بیوگرافی جاناتان لیبسمن

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جاناتان لیبسمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جاناتان لیبسمن یک نویسنده و کارگردان اهل آفریقای جنوبی است. از مهمترین فیلم های وی می توان به حلقه‌ها (فیلم ۲۰۰۵)، کشتار با اره‌برقی در تگزاس: سرآغاز(۲۰۰۶)، نبرد در لس‌آنجلس(۲۰۱۱) و لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته (۲۰۱۴) اشاره کرد.

زندگینامه جاناتان لیبسمن

بیوگرافی جاناتان لیبسمن

فعالیت هنری

لیبسمن در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۷۶ در ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی و در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. او فیلم سازی را در دانشگاه AFDA آفریقای جنوبی و سپس در مدرسه هنر تیش در دانشگاه نیویورک آموخت. در دانشکده تیش، او یک فیلم ۸ میلیمتری به نام جنسیس و فاجعه را با اقتباس از داستان کوتاهی از رلاند دال کارگردانی و نویسندگی کرد. این فیلم در چندین فستیوال در سراسر دنیا اکران شد و در سال ۲۰۰۰ برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه در فستیوال فیلم اتریش گردید. همین فیلم نیز باعث شد او جایزه فیلمساز جوان هالیوود را از فستیوال فیلم هالیوود در سال ۲۰۰۰ برنده شود.

در سن ۲۶ سالگی، اولین فیلم بلند خود را به نام ابشار تاریکی(۲۰۰۳) کارگردانی کرد. اگرچه این فیلم با انتقادهای ضعیفی مواجه شد اما در هفته اول اکرانش در صدر جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم بیش از ۳۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۵ میلیون دلار نیز در دیگر کشورها درآمد داشت. همچنین فیلم در جشنواره جوایز انتخاب نوجوانان در سال ۲۰۰۳ نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم تریلر و ترسناک گردید. اما کالفیلد نیز با نقش آفرینی در این فیلم توانست برنده جایزه بهترین بازیگر از فستیوال فیلم علمی تخیلی، فانتزی ترسناک شود. داستان این فیلم درباره دختری است که شاهد قتل مادرش می باشد و ۱۲ سال بعد به خانه بچگی اش باز می گردد و با قاتل ماوراءالطبیعی مادرش مواجه می گردد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آن آرچر
فیلم ترسناک حلقه‌ها

پروژه بعدی لیبسمن فیلم ترسناک حلقه‌ها (۲۰۰۵) می باشد که در آن رایان مریمان، امیلی ونکمپ، و الکساندرا برکنریج بازی می کنند. این فیلم کوتاه ۱۷ دقیقه ای به ترتیب زمانی وقایع فیلم بلند حلقه (۲۰۰۲) به کارگردانی گور وربینسکی و حلقه دو(۲۰۰۵) به کارگردانی هیدئو ناکاتا را دنبال می کند. این فیلم با گذار بین این دو فیلم تحسین طرفداران این دو فیلم را به همراه داشت.

اما موفقیت این فیلم باعث شد که مایکل بی و کمپانی تولیدی وی او مورد توجه قرار دادند و برای کارگردانی فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس : سرآغاز(۲۰۰۶) وی را استخدام کردند. این فیلم که ششمین قسمت در مجموعه فیلم‌های کشتار با اره‌برقی در تگزاس است به عنوان پیش‌درآمدی بر فیلم کشتار با اره‌برقی در تگزاس در سال ۲۰۰۳ به حساب می‌آید. در این فیلم بازیگرانی همچون جوردانا بوروستر، تیلور هندلی، دیورا برد، مت بامر، لی ترگسن و اندرو براینیارسکی ایفای نقش می‌کنند. از نکات بارز این فیلم آزادی بیان در آن بود به نحوی که در دیالوگ پایانی این فیلم راوی جمله “لکه ننگی بر تاریخ آمریکا” را بدون اینکه سانسور شده باشد می گوید.

اتاق جنایت

سومین فیلم بلند این کارگردان، اتاق جنایت(۲۰۰۹) نام دارد که تریلری روانشناسانه با بازی کلوئی سویجنی، نیک کنون و تیموتی هاتون می باشد. داستان این فیلم درباره چهار نفر می باشد که درس روانشناسی می خوانند و پی مبرند در یک برنامه سری و بیرحم دولت نقش دارند. سپس کمپانی کلمبیا پیکچرز وی را برای ساخت فیلم نبرد در لس‌آنجلس(۲۰۱۱) استخدام کرد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی ویدا جوان

در این فیلم اکشن، ارتشی-تخیلی و جنگی بازیگرانی هم‌چون آرون اکهارت و میشل رودریگز در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم در مورد حملهٔ موجودات فضایی ناشناس به زمین و محافظت دلیرانهٔ سربازان آمریکایی از شهر لس آنجلس است. فیلم بعدی این کارگردان خشم تایتان‌ها(۲۰۱۲) می باشد که یک فیلم افسانه‌ای و فانتزی در ادامه فیلم برخورد تایتان‌ها در سال ۲۰۱۰ است. در این فیلم ستارگانی همچون سم ورتینگتون، روزاموند پایک، بیل نای، رالف فاینس، لیام نیسون و توبی کبل ایفای نقش کرده‌اند. داستان فیلم یک دهه بعد از نسخه پیشین رخ می‌دهد، هنگامی که خدایان کنترل تایتان‌های زندانی شده را از دست داده‌اند و یکبار دیگر از پرسئوس برای نجات پدرش زئوس، شکست دادن تایتان‌ها و نجات بشریت درخواست کمک می‌کنند.

لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان

لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته (۲۰۱۴) فیلم بعدی جاناتان لیبِسمن بود. در این فیلم اکشن علمی–تخیلی که از چندگانه‌ای با همین نام اقتباس شده بود بازیگرانی از قبیل مگان فاکس، نول فیشر، جرمی هاوارد، ویلیام فیکنر، دنی وودبرن، ویل آرنت، جانی ناکسویل و تونی شالهوب بازی می کنند. داستان فیلم دربارهٔ ۴ لاک پشت نینجا به نام‌های لئوناردو، رافائل، میشل آنجلو و دوناتلو می‌باشد که باید در برابر دشمنی اهریمنی و بدجنس به نام «شریدر» ایستادگی نمایند. این فیلم با هزینه تولید ۱۲۵ میلیون دلاری توانست نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد. البته فیلم نامزد دریافت جایزه تمشگ طلایی بدترین کارگردان نیز شده است.

تاریخ تولد
September 15, 1976
سن
۴۳ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۲ wins & 3 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جاناتان لیبسمن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه