بیوگرافی آرش فردوسی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آرش فردوسی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آرش فردوسی یکی از کارآفرین های موفق با ملیت ایرانی – آمریکایی می باشد که دانشجوی انصرافی دانشگاه ام آی تی و یکی از خالقان سرویس دراپ باکس است. آرش فردوسی، این کارآفرین موفق در اورلند واقع در کانزاس آمریکا متولد شده و کمپانی دراپ باکس را با همکاری یکی از دوستان دوران دانشجویی اش به نام درو هوستون راه اندازی نموده است.

زندگینامه آرش فردوسی

بیوگرافی آرش فردوسی

زندگی شخصی

آرش فردوسی در تاریخ ۷ اکتبر سال ۱۹۸۵ در اورلند پارک واقع در ایالت کانزاس آمریکا چشم به جهان گشود. با وجود این که آرش در آمریکا به دنیا آمده، ولی خانواده اش اصالتا ایرانی هستند. به همین خاطر او نیز ملیت ایرانی – آمریکایی را دارا می باشد.

آرش دوران دبیرستان خود را در مدرسه ی بلو ولی نورث وست پست سر گذاشت و در سال ۲۰۰۴ آن را به اتمام رسانید. وی همیشه به شدت علاقه داشته تا در دانشگاه ام آی تی به تحصیل بپردازد، به همین خاطر پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به دنبال این علاقه اش رفت.

آرش فردوسی توانست در طول دوران تحصیلش با همکاری پدرش به زبان برنامه نویسی کیوبیسیک تسلط پیدا کند. همچنین در کلاس های آموزش c++ حضور پیدا کرد. او در دانشگاه به کلاس ۶.۰۴۶ علاقه ی بسیاری داشت. این دوره ی کلاسی برای آموزش طراحی و پیاده کردن الگوریتم ها بود. و در این باره گفته است که به الگوریتم ها و بهینه سازی نرم افزارها و کدهای برنامه نویسی به شدت علاقه مند است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کدی آذری

آرش فردوسی خیلی دوست داشت تا با به کارگیری الگوریتم های درست، در زمان درست زمان اجرای برنامه را کم کند. به همین دلیل همیشه گفته که کلاس های ۶.۰۴۶ در دانشگاه ام آی تی توانسته به خوبی این مهارت را در او گسترش بدهد. خود او گفته است با مباحثی که در این کلاس ها آموخته، توانسته است استارت خلق برنامه نویسی دراپ باکس را بزند.

آغاز فعالیت حرفه ای

آرش فردوسی در کل زمان تحصیل همیشه به این می اندیشید که برای بنیان گذاری یک شرکت می بایست مدرک مدیریتی داشته باشد، ولی دوستان او در دانشگاه این تفکر او را تغییر دادند و همین امر سبب شد تا او امروزه یک کارآفرین موفق و صاحب شرکت مطرحی باشد. فردوسی با همکاری چند تن از دوستانش سرویسی برای قرض دادن کتاب ابداع نمودند و نام آن را BookX@mit گذاشتند.

آرش فردوسی همیشه به سرویس های مقیاس پذیر علاقه مند بود، به همین خاطر از طرفداران فیسبوک و سرویس گسترده ی آن شد. از همین رو برای گذراندن دوران کارآموزی اش، برای مدتی در این کمپانی حضور پیدا کرد.

همان سال بود که با درو هوستون دوست شد. هوستون زودتر از فردوسی تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده بود. برای اولین بار طرح توسعه ی نرم افزار برای ذخیره سازی فایل ها در فضای ابری توسط هوستون در سال ۲۰۰۷ مطرح شد. وی این ایده را به فردوسی گفت. فردوسی ابتدا کمی مخالفت کرد، ولی بعد از ساعاتی گفتگو پیشنهاد هوستون را قبول کرد.

آرش فردوسی سال آخر تحصیل خود را ادامه نداد و همه ی حواس خود را روی طراحی و پیاده سازی این نرم افزار معطوف کرد. از نظر فردوسی سیستم قوی دانشگاه ام آی تی توانسته بود، بر تصمیم او اثر بگذارد طوری که خود چنین می گوید «اگر در دوره های دانشگاه ام تی آی موفق عمل کنید، قادر خواهید بود پروژه های شخصی را هم مدیریت کنید. اگر پروژه تان موفق نشد، مطمئن باشید که راه برگشت به دانشگاه همیشه باز است.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نادر فقیه زاده
تاریخچه ی دراپ باکس

هوستون با همکاری آرش فردوسی وارد برنامه نویسی و گسترش ایده شان شدند و در روزهای اول تکی کار می کردند. می شود گفت که هوستون و فردوسی به معنی واقعی کلمه مکمل هم بودند. فردوسی تجربه مدیریت استارتاپ را نداشت ولی هوستون واقعا عاشق مدیریت بود. گاهی اوقات نظرات منطقی فردوسی می توانست نظرات خوش بینانه ی هوستون را بازسازی نماید. همین مکمل بودن این دو نفر باعث شد، تا در کسب و کار نوپای خود به موفقیت برسند.

همان اوایل بود که آن ها موفق شدند دفتر اصلی دراپ باکس را در سان فرانسیسکو بنیان گذاری کنند. سرمایه ی اولیه برای این کار مبلغی حدود ۷.۲ میلیون دلار بود. مسلما مبلغ ریسک بالایی داشت. ولی شرکت توانست به سرعت پیشرفت نماید. یکی از اولین سرمایه گذاران دراپ باکس پژمان نوزاد بود.

مصاحبه و کیفیت سنجی افراد

آرش فردوسی در کمپانی به کار مصاحبه و کیفیت سنجی افراد جویای کار نیز می پرداخت.

وظیفه ی دیگر او چک کردن محصول نهایی و عوام پسند بودن آن کار بود.

محیط کاری که فردوسی و دوستش به وجود آورده بودند،

کاملا واضح و به دور از هرگونه پنهان کاری بود.

فردوسی تا سال ۲۰۱۲ مدیر ارشد فناوری بود. ولی از سال ۲۰۱۳ تا به امروز عضو هیئت مدیره شده است.

امروزه دراپ باکس در ۱۳ شهر دفتر دارد

و همچنین در ۲۰۰ کشور و یا شاید هم بیشتر، مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرانی که از این نرم افزار استفاده می کنند،

حدودا به ۵۰۰ میلیون نفر می رسند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعدی

کمپانی های مشهوری همچون آندرآرمور و نشنال جئوگرافیک از مشتریان کمپانی دراپ باکس هستند.

گفته شده که ارزش این کمپانی به مبلغی حدود ۱۰ میلیارد دلار می رسد.

لیست جوایز و افتخارات آرش فردوسی

انتخاب به عنوان یکی از ۳۰ کارآفرین برتر زیر ۳۰ سال در مجله آی ان سی در سال ۲۰۱۱

انتخاب به عنوان یکی از ۴۰ کارآفرین زیر ۴۰ سال در مجله فرچون در سال ۲۰۱۱

انتخاب به عنوان بهترین بنیانگذار سال از طرف سایت تک کرانچ

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آرش فردوسی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه