بیوگرافی فیل جونو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی فیل جونو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فیل جوآنو کارگردان فیلم مو موزیک ویدئوی آمریکایی می باشد. او برای همکاری با گروه راک یو۲ که برخی از موزیک ویدئوهای آنان را کارگردانی کرده است شناخته شده است. همچنین کارگردان فیلم هایی همچون نبرد ساعت ۳(۱۹۸۷)، حالت ترحم(۱۹۹۰)، آخرین آنالیز (۱۹۹۲)، بهشت زندانیان(۱۹۹۶)، بی نظمی(۱۹۹۹) بوده است. بعد از هفت سال فاصله، فیلمی دیگر به نام گروه زمین فوتبال(۲۰۰۶) را کارگردانی کرده است.

زندگینامه فیل جونو

بیوگرافی فیل جونو

فعالیت هنری

جوآنو در تاریخ ۲۰ نوامبر سال ۱۹۶۱ در لاکانادا در ایالت کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد. اولین تجربه کارگردانی وی ساخت فیلم کوتاهی به نام آخرین شانس رقص(۱۹۸۴) بود. سپس در سال ۱۹۸۷ شروع به ساخت موزیک ویدئوهایی برای گروه راک یو۲ کرد. از ویدئوهای او می توان به بد(۱۹۸۷)، تک درخت تپه(۱۹۸۷)، وقتی عشق به شهر می آید(۱۹۸۸)، یک(۱۹۹۱) اشاره کرد. از دیگر خواننده هایی که جوآنو برایش موزیک ویدئو کارگردانی نموده است می توان به بونجوی، تام پتی، ماریا کری، ویتنی هوستون اشاره کرد.
اولین فیلم بلند به کارگردانی جوآنو نبرد ساعت ۳(۱۹۸۷) نام داشت.

این فیلم که یک کمدی نوجوانی و دبیرستانی می باشد در دبیرستان اودن در یوتا فیلم برداری شد. منتقدین اکثراً این فیلم را مثبت ارزیابی کردند اما نتوانست به فروش قابل ملاحظه ای دست پیدا کند و با صرف هزینه تولید ۵ میلیون دلاری تنها توانست ۳٫۶ میلیون دلار کسب کند. پس از این فیلم شروع به ساخت موزیک ویدئو برای آلبوم هیاهو و همهمه از گروه راک یوتو شد. اما دومین فیلم بلندش را که فیلمی جنایی و نئو نوآر بود را با بازی شون پن، اد هریس و گری الدمن ساخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعید نوراللهی

این فیلم حالت ترحم(۱۹۹۰) نام داشت. این فیلم که تمی شبیه فیلم رفقای خوب(۱۹۹۰) از مارتین اسکورسیزی داشت، نتوانست در رقابت با آن موفق شود و در فروش موفق ظاهر نشد، اما از نظر منتقدین بسیار عالی ارزیابی گردید. این فیلم داستان واقعی گروه خلافکار هلز کیچن در وستیز منهتن را به تصویر می کشید. یک سال بعد مستندی به نام هفت سالگی در آمریکا(۱۹۹۱) را با روایتگری مریل استریپ کارگردانی کرد. این فیلم زندگی کودکان هفت ساله را درآمریکا به تصویر می کشد.

فیلم تحلیل نهایی

فیلم تحلیل نهایی(۱۹۹۲) به کارگردانی فیل جوآنو از دیگر فیلم های موفق آن سال در سبک نئونوآر بود. در این فیلم بازیگرانی همچون ریچارد گی‌یر، کیم بسینگر، اوما تورمن، اریک رابرتس و کیث دیوید ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم تقلیدی از تریلرهای آلفرد هیچکاک نظیر سرگیجه (۱۹۵۸) بود. فیلم در هفته اول اکرانش در بیش از ۹۰۷ سینما توانست به فروشی نزدیک به ۲٫۳ میلیون دلار دست یابد و در رتبه پنجم جدول باکس آفیس قرار گیرد اما در هفته های بعدی نتوانست فروش خود را ادامه دهد و در نهایت با ۵ میلیون دلار فروش به کار خود در آمریکای شمالی پایان داد.

لازم به ذکر است برای ساخت این فیلم نزدیک به ۲۵ میلیون دلار هزینه شد. منتقدین وب سایت روتن تومیتو نیز با ضعیف ارزیابی کردن آن به آن امتیاز ضعیف ۱۶% دادند. در سال ۱۹۹۸، این کارگردان فیلمی مستند در ادامه پروژه قبلیش به نام زندگی ۱۴ ساله ها با بالا در آمریکا(۱۹۹۸) کارگردانی کرد. در سال بعد، فیلم بی نظمی(۱۹۹۹) را با بازی استفان دراف و با همکاری با گروه راک ایرلندی یوتو ساخت. این یک فیلم اتوبیوگرافی بود که زندگی حرفه ای وی، روابطش و ازدواج کوتاهش را به تصویر کشید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا بهشتی
سایر آثار

پس از چندین سال فاصله، جوآنو فیلمی درام و ورزشی به نام گروه فوتبالی(۲۰۰۶) کارگردانی نمود که در آن دوآن جانسون، ژیبیت، ال اسکات کالدول بازی می کردند. این فیلم با اقتباسی ضعیف از داستان واقعی کمپ کیلپاتریک در لس آنجلس طی فصل ۱۹۹۰ فوتبال می باشد. این فیلم کمی فروش بهتری از فیلم های قبلی او داشت و با هزینه تولید ۳۰ میلیون دلاری توانست ۴۱ میلیون دلار فروش داشته باشد. نقاب(۲۰۱۶) آخرین فیلم از این کارگردان می باشد که در ژانر ماوراءالطبیعی و ترسناک ساخته شد. از بازیگران آن می توان به جسیکا آلبا، لیلی ریب و الیکا پالدینو اشاره کرد.

تاریخ تولد:

۲۰ نوامبر ۱۹۶۱ (سن ۵۸ سال)

لا کانادا فلینتریج

کالیفرنیا

آمریکا
آموزش:

La Cañada High School

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فیل جونو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه