بیوگرافی زک افران

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی زک افران به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 زاکری دیوید الکساندر افران معروف به زک افران بازیگر، خواننده و رقصندهٔ آمریکایی است. او با بازی در فیلم سینمایی شبکه والت دیزنی پیکچرز به نام دبیرستان موزیکال(۲۰۰۶)، سریال سامرلند از شبکه دبلیو بی، فیلم دبیرستان موزیکال ۲ (۲۰۰۷) و اسپری‌مو(۲۰۰۷) در میان تماشاگران نوجوان به شهرت و محبوبیت رسید. از دیگر فیلم های وی می توان به پسر روزنامه فروش(۲۰۱۲)، مایک و دیو همراه عروسی می خواهند(۲۰۱۶) و گارد ساحلی(۲۰۱۷) اشاره کرد.

زندگینامه زک افران

بیوگرافی زک افران

فعالیت هنری

افران در تاریخ ۱۸ اکتبر ۱۹۸۷ در سان لوئیس اوبیسپو در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. نام خانوادگی او افران، در زبان یهودی به معنی چکاوک است. چند سال بعد به همراه خانواده‌اش به ارویو گراند، کالیفرنیا نقل مکان کردند. درش دیوید افران یک مهندس نیروگاه برق و مادرش استارلا بسکت منشی سابق همان نیروگاه برق، در محل کار پدر افران کار می‌کرد. او بازیگری را در ۱۱ سالگی و با تشویق پدرش شروع کرد. در سال ۲۰۰۲، به عنوان بازیگر مهمان در چند سریال تلویزیونی نظیر گاردین، فایرفلای، ای آر بازی کرد. در سال ۲۰۰۳، افران در فیلم تلویزیونی شبکهٔ لایف تایم به نام دونده شگفت انگیز در نقش یکی از دوقلوهای خیال پرداز بازی کرد.

او برای بازی اش در این فیلم، نامزد جایزهٔ بازیگر جوان برای بهترین اجرای نقش مکمل در یک فیلم تلویزیونی شد. در سال ۲۰۰۵، او در نقش اصلی موزیک ویدئوی خواننده پاپ آمریکایی هوپ پارتلاو بازی کرد. همچنین در همین سال، در فیلم مسابقهٔ اسبدوانی در نقش پسری در فیلم، که علاقهٔ زیادی به اسب‌ها دارد بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گیل بیلاز

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در سال ۲۰۰۶، در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی قبول شد ولی ثبت نام خود را به دلیل کار بر روی پروژهای سینمایی اش به تعویق انداخت. اوج پیشرفت او نیز در همین سال بود. او در فیلم سینمایی دبیرستان موزیکال(۲۰۰۶) در نقش تروی بولتون، یک دانش آموز محبوب و کاپیتان تیم بسکتبال را بازی کرد. او توانست برای بازی در این فیلم مقام چهارم در لیست ستارگان روبه رشد بانک اطلاعات فیلم (IMDB) را به دست آورد.

آگوست ۲۰۰۶

در آگوست ۲۰۰۶، افران برنده جایزهٔ انتخاب نوجوانان به طور مشترک با ونسا هاجنز شد. پس از این فیلم با اجرای دو آهنگ پر فروش موفق ظاهر شد. همچنین در سال ۲۰۰۶ در بازی‌های ویدئویی کانال دیزنی به عنوان کاپیتان تیم قرمز ظاهر شد. در سال ۲۰۰۷، در موزیک ویدئوی ونسا هاجنز و بعد از آن در فیلم اسپری‌موی(۲۰۰۷) در نقش لینک لارکین بازی کرد. اما به دلیل حضورش در این فیلم نتوانست در کنسرت دبیرستان موزیکال حضور داشته باشد و درو سیلی به جای او در این کنسرت خوانندگی کرد.

فیلم بعدی افرون دبیرستان موزیکال ۲(۲۰۰۷) بود که رکورددار پر بیننده‌ترین فیلم از طریق برنامه تلویزیون کابلی در تاریخ آمریکا با ۱۷٫۲ میلیون بیننده شد. موفقیت او در این فیلم باعث شد بر روی جلد مجلهٔ رولینگ استون چاپ اوت ۲۰۰۷ ظاهر شود. او توانست به همراه کوین لطیفه برنده جایزهٔ انتخاب نوجوانان برای محبوب‌ترین فیلم گردد.

دوباره ۱۷

فیلم بعدی او دوباره ۱۷(۲۰۰۹) بود که یک کمدی درام با کارگردانی آدام شانکمن بود. او در این فیلم در نقش ۱۷ سالگی ستاره فیلم و در جایی که ستارهٔ تیم بسکتبال و پسری کاملاً جذاب است، بازی کرد. در همین سال در فیلمی دیگر به نام من و اورسن ولز(۲۰۰۹) در نقش نوجوانی که در گروه تٔاتر اورسن ولز استخدام می‌شود، بازی کرد. سپس در در ویدئوی کمدی کوتاهی به نام استخرپارتی زک افرون حضور داشت که برای نمایش عمومی عرضه شد. در ۱۱ آوریل ۲۰۰۹ افران مجری یکی از قسمت‌های برنامه ساتردی نایت لایو بود. افران در یک سری از تبلیغات، برای تبلیغ جوایز ام تی وی در سال ۲۰۱۰ حضور داشت. افران همچنین در مجلهٔ فوربس سلبریتی ۱۰۰ لیستدر سال ۲۰۰۸ در مقام ۹۲ با درآمد ۵٫۸ میلیون دلار قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ندا عقیقی

از جوایزی که افران تاکنون برنده شده است می توان به جوایز انتخاب نوجوانان، جوایز انتخاب کودکان، جوایز فیلم هالیوود، جوایز Young Hollywood، جوایز مجله Bravo Otto، جوایز انتخاب مردم اشاره کرد.

جوایز

۲۰۰۶: جوایز انتخاب نوجوانان: ستارهٔ غیرمنتظره
۲۰۰۶: جوایز انتخاب نوجوانان: بهترین صحنهٔ عاطفی برای فیلم دبیرستان موزیکال (با ونسا هاجنز)
۲۰۰۷: جوایز انتخاب کودکان: بهترین بازیگر مرد برای فیلم دبیرستان موزیکال ۲
۲۰۰۷: جوایز انتخاب نوجوانان: جذاب‌ترین بازیگر مرد
۲۰۰۷: جوایز فیلم هالیوود: گروه بازیگری سال برای فیلم اسپری‌مو (با کلیهٔ بازیگران فیلم)
۲۰۰۷: جوایز MTV Movie: تأثیرگذارترین بازیگر مرد برای فیلم اسپری‌مو
۲۰۰۷: جوایز Young Hollywood: بهترین برای تماشا (One to Watch)
۲۰۰۸: جوایز MTV Movie: بهترین بازیگر مرد برای فیلم دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر
۲۰۰۸: جوایز انتخاب نوجوانان: بهترین بازیگر در رقص و آواز برای فیلم دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر
۲۰۰۹: جوایز انتخاب نوجوانان: بهترین بازیگر در ژانر کمدی برای فیلم دوباره ۱۷
۲۰۰۹: جوایز انتخاب نوجوانان: جایزه Choice Rockstar Moment برای فیلم دوباره ۱۷
۲۰۱۰: جوایز مجله Bravo Otto: بهترین ستارهٔ مرد
۲۰۱۱: جوایز انتخاب مردم: محبوب‌ترین ستارهٔ زیر ۲۵ سال سینما
۲۰۱۱: جوایز انتخاب نوجوانان: بهترین لباس مراسم فرش قرمز

نامزدی‌ها

۲۰۰۵: جوایز هنرمند جوان: بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم معجزه
۲۰۰۷: جوایز هنرمند جوان: بهترین بازیگر مرد در فیلم تلویزیونی برای فیلم دبیرستان موزیکال
۲۰۰۸: جوایز انجمن منتقدان: بهترین آهنگ برای اسپری‌مو با Queen Latifah ،Nikki Blonsky و Elijah Kelley برای آهنگ Come So Far
۲۰۰۸: جوایز Astra: بهترین بازیگر برای فیلم دبیرستان موزیکال ۲
۲۰۰۹: جوایز MTV Movie: داغ‌ترین بوسه برای فیلم دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر (با ونسا هاجنز)
۲۰۱۰: جوایز انتخاب کودکان: محبوب‌ترین بازیگر مرد برای فیلم دوباره ۱۷
۲۰۱۰: جوایز MTV Movie: بهترین بازیگر مرد برای فیلم دوباره ۱۷
۲۰۱۱: جوایز MTV Movie: بهترین بازیگر مرد برای فیلم چارلی سنت کلاود

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استیون مونروی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی زک افران
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه