بیوگرافی اولو گروسبارد

4 سال پیش
بیوگرافی اولو گروسبارد
Rate this post

بیوگرافی اولو گروسبارد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 اولو گروسپارد کارگردان و تهیه کننده فیلم و تئاتر بلژیکی الاصل می باشد. از فیلم های او می توان به هری کلرمن کیست و چرا این حرف‌های وحشتناک را درباره‌ام می‌زند؟(۱۹۷۱)، زمان درستکاری(۱۹۷۸)، اعترافات واقعی (۱۹۸۱)، عاشق شدن (۱۹۸۴) و جورجیا (۱۹۹۵) اشاره کرد.

زندگینامه اولو گروسبارد

بیوگرافی اولو گروسبارد

فعالیت هنری

گروسپارد در تاریخ ۹ زانویه سال ۱۹۲۹ در آنتورب، بلژیک به دنیا آمد. پدر و مادرش تاجر و بازرگان الماس یودند. آنها در سال ۱۹۴۲ به دلیل آزارهای آلمان ها علیه یهودی های بلژیک در طی جنگ جهانی دوم به هاوانا مهاجرت کردند. در سال ۱۹۴۸، به ایالات متحده رفتند و او در آنجا مدرک لیسانس و فوق لیسانس هنر خود را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد.

سپس به مدت یک سال در مدرسه هنر ییل درس خواند و بعد از آن به ارتش بپیوست. او در سال ۱۹۵۴ به تابعیت کشور آمریکا درآمد. بعد از ارتش و در دهه ۶۰، زمانیکه او به نیویورک رفت گرایشی به تئاتر پیدا کرد. اولین تجربه صحنه او کارگردانی نمایشی برای آف برادوی بود و بعد از آن برای برداوی نمایشی تحت عنوان هدف رزها بودند کارگردانی کرد که توانست نامزد دریافت جایزه تونی برای بهترین کارگردان صحنه شود. در همان سال او توانست برنده جایزه بهترین کارگردان از جوایز اوبی برای کارگردانی نمایش درام منظره ای از پل با بازی داستین هافمن گردد.

اولین فیلم بلند

اولین فیلم بلند این کارگردان فیلم درامی به نام هدف رزها بود(۱۹۶۸) بود.فیلمنامه این فیلم توسط فرانک دی گیلروی با اقتباس از رمانی از خودش که برنده جایزه نیز شده بود، نوشته شد. از بازیگران آن می توان به پاتریشیا نیل، مارتین شین و جک آلبرتسون اشاره کرد. آلبرتسون برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد گردید. پاتریشیا نیل نیز نامزد دریافتن جایزه بهترین هنرپیشه زن گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ابراهیم حامدی (ابی)

مارتین شین هم توانست نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست آورد. هری کلرمن کیست و چرا این حرف‌های وحشتناک را درباره‌ام می‌زند؟(۱۹۷۱) عنوان فیلم بعدی به کارگردانی اولو گروسپارد است. در این فیلم کمدی و درام بازیگرانی همچون داستین هافمن ، دام دی‌لوئیس ، باربارا هریس ، جک واردن ، دیوید بورنز ، گابریل دل ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم یک روز از زندگی شخصی به نام گئورگی سالاوی را به تصویر می کشد.

زمان درستکاری

زمان درستکاری(۱۹۷۸) سومین فیلم بلند از گروسپارد است. در این فیلم بازیگرانی همچون داستین هافمن ، هری دین استنتون ، گری بیوسی ، ترزا راسل ، ام امت والش ، کتی بیتس ، سندی بارون، جیک بیوزی ایفای نقش کرده‌اند. سپس فیلم اعترافات واقعی (۱۹۸۱) را با بازی رابرت دنیرو، رابرت دووال، در نقش دو برادر، یکی کشیش و یکی کاراگاه پلیس کارگردانی کرد.

از دیگر بازیگران آن می توان به چارلز دارنینگ، سیریل کوساک اشاره کرد. فیلم با نظرات تقریبا مثبتی از منتقدین همراه شد. عاشق شدن (۱۹۸۴) نیز فیلمی رمانتیک و درام است که گروسپارد کارگردانی کرده است. در این فیلم مریل استریپ و رابرت دنیرو غریبه‌های مزدوجی هستند که همدیگر را ملاقات می‌کنند، دوست می‌شوند و بعد عاشق می‌شوند.

جورجیا

جورجیا (۱۹۹۵) عنوان فیلم بعدی از این کارگردان است که فیلمی در سبک درام با بازی جنیفر جیسن لی، مر وینینگام و تد لواین می باشد. مر وینینگام توانست به‌خاطر بازی در این فیلم برای دریافتِ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد شود. داستان این فیلم درباره خواننده پانکی در یک بار می باشد که رابطه ای پیچیده، حسادت مندانه اما عاشقانه با خواهر بزرگترش جورجیا دارد. جنیفر جیسن لی نیز توانست در چندین جشنواره از جمله فستیوال فیلم مونترال و حلقه منتقدین فیلم نیویورک برنده جایزه شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بی‌دی ونگ

آخریم فیلم از گروسپارد یک درام به نام پایان عمیق اقیانوس(۱۹۹۹) می باشد که در آن میشل فیفر، تریت وییامز و ووپی گلدبرگ بازی می کنند. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام از جاکلین میشارت می باشد. گروسپارد در سال ۱۹۶۵ با هنرپیشه ای به نام رز گرگوریو ازدواج کرد. وی در ۱۹ مارس سال ۲۰۱۲ در مرکز پزشکی لانگون در منتهن و در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

فیلم‌شناسی

موضوع شاخه‌های گل رز بود (۱۹۶۸)
هری کلرمن کیست و چرا این حرف‌های وحشتناک را درباره‌ام می‌زند؟ (۱۹۷۱)
ساعات کار (۱۹۷۸)
اعترافات واقعی (۱۹۸۱)
عاشق شدن (۱۹۸۴)
جورجیا (۱۹۹۵)
The Deep End of the Ocean (۱۹۹۹)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اولو گروسبارد
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه