بیوگرافی ژائو لی‌یینگ

4 سال پیش
4.8/5 - (341 امتیاز)

بیوگرافی ژائو لی‌یینگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ژائو لینگ یا ژائو ژانیلیا یک بازیگر چینی می باشد. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم های افسانه لو ژن(۲۰۱۳)، رئیس و من(۲۰۱۴)، سفر گل(۲۰۱۵)، نه رمز(۲۰۱۶)، آرمان های اشرافی(۲۰۱۶) و ماموران پرنسس(۲۰۱۷)شناخته شده است. او در حال حاضر یکی از گرانقیمت ترین هنرپیشگان خانم تلویزیون چین می باشد.

زندگینامه ژائو لی‌یینگ

بیوگرافی ژائو لی‌یینگ

فعالیت هنری

لینگ در تاریخ ۱۶ اکتبر سال ۱۹۸۷ در شهر لانگ فنگ در استان هبئی چین به دنیا آمد. او از مدرسه مهندسی اطلاعات الکترونیکی لانگ فنگ که دومین مدرسه حرفه ای آموزش در چین می باشد فارق التحصیل شده است. در سال ۲۰۰۶، در مسابقه بازی ستاره جستجوی یاهو شرکت کرد و به فینال رسید. بعد از آن از طرف برادران هوایی به عنوان یک استعداد لقب گرفت. در سال ۲۰۰۷، اولین نقشش را در فیلم درام و خانوادگی ازدواج طلایی بازی کرد. دو سال بعد، اولین نقش تاریخی درام خود را در سریال گنبد ثریا ایفا کرد. این مجموعه که از شبکه NHK چین پخش می شد با تحسین بسیاری از منتقدین همراه گردید.

ژائو در جوایز ویدئوهای کوتاه خلاق چین برنده اکثر جوایز مطرح بازیگران زن شد. اولین حضور ژائو در سطح قاره ای با بازی در سریال تلویزیونی رویای کاخ قرمز(۲۰۱۰) بود که این مجموعه با بیش از ۱۷ میلیون دلار بودجه، یکی از پرهزینه ترین سریال های چینی است که تا به حال ساخته شده است. بعد از این در سریال دیگری به نام پرنسس زیبای جدید من(۲۰۱۱) در نقش پرنسس کوئینجر بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امین حبیبی

پیشرفت غیرمنتظره این بازیگر در بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ رخ داد. بازی زیبا و منحصربه فرد او در سریال تلویزیونی افسانه لو ژن(۲۰۱۳) چندین افتخار از جمله جایزه محبوبترین بازیگر زن از ۴امین جوایز درام تلویزیون چین و ۴امین جوایز لی تی وی را برای وی به ارمغان داشت. در این فمجموعه او در نقش دختری خدمتکار است که تبدیل به اولین نسخت وزیر زن می شود. این سریال سومین درام با بالاترین امتیاز در چین می باشد.

سریال

حق پخش این سریال به کشورهایی نظیر ژاپن، مالزی و کره جنوبی نیز فروخته شد. از دیگر سریال هایی که در آنها به شهرت و محبوبیت رسیده است می توان به افسانه تعقیب ماهی و رازهای همسر اشاره کرد. بازی بعدی او در سریال تلویزیونی رئیس و من(۲۰۱۴) بود که نه تنها یکی از پرطرفدارترین سریال های درام چینی می باشد، بلکه در کشورهایی نظیر روسیه، آمریکا و ژاپن نیز پخش و با استقبال خوبی مواجه شد. بلندپروازی این بازیگر و محبوبیت گشترده او در بین مخاطبان باعث شد در ۱۰ امین فستیوال هنرهای تلویزیونی چین، که به چشم عقاب مشهور است، برنده جایزه الهه عقاب طلایی گردد.

در سال ۲۰۱۵، ژائو در درامی فانتزی به نام سفر گل بازی کرد. این درام با موفقیتی بزرگ در چین مواجه شد و میانگین امتیاز ۳٫۸۹ را به دست آورد. این اولین سریال درام چینی بود که بیش از ۲۰ میلیون مخاطب آنلاین داشت. موفقیت این فیلم ژائو را به یک مرحله بالاتر از موفقیت رساند. او برای بازی در این درام، برنده جوایز بسیاری از جمله بهترین هنرپیشه زن از ۶امین فستیوال فیلم های تلویزیونی بین المللی ماکائو، محبوب ترین هنرپیشه زن در کارناوال سنارگان آی کویی و جایزه جذاب ترین هنرپیشه زن از ۷امین جوایز فیلم های درام چین گردید. وی سپس در سریال هایی دیگری از جمله افسانه کوهستان زو و ویلیان چان بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نارملا
سال ۲۰۱۶

در سال ۲۰۱۶، ژائو دعوت با بازی در سریال تلویزیونی نه راز گردید که در نقش معشوقه کاراکتر ویلیام چان بازی کند. این سریال نیز با موفقیت مواجه شد و بیش از ۱۰ هزار میلیون بیننده داشت و رکورد بیشترین بیننده آنلاین در طول یک روز را شکست. ژائو به خاطر بازیش در این فیلم برنده جایزه بهترین هنرپیشه زن از سومین جوایز هنگدیان ونرانگ گردید. از دیگر فیلم های پربیننده ای ژائو در آنها بازی کرده است می توان به مجموعه آرمان های اشرافی(۲۰۱۶) اشاره کرد که بیش از ۲۳ هزار میلیون بیننده داشت. در تاریخ ۱۶ اکتبر سال ۲۰۱۶، ژائو برنده جایزه انتخاب مخاطبین از ۲۸ امین جشنواره چشم عقاب تلویزیون چین به خاطر بازی در مجموعه سفرگل گردید.

از پروژه های دیگر ژائو در سال ۲۰۱۶ می توان به بازی در مجموعه هیجان انگیز و کمدی گنج رویایی و برو مبارزه کن اشاره کرد. او همچنین در مجموعه ای کمدی و رمانتیک به نام ظهور دختر پسروار و فیلم نوستالژیک روزهای جغد ما به ایفای نقش پرداخت. در این سال وی در مجموعه ای به نام موج داخلی بازی کرد که درباره عملیات ماموران مخفی حذب عملیات کمونیستی (CPC) در شانگهای در دهه ۱۹۳۰ میلادی علیه ژاپنی ها بود.

تاریخ تولد:

۱۶ اکتبر ۱۹۸۷ (سن ۳۲ سال)، لانگ فنگ، چین
قد:

۱٫۶ متر
همسر:

فنگ شائوفنگ (ازدواج ۲۰۱۸)
فیلم:

The Monkey King 3، The Rise of a Tomboy، کاخ
آلبوم‌ها:

蜀山战纪 电视剧原声带، The Journey Of Flower Original TV Soundtrack، Dian Shi Ju ” Lu Zhen Chuan Qi “

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین پناهی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ژائو لی‌یینگ
4.8/5 - (341 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • رویا
    2 سال پیش

    سلام
    واقعا که از بازیگریش خیلی خوشم اومد🙃🙂
    حرف نداره 👌