بیوگرافی اندرو نیکول

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی اندرو نیکول به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 اندرو نیکول نویسنده، تهیه کننده و کارگردان نیوزیلندی است. او نویسندگی و کارگردانی فیلم‌هایی همچون گاتاکا(۱۹۹۷)، سایمون(۲۰۰۲)، ارباب جنگ(۲۰۰۵) و سر وقت(۲۰۱۱) و کشتن خوب(۲۰۱۴) را برعهده داشته‌است. او همچنین نویسنده و تهیه کننده نمایش ترومن(۱۹۹۸) را به عهده داشت، فیلمی که در سال ۱۹۹۹ به عنوان بهترین فیلمنامه نامزد جایزه اسکار شده بود و همچنین جایزه بفتا را به عنوان بهترین فیلمنامه دریافت کرده‌است.

زندگینامه اندرو نیکول

بیوگرافی اندرو نیکول

فعالیت هنری

نیکول در تاریخ ۱۰ ژوئن سال ۱۹۶۴ در پاراپارامو، نیوزلند به دنیا آمد و در آکلند، جایی که در سال ۱۹۷۳ وارد مدرسه گرامر آنجا شد، بزرگ شد. او در ۲۱ سالگی نیوزلند را ترک کرد و در لندن مشغوب به تهیه تبلیغات تلویزیونی گردید. او تا قبل از کارگردانی اولین فیلمش بیشتر از ۱۰ سال مشغول به این کار بود. گاتاکا(۱۹۹۷) اولین فیلم از این کارگردان بود که فیلمی علمی-تخیلی با حضور بازیگران مشهوری چون ایتان هاوک، اوما تورمن و جود لاو می باشد.

داستان این فیلم درباره پادآرمانشهری است که به مفاهیم بیوپانک می‌پردازد که از شعار این فیلم نیز پیداست: ” روح بشر ژنی ندارد. ” داستان فیلم در جامعه‌ای اتفاق می‌افتد که اگر چه در آن تبعیض بر اساس توانایی‌هایی ژنتیکی افراد بد شمرده می‌شود، اما شناسنامهٔ ژنتیکی برتر کلید اصلی پیشرفت و پذیرفته شدن در جامعه‌است. افرادی که با مهندسی ژنتیک اصلاح شده‌اند را معتبر و دیگران را نامعتبر می‌شمارند.

فیلمها

تنها معتبرها می‌توانند به جایی برسند و نامعتبرها ناچار مجبورند به کارهای سطح پایین‌تر قناعت کنند. برای ایجاد کردن حس کامل بودن، بیشتر سیاهی لشکرهای این فیلم، مدل‌های حرفه‌ای بودند. نام فیلم از ترکیب حروف اختصاری نام چهار اسید آمینهٔ تشکیل دهندهٔ دی‌ان‌آ که همان G, T، C و A هستند ایجاد شده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوبی اسمالدرز

نیکول پس از نوشتن فیلمنامه فیلم بسیار موفق نمایش ترومن(۱۹۹۸) که برای آن توانست جایزه بفتای بهترین فیلمنامه را دریافت کند، دومین فیلم خودش را با نام سیمون(۲۰۰۲) کارگردانی کرد. در این فیلم علمی–تخیلی و کمدی رمانتیک آل پاچینو، کاترین کینر، راشل رابرتز و ایوان ریچل وود ایفای نقش می کنند.

محتوای این فیلم

محتوای این فیلم برای به تصویر کشیدن و شفاف‌سازی از موضوع قاچاق اسلحه در صنایع جنگ‌افزاری به صورت رسمی توسط سازمان غیردولتی و حقوق بشری عفو بین‌الملل تأیید شد. اندرو نیکول سال‌ها به قاچاق اسلحه و اشخاصی که پشت این قضیه هستند علاقه‌مند شده بود و از آنجایی که استودیوها ایده او را نمی‌خریدند از سرمایه مستقل استفاده شد.

جزئیات داستان در بازار اسلحه غیرقانونی، به ویژه خریدهای غرب آفریقا در اوائل دهه ۱۹۹۰، تقریباً بر اساس داستان‌های واقعی بوده و مردمی با اصلیت شوروی سابق. درگیری‌های به تصویر کشیده شده در فیلم همه درگیری‌های واقعی در کشورهای واقعی هستند، به ویژه آنهایی که در لبنان، سودان، کامبوج، افغانستان، لیبریا، کلمبیا و سیرا لئون بودند. به شکل معکوس، چهره اینترپل (پلیس بین‌الملل) که به عنوان یک آژانس امنیتی عمل می‌کند کاملاً ساختگی ست.

سروقت

در زمان(۲۰۱۱) یا سروقت(۲۰۱۱) فیلمی دیگر در ژانر علمی–تخیلی و اکشن ساختهٔ اندرو نیکول است که در آن جاستین تیمبرلیک، آماندا سیفرید، کیلین مورفی، اولیویا وایلد، جانی گالکی بازی می کنند. داستان این فیلم در دنیایی پادآرمان‌شهری رخ می دهد که در آن زمان واحد پول محسوب می‌شود و هر فرد مقداری زمان دارد و اگر این زمان به صفر برسد وی خواهد مرد. در زمان با بودجه ۴۰ میلیون دلاری موفق شد ۳۷ میلیون دلار در آمریکا و ۱۳۶ میلیون دلار در بقیه جهان فروش کرده و با مجموع ۱۷۳میلیون دلار، فروش موفقی در گیشه داشته باشد. میزان فروش این فیلم در هفته اول در آمریکا بیش از ۱۳ میلیون دلار بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دن استیونز

این فیلم به طور کلی از بررسی‌های مختلف منتقدان نمره متوسطی گرفت. امتیاز ۳۶% از روتن تومیتو و ۵۳ از متاکریتیک از رتبه های این فیلم هستند. پس از این موفقیت فیلم میزبان (۲۰۱۳) را که یک فیلم رمانتیک و علمی–تخیلی بود کارگردانی کرد. فیلمنامه این فیلم توسط خودش و بر اساس رمانی به همین نام نوشته استفانی میر نوشته شده بود. ازیگرانی همچون سیرشا رونان، مکس آیرونز، دیانه کروگر و ویلیام هرت در آن ایفای نقش کرده‌اند.

بیگانگان

داستان این فیلم درباره برهه‌ای از تاریخ کره زمین است که بیگانگان، با به تسخیر درآوردن بدن انسانها و کنترل ذهن آنها کنترل زمین را بر دست گرفته‌اند و تنها عده‌ای از انسانهای واقعی باقی مانده‌اند که در حال مبارزه برای بازپس گیری هویتشان هستند. این فیلم با بوئجه تولید ۴۰ میلیون دلاری ساخته شد و توانست به فروشی نزدیک به ۶۴ میلیون دلار دست یابد.

کشتن خوب(۲۰۱۴) آخرین فیلم اکران شده از اندرو نیکول است که درباره خلبان یک جت جنگنده اف-۱۶ فالکن است که تبدیل به خلبان پهپاد شده، و به تدریج اخلاقی بودن شغلش، به عنوان هدایت‌کنندهٔ هواپیماهای بدون سرنشین را زیر سئوال می‌برد. از بازیگران آن می‌توان به بروس گرینوود، ایتن هاک، جیک ایبل، جنیوری جونز، و زو کراویتز اشاره کرد. فیلم، نامزد جایزه شیر طلایی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز بود.

تاریخ تولد:

۱۰ ژوئن ۱۹۶۴ (سن ۵۵ سال)

Paraparaumu

نیوزیلند
همسر:
ریچل رابرتس (ازدواج ۲۰۰۲)

گریس سالیون (ازدواج ۱۹۹۱–۲۰۰۲)
کتاب‌ها:
The Truman show
کودکان:
جک نیکول

میا نیکول
جوایز:
جایزهٔ بفتای بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سامانتا فاکس
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اندرو نیکول
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه