بیوگرافی شلدون لتیچ

4 سال پیش
بیوگرافی شلدون لتیچ
Rate this post

بیوگرافی شلدون لتیچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 شلدون لتیچ یک کارگردان، تهیه کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی می باشد که بیشتر به خاطر همکاریش با جان کلود ون دام و فیلمهای اکشنی که ساخته است مطرح می باشد. از فیلم های مطرح وی می توان به شیردل(۱۹۹۰) و ضربه دوجانبه(۱۹۹۱) اشاره کرد.

زندگینامه شلدون لتیچ

بیوگرافی شلدون لتیچ

فعالیت هنری

لتیچ در ۱۴ ژوئیه سال ۱۹۵۱ در نیویورک به دنیا آمد. در همان خردسالی به همراه خانواده اش به کالیفرنیا نقل مکان کردند و در محله ای در لس آنجلس بزرگ شد. پس از اتمام تحصیل از مدرسه و دبیرستان به مدت ۴ سال در سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا به عنوان اپراتور رادیویی در جنوب ویتنام خدمت کرد. سپس در دانشگاه به عنوان متخصص فیلم برداری مشغول به تدریس شد و در موسسه هنرهای زیبای انستیو فیلم آمریکا دوره تخصصی هنر فیلمبرداری‌ را گذراند. به همین خاطر شروع فعالیت حرفه ای سینمایی او با شغل مدیر فیلم برداری کلیک خورد. از دیگر فعالیت ها او قبل از کارگردانی می توان به نویسندگی چندین نمایش نامه در استیج و تئاتر و نیز نوشتن فیلم هایی از جمله رینگ خونین(۱۹۸۸) و رمبو ۳(۱۹۸۸) بود.

شیردل (۱۹۹۰) یکی از اولین فیلم های بلند و اکشن به کارگردانی شلدون لتیچ می باشد که هنرپیشه تازه مطرح شده و موفقی به نام ژان کلود ون دام در آن ایفای نقش می کرد. داستان این فیلم درباره فردی رزمی کار و قوی می باشد که پس از بازگشت از یک سفر خارجه برادر خود را بین مرگ و زندگی و همسر او را بی‌پول پیدا می‌کند و برای به دست اوردن پول وارد مسابقات خطرناکی می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی قاسم جبلی

این فیلم گرچه در اولین هفته اکرانش توانست با فروشی نزدیک به ۷ میلیون دلار در رتبه سوم جدول باکس آفیس قرار گیرد اما در هفته دوم به رتبه ۷ام سقوط کرد و در مجموع با هزینه تولید ۶ میلیون دلاری توانست ۲۴ میلیون دلار فروش کند. فیلم بعدی لتیچ نیز یک اکشن با بازی ژان کلود ون دم به نام ضربه دوجانبه(۱۹۹۱) می باشد. ون دم در این فیلم در دو نقش مختلف به خوبی ایفای نقش کرد. داستان این فیلم درباره دو برادر است که پدر و مادرشان در بچگی به قتل می رسند و یکی از آنان در یک باشگاه هنر های رزمی درس می دهد و دیگری یک خلافکار به تمام معنا شده است.

دیگر آثار

از دیگر آثار این کارگردان می توان به فیلم رزمی فقط نیرومند(۱۹۹۳) با بازی مارک داکاسوس اشاره کرد. این فیلم تنها فیلم هالیوودی می باشد که از ابتدا تا انتهایش درباره کاپوئرا که یک هنر رزمی برزیلی است که عناصری از رقص، آکروبات و موسیقی را ترکیب کرده، می باشد. سپس فیلمی دیگر در ژآنر اکشن و هیجان انگیز به نام هدف عالی(۱۹۹۷) با بازی دانیل برنهاردت کارگردانی کرد. آخرین جنجگو یا آخرین گشت(۲۰۰۰) عنوان فیلمی اکشن و آمریکایی از این کارگردان می باشد که در آن دلف لاندگرن، شری الکساندر و جو مایکل بورک بازی می کنند.

یک سال بعد نیز فیلم فرمان (۲۰۰۱) را ساخت. در این فیلم ژان کلود ون دم علاوه بر بازی نویسندگی آن را نیز برهده داشت. در این فیلم ون دام نقش شخصی به نام رودی را بازی می‌کند که پدرش یک باستان‌شناس است. پدرش عازم سفری به اسرائیل می‌شود که در آنجا ناپدید شده و رودی می‌رود تا وی را پیدا کند. رئیس پلیس ادعا می‌کند که پدرش اصلاً وارد کشور نشده. از دیگر بازیگران آن نیز می توانه به چارلتون هستون و سوفیا میلوس اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی یوسف صفری بختیاری

آخرین فیلم اکران شده از این کارگردان سپاه سخت(۲۰۰۶) می باشد که به نویسندگی خودش و جورج ساندرز و تهیه‌کنندگی براد کرووی، دونالد کوشنر و پیر اسپنگلر ساخته شد. ژان کلود ون دم، رزاق ادوتی، ویویکا ای فاکس و پیتر جیمز بریانت از بازیگران آن می باشند. این چهارمین همکاری لتیچ با ون دم می باشد. پس از چندین نویسندگی فیلمنامه که از جمله انان می توان به فیلمنامه فیلم مکس (۲۰۱۵) به کارگردانی بوآز یاکین اشاره کرد، لتیچ قصد دارد قسمت دوم از فیلم ضربه دوجانبه را کارگردانی کند.

فیلم‌شناسی

آتش‌نشانی (۱۹۸۳فیلم کوتاه) (کارگردان، فیلمنامه)
تو نمی‌توانی بکشی . ……بجز (فیلمنامه۱۹۸۵)
رینگ خونین ۱۹۸۸ (فیلمنامه)
رمبو ۳ ۱۹۸۸ (فیلمنامه)
شیردل ۱۹۹۰ (کارگردان، فیلمنامه)
ضربه دوجانبه ۱۹۹۱ (کارگردان، فیلمنامه)
فقط قوی باش ۱۹۹۳ (کارگردان، فیلمنامه)
هدف دقیق (۱۹۹۷) (کارگردان)
لژیونر (۱۹۹۸) (فیلم‌نامه، مدیر تولید)
آخرین جنگجو ( فیلم ۲۰۰۰) (کارگردان)
فرمان (۲۰۰۱) (کارگردان)
یگان سر سخت (۲۰۰۶) (کارگردان، فیلمنامه)
رز سیاه (فیلم۲۰۱۴) (فقط تهیه‌کننده فیلم)
مکس (فیلم ۲۰۱۵) (نویسنده فیلمنامه)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شلدون لتیچ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه