بیوگرافی ست گوردون

4 سال پیش
بیوگرافی ست گوردون
Rate this post

بیوگرافی ست گوردون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ست گوردون یک کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، و تهیه‌کننده اهل ایالات متحده آمریکا است. او تعداد زیادی فیلم و برنامه تلویزیونی کارگردانی و تهیه کرده است که از جمله آنان می توان به همکاری با شبکه PBS، بنیاد بیل و ملیندا گیتس و سازمان ملل متحد اشاره کرد. اکثراً فیلم های این کارگردان در فستیوال فیلم ساندنس و فستیوال فیلم اسلامدنس اکران می شوند. از فیلم های این کارگردان هم می توان به چوپان دروغگو (۲۰۰۵)، رئیس‌های وحشتناک(۲۰۱۱)، شکست نخورده (۲۰۱۱)، دزد هویت(۲۰۱۳) و پیکسل‌ها (۲۰۱۵) اشاره کرد.

زندگینامه ست گوردون

بیوگرافی ست گوردون

فعالیت هنری

گوردون در تاریخ ۱۵ ژوئیه سال ۱۸۷۶ در اوانستون، ایلینوی به دنیا آمد. او در دانشگاه ییل در رشته معماری درس خواند تا اینکه در سال ۱۹۹۷ آنجا را ترک و به مدت ۶ ماه در دبیرستانی در دکده کوچکی در شیمانیرو کنیا تدریس کرد. زمانیکه او به سازمان ملل برای بازسازی و ایمن سازی یک مدرسه کمک می کرد، شروع به ساخت یک فیلم کرد که تبدیل به یک مستند به نام ساختن شیمانیرو گردید.

با بازگشت به دانشگاه ییل، تصمیم کردش پروژه ای را با دستگاه های ویرایش آوید ویرایش نماید. سپس در ساخت چندین مستند دیگر به نام ساکت شو و آواز بخوان از دیکسی چیکس همکاری کرد. پس از کار کردن به عنوان فیلم بردار، ویرایشگر و تهیه کننده در چندین فیلم، با مستندی به نام کینگ کنگ به شهرت رسید. او سابقه همکاری با کمپانی تولید بازی های کامپیوتری به نام ژینگا برای بازی آنلاین گاگاویل در سال ۲۰۱۰ را نیز دارد. همچنین به عنوان تهیه کننده اجرایی در سریال تلویزیونی شبکه فاکس به نام بریکینگ این همکاری داشته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آنا لیلی امیرپور

گوردون اولین تجربه ساخت فیلم بلندش را با فیلک کمدی رمانتیک چهار کریسمس(۲۰۰۸) تجربه کرد. این فیلم با ساختاری کریسمسی دباره زوجی است که در یک روز کریسمس به چهار والیدینشان که همه آنها از هم جدا شده اند، سر می زنند. از بازیگران آن می توان به وینس واگن، رسه ویترسپون و سیسکی اسپاسک اشاره کرد. منتقدین عموما نظرات منفی برای این فیلم داشتند. در وب سایت روتن تومیتو نیز با امتیاز ۲۵% از مجموع ۱۳۹ دیدگاه منتقدین نتوانست موفق ظاهر شود. این فیلم در هفته اول اکرانش با ۶٫۱ میلیون دلار فروش در رتبه دوم پس از آخرین سری از گرگ و میش قرار گرفت.

فریکونومیکس

سپس طی روزهای آینده به ۴۶ میلیون دلار درآمد دست یافت که رتبه اول فیلم های کریسمسی آن سال را به دست آورد. این فیلم در مجموع با صرف هزینه تولید ۸۰ میلیون دلاری توانست به درآمدی بالغ بر ۱۶۳ میلیون دلار دست یابد. گوردون بعد از این فیلم، مستندی به نام فریکونومیکس(۲۰۱۰) را بر اساس کتابی به همن نام به قلم اقتصاددانی به نام استیون دی لویت کارگردانی کرد. این فیلم با کسب امتیاز ۶۵% از روتن تومیتو توانست نظر منتقدین را جلب نماید. همچنین با فروش عالی ۱۰۳ میلیون دلار در مقابل هزینه تولید ۳ میلیون دلاری موفقیتی تجاری برای وی محسوب می شد.

رئیس‌های وحشتناک(۲۰۱۱) عنوان فیلمی در ژانر کمدی سیاه به کارگردانی ست گوردون و نوشته شده توسط مایکل مارکوویتز، جان فرانسیس دالی و جاناتان گلداستاین، بر اساس داستانی از مارکوویتز می‌باشد. جیسون بیتمن، جنیفر آنیستون، کالین فارل، کوین اسپیسی و جیمی فاکس در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم در مورد سه دوست است که تصمیم می‌گیرند تا رئیس‌های مغرور خود را به قتل برسانند. فروش این فیلم بیش از انتظارات بود به نحوی که در سه روز اول بیش از ۲۸ میلیون دلار درآمد کسب نمود و در مجموع با بودجه ۳۸ میلیون دلاری توانست ۲۰۹ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فتانه سلیمانی

در همین سال تهیه کنندگی مستندی به نام شکست نخورده (۲۰۱۱) را برعهده داشت که این مستند برنده جایزه اسکار بهترین مستند در سال ۲۰۱۲ گردید.

دزد هویت

دزد هویت(۲۰۱۳) عنوان فیلمی کمدی به کارگردانی گوردون می‌باشد که در این فیلم جیسون بیتمن، ملیسا مک کارتی، جان فاورو، جنسیس رودریگز، تی.آی. بازی کردند. داستان این فیلم درباره کارمندی ساده است که متوجه می شود خانمی هویت او را دزدیده است، سپس شروع به تعقیب و یافتن او می کند. در اولین هفته از عرضه فیلم، دزد هویت با فروش ۳۴٫۵ میلیون دلاری توانست رتبه اول باکس‌آفیس را از آن خود کرد. در دومین هفته با فروش ۲۷ میلیون دلاری به جایگاه دوم نزول پیدا کرد. در هفته سوم با فروش بالا مجدداً توانست جایگاه نخست را بدست آورد. در نهایت با بودجه ۳۵ میلیون دلاری توانست ۱۷۴ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

گارد ساحلی(۲۰۱۷) فیلمی دیگر در سبک کمدی-اکشن به کارگردانی ست گوردون می باشد. این فیلم بر مبنای سریالی تلویزیونی به همین نام ساخته شده است. از بازیگران آن می‌توان به دواین جانسون، زک افران، الکساندرا داداریو، کلی روهرباچ، پریانکا چوپرا، جان بس، دیوید هسلهاف و پاملا اندرسون اشاره کرد. گرچه فیلم با هزینه بالای ۶۹ میلیون دلاری تولید شد اما در فروش زیاد موفق نبود و تنها توانست ۳۶ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

فیلم ها

۲۰۰۵ – چوپان دروغگو (فیلم ۲۰۰۵)
۲۰۱۱ – رئیس‌های وحشتناک
۲۰۱۱ – شکست نخورده (فیلم ۲۰۱۱)
۲۰۱۳ – دزد هویت
۲۰۱۵ – پیکسل‌ها (فیلم ۲۰۱۵)
۲۰۱۷ – گارد ساحلی

تاریخ تولد: ۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۷۶ (سن ۴۳ سال)، اوانستون، ایلینوی، آمریکا
همسر: بوتسی هولر
والدین: برایِن سث
آموزش: مدرسه عالی طراحی هاروارد، Roosevelt High School، فن‌تیل، دانشگاه ييل
نمایش‌های تلویزیونی: Breaking In

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امیلی برگل
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ست گوردون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه