بیوگرافی پیتون رید

4 سال پیش
بیوگرافی پیتون رید
Rate this post

بیوگرافی پیتون رید به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 پیتون رید کارگردان فیلم و تلویزیون آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۸۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او بیشتر به خاطر کارگردانی فیلم های کمدی نظیر مرگ بر عشق (۲۰۰۳)،جدایی(۲۰۰۶) مرد بله‌گو (۲۰۰۸)، انجامش بده(۲۰۰۰) و همچنین فیلم اکشن مرد مورچه‌ای (۲۰۱۵) شناخته شده است.

زندگینامه پیتون رید

بیوگرافی پیتون رید

فعالیت هنری

رید در تاریخ ۳ ژوئیه سال ۱۹۶۴ در رالیگ، کالیفرنیای شمالی به دنیا آمد. پس از تحصیل در دانشگاه چاپیل هیل کالیفرنیای جنوبی به تهیه کنندگی چندین موزیک ویدئو پرداخت. سپس در سال ۱۹۹۱ اولین پروژه اش را که سریالی انیمیشن و تلویزیونی بود به نام بازگشت به آینده(۱۹۹۱) کارگردانی کرد. اما اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند وی با فیلم انجامش بده(۲۰۰۰) رقم خورد. فیلم نامه این فیلم کمدی و نوجوانانه توسط جسیکا بندینگر نوشته شد و در آن کریستین دانست، الیزا داشوکو و جسی بردفورد ایفای نقش می کردند. این فیلم اولین مجموعه از این سری بود که توسط ۴ کارگردان متفاوت ساخته شدند.

داستان این مجموعه فیلم درباره آماده سازی تیم و همکاری و رقابت های چیرلیدرها می باشد. این فیلم با نقدهای عموماً مثبتی همراه شد و با هزینه تولید ۱۱ میلیون دلاری توانست بیش از ۹۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. همچنین تبدیل به یک فیلم کالت در این ژانر گردید.

مرگ بر عشق(۲۰۰۳) عنوان فیلم بعدی در سبک کمدی رمانتیک به کارگردانی پیتون رید است که در آن رنی زلوگر، یوان مک‌گرگور، سارا پلسون و دیوید هاید پیرس بازی کرده‌اند. داستان این فیلم درباره زنی می باشد که طرفدارحقوق زنان است و در مبارزه با مردی اغواگر زنان و مردسالار در جامعه میهن پرست و متعصب دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی قرار می گیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هانیه غلامی
فیلم جدایی

این فیلم تقلیدی از کمدی های جنسی که در این دوره بسیار محبوب بودند، ساخته شد.سه سال بعد فیلم جدایی(۲۰۰۶) را که یک کمدی درام با بازی وینس واگن و جنیفر آنیستون بود را کارگردانی کرد که فیلم نامه آن را جی لاوندر و جرمی گرلیک نوشته بودند. این فیلم علارقم نقدهای منفی و ضعیف بودن آن از نظر منتقدین توانست در باکس آفیس نزدیک به ۱۲۰ میلیون دلار و در جهان به فروشی بالغ بر ۲۰۵ میلیون دلار دست یابد.

مرد بله‌گو(۲۰۰۸) فیلم بعدی پیتون رید می باشد که بر اساس کتابی به همین نام که دنی والاس آن را در سال ۲۰۰۵ نگاشت ساخته شد. در این فیلم جیم کری نقش اول را ایفا می‌کند. از دیگر بازیگران آن می توان به زویی دشانل، بردلی کوپر و ترنس ستامپ اشاره کرد. داستان این فیلم درباره مردی ست که به هرچیزی که سر راهش می‌رسد با دیدی منفی گرایانه «نه» می‌گوید.

تا اینکه به پیشنهاد دوستش تصمیم می‌گیرد تا در یک همایش با نام «مرد پاسخ‌های مثبت» شرکت کند. او با این تصمیم وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌شود. از نکات قابل توجه این فیلم برداشت ضدایرانی بودن آن است. نیما اکبرپور، وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار ایرانی در وبلاگ خود می‌نویسد «توی این فیلم زن‌های ایرونی رو طوری نشون دادن که انگار برای رفتن از ایران حاضرن به هر ازدواجی بله بگن» و سایت فردانیوز می‌نویسد که سازندگان با شخصیت «ساده، کودن و کمی بی‌قیدوبند» فرنوش به تمسخر زنان ایرانی پرداخته‌اند. این فیلم با درآمد ۲۲۵ میلیون دلاری در مقابل هزینه تولید ۷۰ میلیون دلار توانست موفقیتی تجاری بزرگی برای سازندگان آن به شمار بیاید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اصغر فرهادی
فیلم ابرقهرمانی مرد مورچه‌ای

فیلم ابرقهرمانی مرد مورچه‌ای (۲۰۱۵) فیلم دیگری است که پیتون رید کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و آدام مک‌کی و پل راد فیلم‌نامهٔ فیلم را بر پایهٔ داستانی از ادگار رایت و جو کرنیش نوشته‌اند. پل راد، اوانجلین لیلی، کوری استول، بابی کاناوله، مایکل پنیا، جودی گریر، تی. آی.، دیوید دستمالچیان، وود هریس، جوردی مویا و مایکل داگلاس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم که بر پایهٔ شخصیت‌های کتاب‌های کامیکی به همین نام: اسکات لنگ و هنک پیم از انتشارات شرکت مارول کامیکس است درباره دانشمندی است که با تکنولوژی کوچک کردن مرد مورچه‌ای که او اختراع کرده است را مخفی نگه میدارد، تا اینکه جوانی که قصد سرقت از خانه او را دارد اتفاقی لباس مخصوص کوچک کردن را می پوشد و داستان فیلم از همین جا شروع می شود. این فیلم با فروشی بالغ بر ۵۲۰ میلیون دلار مواجه گردید. از افتخارات آن نیز می توان به نامزدی جوایز انتخاب نوجوانان، جشنواره انتخاب منتقدین، جوایز ویراستاران سینمای آمریکا، جوایز اسکار بریتانیا، امپایر آوارد اشاره کرد. ضمن اینکه توانست برنده جایزه بهترین فیلم اقتباس از کمیک جشنواره ساترن در سال ۲۰۱۶ شود.

نام فیلم روتن تومیتو متاکریتیک سینما اسکوب بودجه باکس آفیس
انجامش بده(۲۰۰۰) ۶۳ % ۵۲ B+ 28 میلیون دلار ۹۰ میلیون دلار
مرگ بر عشق(۲۰۰۳) ۶۰ % ۵۲ C+ 35 میلیون دلار ۴۰ میلیون دلار
جدایی (۲۰۰۶) ۳۳ % ۴۵ C+ 52 میلیون دلار ۲۰۵ میلیون دلار
مرد بله‌گو(۲۰۰۸) ۴۶ % ۴۶ A- 70 میلیون دلار ۲۲۳ میلیون دلار
مرد مورچه‌ای (۲۰۱۵) ۸۱ % ۶۴ A 130 میلیون دلار ۵۲۰ میلیون دلار

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهرزاد بهشتیان

بخشی از فیلم‌شناسی
مرگ بر عشق (۲۰۰۳)
جدایی (۲۰۰۶)
مرد بله‌گو (۲۰۰۸)
مرد مورچه‌ای (۲۰۱۵)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیتون رید
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه