بیوگرافی فیلیپ اشتولتسل

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی فیلیپ اشتولتسل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فیلیپ اشتولتسل یک کارگردان فیلم، اپرا و فیلمنامه نویس آلمانی می باشد. او که از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی فعالیت خود را با کارگردانی موزیک ویدئو شروع کرد اولین فیلم بلندش را در سال ۲۰۰۲ بر روی پرده های سینما برد. از فیلم های وی می توان به پاک شده(۲۰۱۲) و پزشک(۲۰۱۳) اشاره کرد.

زندگینامه فیلیپ اشتولتسل

بیوگرافی فیلیپ اشتولتسل

فعالیت هنری

اشتولتسل در سال ۱۹۶۷ در مونیخ، بایرن به دنیا آمد. او در سال ۱۹۸۸ در رشته طراحی صحنه و لباس از دانشگاه کمرشپیل مونیخ فارق التحصیل شد. سپس به طور حرفه ای در تئاتر مشغول به کار شد و سال سال ۱۹۹۶ در این عرصه حضور داشت. وی در سال ۱۹۹۸ اولین تجربه کارگردانی خود را با ساخت موزیک ویدئویی برای رامشتین انجام داد. از دیگر خواننده هایی که او برایشان موزیک ویدئو ساخت می توان به میک جگر و مدونا اشاره کرد. او همچنین چندین آگهی بازرگانی نیز کارگردانی کرده است. در سال ۱۹۹۹ میز یک فیلک کوتاه در آلمان ساخت که تجربه خوبی برای ساخت اولین فیلم بلندش در سال ۲۰۰۲ به دست آورد.

اولین تجربه کارگردانی اشتولتسل درامی به نام بچه(۲۰۰۲) نام داشت. در این فیلم بازیگرانی از قبیل آلیس دوایر و لارس رادولف بازی می کردند. این فیلم داستانی ترادژیک از یک پدر، دخترش و پدر بهترین دوستش دارد که زمانیکه همسر این دو مرد در یک تصادف رانندگی جان میسپارند.

جبهه شمالی (۲۰۰۸) دومین فیلم بلند این کارگردان می باشد که افسانه ای تاریخی درباره صعود معروف سال ۱۹۳۶ از جبهه شمالی ایگر، یکی از چالش‌برانگیزترین و خطرناک‌ترین مسیرهای رسیدن به قله ایگر رشته کوههای آلپ می باشد. بنو فورمن و فلوریان لوکاس از بازیگران این فیلم می باشند. فیلم توانست در جوایز فیلم آلمان در سال ۲۰۰۹ برنده جوایزی از جمله بهترین فیلمبرداری ، بهترین صدا شود. همچنین در همین سال در جوایز منتقدین فیلم آلمان نیز برنده جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری گردد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پُل دانو
گوته جوان عاشق

گوته جوان عاشق(۲۰۱۰) عنوان فیلمی درام و تاریخی به کارگردانی اشتولتسل است. الکساندر فلینگ، میریام استین و موریتز بلبتریو از هنرپیشگان این فیلم هستند. این فیلم ورژن داستانی از شاعر برجسته آلمانی، یوهان ولفگانگ فون گوته می باشد و داستانهای فیلم بر اساس رمان رنج‌های ورتر جوان اقتباس شده بود.فیلم کانادایی-بلژیکی تبعید شده(۲۰۱۲) دیگر فیلم این کارگردان است. داستان فیلم متمرکز بر مامور سابق سیا و دخترش است که وقتی کارفرمایانش تمام رکوردهای هویتی و زندگی او را پاک می کنند، مجبور به فرار می شوند. این فیلم از دید منتقدین بسیار ضعیف توصیف شد و امتیاز ۲۶% از روتن تومیتو و امتیاز ۳۴ از ۱۰۰ را از متاکریتیک به دست آورد.

پزشک (۲۰۱۳) فیلمی ماجراجویی تاریخی به کارگردانی فیلیپ اشتولتسل است که فیلم‌نامه‌اش توسط جان برگر بر اساس رمانی به همین نام اثر نوآ گوردون نویسندهٔ آمریکایی نوشته شده است.داستان این فیلم درباره زندگی ابوعلی سینا می باشد و بن کینگزلی در نقش ابوعلی سینا بازی می‌کند. گرچه بسیار از منتقدین داخلی و خارجی ایراداتی به این فیلم گفتند.

مثلا اینکه این فیلم براساس یه رمان تخیلی ساخته شده و تا واقعیت های تاریخی فاصله بسیاری دارد و زندگی شیخ الرئیس ابو علی سینا تحریف شده است به نظر میاد سعی در ارزش زدایی از شخصیت این پزشک حاذق شده است . صحنه‌های بیرونیِ فیلم در مراکش و صحنه های داخلی در شهر کلن المان فیلمبرداری شد. اشتولتسل خلاصه‌سازی رمان پزشک و بازسازی بناها و فضاهای تاریخی اصفهان در قرن یازدهم میلادی را دشواری‌های ساخت عنوان کرد.
از دیگر فعالیت های فیلیپ اشتولتسل می توان به کارگردانی چندین اپرا و نمایش اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ابی کورنیش
فیلمشناسی

کودک : ۲۰۰۲
صورت شمالی : ۲۰۰۸
گوته جوان در عشق : ۲۰۱۰
پاک شده : ۲۰۱۲
پزشک : ۲۰۱۳
وینتو : ۲۰۱۶

تاریخ تولد: ۱۹۶۷ (سن ۵۳ سال)، مونیخ، آلمان
والدین: کریستاف اشتولتسل، بِتینا اشتولتسل
نامزد دریافت جایزه: Deutscher Fernsehpreis – Best multi-part television film

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فیلیپ اشتولتسل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه