بیوگرافی هانس کریستیان آندرسن

4 سال پیش
بیوگرافی هانس کریستیان آندرسن
Rate this post

بیوگرافی هانس کریستیان آندرسن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 هانس کریستیان آندرسن یکی از مشهورترین نویسندگانی است که به خلق نوستالژی های کودکانه شهرت دارد. از مهم ترین آثار او می توان به پری دریایی کوچولو، بند انگشتی، جوجه اردک زشت، زندگی من، ملکه برفی، دخترک کبریت فروش و لباس جدید امپراطور اشاره کرد.

زندگینامه هانس کریستیان آندرسن

بیوگرافی هانس کریستیان آندرسن

زندگی شخصی

هانس کریستیان آندرسن در تاریخ ۲ آوریل سال ۱۸۰۵ در ادنس دانمارک متولد شد. پدر هانس ادعا می کرد که از یک خانواده اصیل هستند. همچنین در برخی از تحقیقات به عمل آمده گفته شده که پدربزرگ او نیز جزو طبقه ی بالای اجتماع بوده است، اما همچنان به طور قطع این موضوع به اثبات نرسیده است.

خانواده ی آندرسن فقط از جنبه ی کاری با خاندان سلطنتی ارتباط داشته اند و پادشاه دانمارک بسیار به وی علاقه مند بوده است. به گونه ای که حتی مخارج تحصیل او را نیز تمام و کمال متقبل شده بود. هانس وقتی جوان تر بود استعداد و قوه ی تخیل بالایی داشت، به همین خاطر به ادبیات و تئاتر علاقه مند بود. به طوری که وقتی بچه بود، برای خود صحنه ای از تئاتر می ساخت و آثار ویلیام شکسپیر را در آن با عروسک های چوبی به نمایش می گذاشت.

فصل جوانی هانس کریستیان آندرسن

در سال ۱۸۱۶ بود که پدر هانس از دنیا رفت. به همین خاطر وی برای گذراندن زندگی در کنار یک خیاط و بافنده به شاگردی پرداخت. بعد از آن در یک شرکت تولید سیگار مشغول به کار شد ولی همیشه کارگران شرکت ظاهر او را مسخره می کردند. هانس ۱۴ سال داشت که به کپنهاگ رفت تا به کار مورد علاقه اش یعنی تئاتر بپردازد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مایکل دل

هانس صدایی زیبا داشت، به همین خاطر در تئاتر سلطنتی استخدام شد. ولی متاسفانه پس از مدتی از این کار ناموفق بیرون آمد. همکاری داشت که می گفت وی استعداد فوق العاده ای در شاعری دارد. هانس هم به دنبال استعدادش رفت و برای نوشتن شعر تلاش کرد.

حتما شما کتاب جوجه اردک زشت را خوانده اید؟ یا دست کم داستان آن را شنیده اید، این نکته گفتنی است که هانس این کتاب را در وصف خودش نوشته بود. یک روز به طور کاملا تصادفی با ژوناس کالین برخورد کرد. کالین هانس را به مدرسه گرامر در اسلاگلس برد و همه ی مخارج تحصیل او را نیز متقبل شد. هانس در سال ۱۸۲۷ یعنی قبل از ورود به مدرسه اولین داستان خود را با نام شبح در قبر پالناتکه به نگارش درآورد. هانس در دو مدرسه اسلاگلس و السینور تا سال ۱۸۲۷ به تحصیل پرداخت.

وی بعدها بیان کرد که سخت ترین و بدترین سال های زندگی اش در همین سال ها بوده است. همکلاسی های او به خاطر ظاهر و سنش او را تمسخر می کردند. چون سنش نسبت به سایر همکلاسی هایش بیشتر بود. هانس توانست به زبان های انگلیسی، آلمانی و اسکاندیناوی تسلط پیدا کند.

آغاز فعالیت حرفه ای هانس کریستیان اندرسن

هانس کریستیان اندرسن در سال ۱۸۲۹ کتابی با نام گزارش یک پیاده روی که به زبان انگلیسی بود را منتشر کرد. لازم به ذکر است که این اولین کتابی بود که منتشر کرده بود. این کتاب آغازی بود تا کتاب های دیگری نیز منتشر کند. او عقیده داشت که داستان هایی که برای بزرگسالان می نویسد، بهتر از کتاب های تخیلی اش هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مکس فون لائو

کمی بعد متوجه شد که این داستان ها شخصیت داستان را به شکلی جادویی توصیف می کند. این کار او سبب شد تا دیگر داستان هایش فقط جنبه ی سرگرمی برای بچه ها نداشته باشد، همچنین به جای این که داستان های قدیمی و فرهنگی بنویسد از سبک خود استفاده می کرد.

او در این زمینه بیان داشته که «ایده ی داستان هایش

مثل یک بذر در ذهنش هستند که فقط به اشعه ای از نور

و یا قطره ای از آب نیاز دارند تا شکوفا بشوند.»

نکته ی جالب اینجاست که او شخصیت هایی را که دوست داشت

و یا از آن ها بیزار بود را در قالب شخصیتی در داستان بیان می کرد.

این را می توان با مشاهده ی آثارش متوجه شد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هانس کریستیان آندرسن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه