بیوگرافی لویی لتریر

4 سال پیش
بیوگرافی لویی لتریر
Rate this post

بیوگرافی لویی لتریر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 لویس لتریر یک هنرپیشه، تهیه‌کننده و کارگردان فرانسوی می باشد که از سال ۱۹۹۷ تا کنون مشغول فعالیت می باشد. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی کارگردانی کرده است می‌توان به هالک شگفت‌انگیز (۲۰۰۸)، برخورد تایتان‌ها (۲۰۱۰) و اکنون مرا میبینی (۲۰۱۳) اشاره کرد. وی همچنین دو قسمت اول از سری فیلم مامور انتقال را نیز کارگردانی کرده است.

زندگینامه لویی لتریر

بیوگرافی لویی لتریر

فعالیت هنری

لتریر در تاریخ ۱۷ ژوئن سال ۱۹۷۳ در پاریس، فرانسه به دنیا آمد. پدرش فرانسوا لیتریر یک کارگردان و مادرش کاترین یک طراح لباس می باشد. او توسط مادرش به عرصه فیلم سازی هدایت شد. ابتدا در یک گروه موسیقی به عنوان درامر فعالیت می کرد و پس از چندین سعی و خطا در ساخت تبلیغات و آگهی ها، اولین کارگردانی فیلم کوتاه را در سن ۱۸ سالگی تجربه کرد. سپس فرانسه را جهت تدریس در رشته سینما در دانشکده هنر تیش در دانشگاه نیویورک ترک کرد. او در سال ۱۹۹۷ به ژان-پییر ژونه در ساخت مجموعه ای به نام بیگانه: رستاخیز کمک کرد. پس از بازگشت به فرانسه با لوک بسون در تولید آگهی های بازرگانی برای باشگاه اینترنت و لورئال همکاری کرد. او همچنین به عنوان دستیار دوم کارگردان در فیلم استریکس و اوبلیکس(۲۰۰۲) همکاری داشت.

اولین تجربه کارگردانی لیتریر با فیلم اکشن ترانسپورتر(۲۰۰۲) شروع شد. در این فیلم که اولین قسمت از مجموعه ۳ قسمتی ترانسپورتر می باشد جیسون استاتهام در نقش یک سرباز سابق ارتش آمریکا می باشد که یک مأمور انتقال است و باز کردن یکی از بسته هایی که جابجا می کرد و دیدن یک انسان در آن درگیر یک‌سری مسائل می بشود. گرچه در نسخه آمریکایی این فیلم از کوری یوئن به عنوان کارگردان و او به عنوان کارگردان هنری معرفی شده است اما در نسخه اروپایی کارگردانی را به او نسبت دادند و از یوئن به عنوان کارگردان صحنه های اکشن یاد شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عزت روحبخش
بسون پایدار

بعد از این فیلم این کارگردان وارد گروهی به نام “بسون پایدار” شد که گروهی شامل کارگردانانی می باشد که در فیلم هایی به تهیه کنندگی لوک بسون کار می کنند. رهاشده(۲۰۰۵) عنوان فیلم بعدی لویی لُتریر می باشد که فیلمی در سبک حادثه‌ای-رزمی به تهیه کنندگی لوک بسون و جت لی می باشد. از بازیگران این فیلم می توان به جت لی، مورگان فریمن و باب هاسکینز اشاره کرد. داستان این فیلم درباره انسانی است به صورت یک سگ تربیت شده و زندگی می کند و هیچ شباهتی به یک انسان ندارد ولی در طی یک حادثه پیرمردی نابینا او را به خانه خودش برده و اجازه می‌دهد تا با او و دخترش ویکتوریا زندگی کند، تا اینکه می فهمد رئیسش زنده است.

در ادامه این کارگردان فیلم ترانسپورتر ۲(۲۰۰۵) را در ادامه قسمت قبلی این مجموعه کارگردانی کرد. جیسون استاتهام در این فیلم در نقش یک انتقال‌دهنده به نام فرانک مارتین است که وظیفه انتقال یک کودک را از مدرسه به خانه به‌عهده دارد. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به آلساندرو گازمن، آمبر والتا و متیو موداین اشاره کرد. این فیلم با موفقیت تجاری نسبتاً خوبی همراه شد و توانست با هزینه تولید ۳۲ میلیون دلاری درآمدی بالغ بر ۸۵ میلیون دلار داشته باشد.

هالک شگفت‌انگیز

هالک شگفت‌انگیز (۲۰۰۸) فیلمی ابرقهرمانی به کارگردانی لویس لتریر و بر پایهٔ شخصیت هالک در کمیک‌های شرکت مارول کامیکس ساخته شد. فیلم‌نامهٔ این فیلم را زک پن نوشت و در آن ادوارد نورتون، لیو تایلر، تیم راث، تیم بلیک نلسون، تای بورل و ویلیام هرت ایفای نقش کردند. داستان این فیلم درباره دانشمندی است که تحت تاثیر اشعه گاما در پروژه ای برای تولید ابرانسان به هالک تبدیل شد. این فیلم که با بودجه هنگفت ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شد در نهایت توانست فروشی بالغ بر ۲۶۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی به دست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اصغر بیچاره

برخورد تایتان‌ها (۲۰۱۰) دیگر فیلم به کارگردانی لویس لتریر است که به عنوان نسخه بازسازی شده فیلم برخورد تایتان‌ها(۱۹۸۱) از دزموند دیویس محسوب می‌شود. داستان این فیلم افسانه‌ای حماسی و ماجراجویی برگرفته از اساطیر یونانی و پرسئوس است. از بازیگران فیلم می‌توان به سم ورثینگتون، جما آرترتون، الکسا داوالس، مدس میکلسن، رالف فاینس و لیام نیسون اشاره کرد.

این فیلم نیز با هزینه بالایی ساخه شد و توانست نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. قسمت دوم این فیلم نیز با عنوان خشم تایتان‌ها(۲۰۱۲) به کارگردانی جاناتان لیبسمن ساخته شده است. این فیلم به عنوان پرفروش ترین فیلم موفق این کارگردان تاکنون شناخته شده است.

اکنون مرا می‌بینی

البته فیلم بعدی این کارگردان به نام اکنون مرا می‌بینی (۲۰۱۳) نیز با بازی جسی ایزنبرگ، مارک روفالو، وودی هارلسون، ملانی لوران، ایسلا فیشر، دیو فرانکو، مایکل کلی، کامن، مایکل کین و مورگان فریمن موفقیت نسبتاً خوبی داشت و با هزینه تولید ۷۵ میلیون دلاری توانست ۳۵۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد. داستان این فیلم درباره چهار شعبده باز خیابانی است که توسط یک خیر ناشناس گرد هم می‌آیند و یک سال بعد در لاس وگاس تحت عنوان چهار سوارکار به اجرای نمایش می‌پردازند.

آخرین فیلم اکران شده به کارگردانی لویس لتریر یک فیلم اکشن کمدی به نام گریمزبی (۲۰۱۶) می باشد که در آن بارون کوهن، مارک استرانگ و ربل ویلسون بازی می کنند. این فیلم با شکستی تجاری همراه شد و با بودجه ۳۵ میلیون دلاری تنها ۲۵ میلیون دلار درآمد داشت.

کارگردانی ها
ترانسپورتر (۲۰۰۲)

رهاشده(۲۰۰۴)

ترانسپورتر ۲ (۲۰۰۵)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علیرضا جاوید نیا

هالک شگفت‌انگیز (فیلم۲۰۰۸)

برخورد تایتان‌ها (فیلم ۲۰۱۰)

اکنون مرا می‌بینی (فیلم۲۰۱۳)

برادران گریمزبی (۲۰۱۶)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لویی لتریر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه