا در مورد فولادهای وارد شده به کشور آمار و قیمت بدهند. او نیز بر اساس همین اطلاعات همه قدرت و نیروی شرکت را متحد کرد، تا این که سرانجام موفق شد محصول بیشتری را تواید و وارد بازار نماید.

محصولات

همچنین محصولات وی در مقایسه با محصولات وارداتی قیمت کمتری داشت، به همین خاطر شرایط را برای واردکنندگان سخت کرده بود و تصمیم می گرفتند تا با ایشان وارد مذاکره شوند. به همین ترتیب وارد کنندگان، محصولات وارداتی را با قیمت به توافق رسیده با آقای جابریان، در خدمت ایشان قرار می دادند. پس بدین ترتیب وی علاوه بر تولید فولاد، محموله ی بزرگی از فولاد را نیز دریافت می کرد. پس قسمت اعظم بازار را از این طریق به دست گرفت.

محمد جابریان از زمانی که در حجره ی پدرش مشغول به کار بود، همیشه آرزو داشت تا در شرکت فولاد خوزستان به جایگاه مهمی برسد. سرانجام در سال ۸۷ بود که توانست ۵/۳۰ درصد از سهام این کارخانه را خریداری نماید. ارزش سهام این شرکت به اندازه ی ۱۳۶۰ میلیارد است. برادران جابریان نزدیک به سه دهه است که در بازار فولاد نقش بسیار پر رنگی ایفا می کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد قریب

محمد جابریان در بازار آهن تهران بسیار معروف است. وی با معامله ی ۱۳۶۴ میلیاردی توانست جز سهام داران بورس تهران شود و کد معاملاتی دریافت نماید. وی اکنون در پی آن است که بدون هیچ جنجالی سرمایه اش را هم از فولاد خوزستان و هم از بورس خارج کند. به نظر می رسد از این که درگیر حواشی شود خسته شده است.

به راستی چرا می خواهد از فولاد خوزستان که جزو آرزوهای بزرگ وی بوده خارج شود؟ هیچکس اطلاع درستی از این امر در دست ندارد و خود ایشان هم میلی به حرف زدن راجع به این قضیه ندارد. از آن جایی که قیمت فولاد در سرتاسر جهان کم شد، به همین خاطر او نیز معامله را فسخ کرد تا به خاطر مشکلی که ایران درگیر آن است ضرری متوجه او نباشد.

عقیده

او همیشه بر این عقیده بود که فضای سرمایه گذاری باید فضایی پاک و سالم باشد. به همین خاطر با کاهش قیمت فولاد و دخالت ندادن وی در جلسات به عنوان سهامدار شرکت، او نیز شکایت کرد و خواستار باطل شدن بلوک شد. اما هئیت داروی به نفع سازمان خصوصی سازی رأی داد. برخی بر این عقیده هستند که سرگذشت محمد جابریان تا حدودی شبیه سرگذشت «لاکشمی میتا» می باشد.

میتال یک سرمایه گذار بزرگ هندی بود که او هم در کودکی زندگی غنی نداشت.

او نیز مانند جابریان از پایین ترین رده های بازار فولاد شروع به کار کرد و توانست

با تلاش و هوش زیاد به بالاترین جایگاه برسد. میتال توانست ۱۰ درصد از فولاد جهان را تولید نماید،

مطلب مرتبط:  بیوگرافی داگلاس مک گریگور

همچنین جابریان توانست با خرید ۳۰ درصد سهام فولاد خوزستان ۲۵ درصد فولاد بازار ایران را تأمین کند.

میتال توانست شرکت لوکزامبورگی آسلور را به قیمت ۳۱/۲ میلیارد دلار خریداری کند

و شرکت جدید خود را به نام «آرسلور- میتال» را بنیان گذاری نماید

و با این کار جنجالی در جهان به وجود آورد.

محمد جابریان نیز با کنار زدن ۹ رقیب خود

در بورس با پرداخت هزینه ای معادل ۱/۴ میلیارد دلار (۱۳۶۴ میلیارد تومان)

بلوک مدیریتی فولاد خوزستان را مالک شد.

زندگی خصوصی محمد جابریان

محمد جابریان همانند اجداد خود یک فرد مذهبی بوده

و همچنین در بازار سنتی ایران بزرگ شده است.

وی هر سال به مکه سفر می کند و به وظایف دینی خود کاملا پایبند است.

وی همچنین همیشه به پرداخت خمس و زکات مبادرت می کند

و جزو خیرین بزرگ کشور می باشد.

محمد جابریان در میان آشنایان و نزدیکانش با لقب حاجی شناخته می شود.

او به خوبی به امور بازار واقف است به گونه ای که انگار هنوز گرد آهن بر چهره اش خودنمایی می کند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی محمد جابریان
3.7/5 - (7 امتیاز)
3
برچسب ها :

دیدگاه شما

3 دیدگاه

  • مجتبی
    2 سال پیش

    سلام..خدا تیرشان دهد این بزرگ مرد ایران را..آرزوی من این است که ایشان را حضوری ملاقات کنم.انشالله هرکجا هست سلامت و سرزنده باشند.

  • مجتبی
    2 سال پیش

    سلام..خدا خیرشان دهد این بزرگ مرد ایران را..آرزوی من این است که ایشان را حضوری ملاقات کنم.انشالله هرکجا هست سلامت و سرزنده باشند.

  • احمدرضا شاهرخی
    1 سال پیش

    کشور به همچین ادمهایی نیاز دارد تا باعث ایجاد اشتغال وتولید شوند.من توی شرکت ایشان مشغول به کار هستم فولاد روهینا دزفول.انشالله همیشه سلامت باشند