بیوگرافی آنتوان فوکوآ

4 سال پیش
بیوگرافی آنتوان فوکوآ
Rate this post

بیوگرافی آنتوان فوکوآ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آنتوان فوکوآ یک تهیه کننده و کارگردان آمریکایی می باشد. او که در ابتدا کار خود را با ساخت موزیک ویدئم آغاز کرد، با ورود به عرصه فیلم بر روی فیلم هایی در ژانر اکشن و زیرمجموعه هیجان آور فیلم ساخته است. مشهورترین فیلمش، فیلم برنده جایزه اسکار، روز تعلیم(۲۰۰۱) می باشد. از دیگر آثار وی نیز می توان به تک‌تیرانداز (۲۰۰۷)، سقوط المپیوس(۲۰۱۳)، ایکوالایزر(۲۰۱۴) اشاره کرد.

زندگینامه آنتوان فوکوآ

بیوگرافی آنتوان فوکوآ

فعالیت هنری

فوکوآ در تاریخ ۱۹ ژانویه سال ۱۹۶۶ در پیتزبورگ، پنسلوانیا به دنیا آمد. بس از تحصیل در مدرسه در رشته مهندسی الکترونیک، که با امید پرواز در جت در ارتش بود، وی روی به عرصه سینما آورد و کارش را با ساختن موزیک ویدئو برای هنرمندان محبوبی از جمله تونی براکسون، کولیو، استیو وندر و پرینس شروع کرد. از سال ۱۹۹۸ به بعد، او ساخت فیلم های بلند را نیز شروع کرد و البته در کنارش هنوز هم به ساخت موزیک ویدئو کمابیش می پرداخت.

اولین فیلم بلندش یک اکشن آمریکایی به نام قاتلین جایگزینی(۱۹۹۸) بود. در این فیلم چاو یون-فت در نقش یک قاتل احساساتی رها شده از بند بازی می کند که مجبور می شود برای تسویه حساب برای سردسته بیرحم خلافکاران کار کند. این فیلم که با هزینه ۳۰ میلیون دلاری ساخته شد نتوانست در فروش موفق باشد و نهایت با ۱۸ میلیون دلار فروش به کار خود پایان داد.

دومین فیلم

دومین فیلم به کارگردانی آنتونی فوکوآ طعمه (۲۰۰۰) با بازی جیمی فاکس، دیوید مورس و دیوید پایمر می باشد. این فیلم نیز علارقم هزینه تولید ۵۱ میلیون دلاری نتوانست در فروش موفق باشد و تنها ۱۵ میلیون دلار فروش کرد. اما فوکوآ در سومین فیلم بلندش، روز تعلیم(۲۰۰۱) توانست به موفقیت خوبی دست یابد. دنزل واشنگتن به واسطه بازی در این فیلم توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را در سال ۲۰۰۱ و نیز جایزه بهترین نقش منفی را از جوایز فیلم ام تی وی کسب کند.

از همچنین ایتن هاک نیز در این فیلم توانست نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سال ۲۰۰۱ را کسب کند. داستان این فیلم درام و پلیسی درباره اتفاقات و ماجراهای یک روز کاری دو مأمور اداره پلیس لس آنجلس می باشد. این فیلم علاوه بر تحسین متقدین توانست در گیشه ۱۰۵ میلیون دلار فروش کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رامش (آذر محبی تهرانی)

اشک‌های خورشید(۲۰۰۳) یک فیلم جنگی به کارگردانی آنتونی فوکوآ است که یک عملیات تیم نجات نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا را در قلب نیجریه به تصویر می‌کشد. فیلمنامهٔ این فیلم توسط آلکس لاسکر و پاتریک سیریلو نوشته شده و آهنگساز موسیقی این فیلم هانس زیمر است. در این فیلم، بروس ویلیس در نقش یک ستوان ارتش آمریکا به‌همراه تیمش موظف است که یک شهروند آمریکایی به نام دکتر لنا با بازی مونیکا بلوچی را از قلب نیجریه نجات دهد. این فیلم با نقدهای خوبی از طرف منتقدین مواجه نشد و در وب سایت روتن تومیتو و متاکریدیت رتبه ۳۳% تا ۴۵% را کسب کرد.

آرتور شاه

آرتور شاه (۲۰۰۴) فیلمی دیگر به کارگردانی فوکوآ است که به نویسندگی دیوید فرانزونی و با بازی ستارگانی چون کلایو اوون و کیرا نایتلی، به داستان زندگی شاه آرتور، پادشاه اسطوره‌ای بریتانیایی‌ها می‌پردازد. این فیلم با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. تولیدکنندگان این محصول، آن را اقتباسی از تاریخ و وقابع حقیقی دانسته‌اند و به حقیقی بودن رویدادهای نمایش داده شده در فیلم تاکید دارند، اما این مورد چالش قرار گرفته است. این فیلم در انگلستان، ایرلند و ولز مورد انتقاد شدید قرار گرفته و ادعای رومی بودن آرتور، که در فیلم به نمایش درآمده، مورد انتقاد قرار گرفته است.

پس از چند سال وقفه فوکوآ فیلمی در سبک اکشن و دسیسه ای به نام تک‌تیرانداز (۲۰۰۷) را کارگردانی کرد. این فیلم با اقتباس از رمان نقطه ضربه نوشته استفان هانتر ساخته شده بود. در این فیلم مارک والبرگ در نقش یک تفنگدار نیروی دریایی ارتش آمریکا بازی می کند که از طرف یک شرکت خصوصی وابسته به ارتش به او اتهام قتل زده می شود. در این فیلم از تکنیک های جنگی و تک تیراندازی ارتش استفاده شده بود. منقتدین دیدگاه های متفدتی بر روی این داشتند و در مجموع با کسب رتبه متوسط ۴۸% و با میانگین امتیاز ۵٫۶ از ۱۰ از روتن تومیتو به کار خود پایان داد.

سه سال بعد، فوکوآ فیلم بعدی خودش را به نام بهترین‌های بروکلین(۲۰۱۰) کارگردانی کرد. در این فیلم بازیگرانی همچون ریچارد گی‌یر، دان چیدل ، وسلی اسنایپس ، ایتن هاک ، وینسنت دن آفریو ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم حول محور سه مردپلیس و روابطشان نسبت به کارشان می باشد. این فیلم نامزد چندین جایزه از جوایز بلک ریل از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایرج ملکی
سقوط المپیوس

یکی از پرفروش ترین فیلم های فوکوآ سقوط المپیوس(۲۰۱۳) با بازی جرارد باتلر، آرون اکهارت، مورگان فریمن، آنجلا باست، رابرت فورستر می باشد. داستان این فیلم درباره یک گروه تروریستی اهل کره شمالی است که با تجهیزات پیشرفته به کاخ سفید حمله میکنند و آنرا تصاحب می کنند. اما یک مامور امنیتی که موفق شده زنده بماند به مقابله با آنان بر میخیزد.

این فیلم توانست با فروش ۱۶۱ میلیون دلار در مقابل بودجه ۷۰ میلیون دلاری درآمد نسبتاً خوبی داشته باشد. دنباله این فیلم با نام لندن سقوط کرده است(۲۰۱۶) ه کارگردانی بابک نجفی ساخته شد. ایکوالایزر (۲۰۱۴) یا متعادل کننده(۲۰۱۴) عنوان یک فیلم اکشن مهیج به کارگردانی آنتونی فوکوآ و نویسندگی ریچارد ونک است که بر اساس یک مجموعهٔ تلویزیونی به همین نام ساخته شده‌است. در این فیلم بازیگرانی همچون دنزل واشنگتن، مارتون سوکاس، کلویی مورتز، دیوید هاربر، بیل پولمن، ملیسا لئو و هیلی بنت ایفای نقش می‌کنند. داستان این فیلم درباره یک کارگر ساده در یک فروشگاه بزرگ است که برای نجات یک دختر از مافیای روس منطقه تصمیم می گیرد عدالت را برای مافیای محلی اجرا کند.

چپ‌دست

چپ‌دست (۲۰۱۵) یک فیلم درام ورزشی به کارگردانی آنتونی فوکوآ است که درباره یک بوکسور حرفه‌ای است که پس از مصدومیت در مسابقه ای برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش، مصدوم شده و از دنیای بوکس خداحافظی می کند. اما در یک اتفاق همسرش کشته می شود و زندگی او از هم می پاشد. وی که به دنبال انتقام است، در یک تصادف سنگین درحالی که مواد مخدر و الکل مصرف کرده به شدت مجروح می‌شود. پس از این حادثه، سرپرستی دخترش، لیلا از او گرفته می شو و این اتفاق باعث می شود تا به خودش بیاید. موسیقی متن این فیلم، آخرین اثر ساخته شده توسط جیمز هورنر، آهنگساز سرشناس موسیقی فیلم در آمریکا، پیش از کشته شدن در سانحه هوایی است.

آخرین فیلم اکران شده به کارگردانی آنتوان فوکوآ یک فیلم آمریکایی در سبک وسترن و اکشن به نام هفت دلاور (۲۰۱۶) می باشد. این فیلم نسخه بازخلق‌شدهٔ فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۶۰ به شمار می‌رود که خود آن نیز نسخه بازخلق‌شده فیلم ژاپنی هفت سامورایی در سال ۱۹۵۴ به حساب می‌آید. در این فیلم بازیگرانی همچون دنزل واشینگتن، کریس پرت، هیلی بنت، مت بامر، وینسنت دن آفریو، ایتن هاک و پیتر سارسگارد ایفای نقش می‌کنند. این فیلم نامزد چندین جایزه از اتحاد روزنامه نگاران زن فیلم، جوایز بلک ریل، جوایز ژوپیتر، ساترن و انتخاب نوجوانان بود. ضمن اینکه دنزل واشینگتون برای بازی در این فیلم توانست برنده جایزه بهترین بازیگر بین المللی از جوایز ژوپیتر در سال ۲۰۱۷ گردد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهرداد آسمانی
زندانیان

فوکوآ همچنین در خلق کمیک پس از تاریکی نوشته پیتر میلیجان با ویزلی اسنایپ، همکاری کرده است. او قرار بود کارگردانی فیلم زندانیان (۲۰۱۳) را برعهده بگیرد که پروژه را رها کرد.

جدول زیر خلاصه رتبه های فیلم های فوکوآ به همراه هزینه تولید و فروش آنها را نشان می دهد:
نام فیلم (سال تولید) روتن تومیتو متاکریدیت سینما اسکوب هزینه تولید فروش باکس آفیس
قاتلین جایگزینی(۱۹۹۸) ۳۶ % ۴۲ B- 30 میلیون دلار ۱۹ میلیون دلار
فوکوآ طعمه (۲۰۰۰) ۲۶ % ۳۹ A- 51 میلیون دلار ۱۵ میلیون دلار
روز تعلیم(۲۰۰۱) ۷۲ % ۷۰ B+ 45 میلیون دلار ۱۰۵ میلیون دلار
اشک‌های خورشید(۲۰۰۳) ۳۳ % ۴۸ A- 75 میلیون دلار ۸۶ میلیون دلار

آرتور شاه (۲۰۰۴) ۳۲ % ۴۶ B 120 میلیون دلار ۲۰۳ میلیون دلار
تک‌تیرانداز (۲۰۰۷) ۴۸ % ۵۳ B+ 61 میلیون دلار ۹۶ میلیون دلار
بهترین‌های بروکلین(۲۰۱۰) ۴۳ % ۴۳ C 17 میلیون دلار ۳۶ میلیون دلار
سقوط المپیوس(۲۰۱۳) ۴۸ % ۴۱ A- 70 میلیون دلار ۱۶۱ میلیون دلار
ایکوالایزر (۲۰۱۴) ۶۱ % ۵۷ A 55 میلیون دلار ۱۹۳ میلیون دلار
چپ‌دست (۲۰۱۵) ۶۰ % ۵۷ A- 25 میلیون دلار ۹۲ میلیون دلار
هفت دلاور (۲۰۱۶) ۶۳ % ۵۴ A- 90 میلیون دلار ۱۳۴ میلیون دلار

کارگردانی ها

آدمکش‌های جایگزین (۱۹۹۸) – The Replacement Killers
طعمه (فیلم ۲۰۰۰) – Bait
روز تعلیم (۲۰۰۱) – Training Day
اشک‌های خورشید (۲۰۰۳) – Tears of the Sun
آرتور شاه (فیلم۲۰۰۴) – King Arthur
تیرانداز (فیلم ۲۰۰۷) – Shooter
بهترین‌های بروکلین (۲۰۰۹) – Brooklyn’s Finest
المپیوس سقوط کرده‌است (۲۰۱۳) – Olympus Has Fallen
ایکوالایزر (فیلم۲۰۱۴) – The Equalizer
چپ‌دست (فیلم ۲۰۱۵) – Southpaw
هفت دلاور (فیلم ۲۰۱۶) – The Magnificent Seven
ایکوالایزر ۲ (۲۰۱۸) – The Equalizer 2
بی نهایت (فیلم ۲۰۲۰) – Infinite

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آنتوان فوکوآ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه