بیوگرافی جوئل شوماخر

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جوئل شوماخر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جوئل شوماخر یکی از نویسندگان، کارگردان و تهیه کنندگان موفق و نامدار سینمای آمریکا است. از فیلم های موفق او میتوان به زمانی برای کشتن(۱۹۹۶)، سقوط(۱۹۹۳) و ۸ میلیمتری(۱۹۹۹) اشاره کرد که توانست برای رقابت بر سر خرس طلایی و نخل طلای جشنواره فیلم کن به رقابت می پردازند. در سال ۱۹۹۳، او کارگردانی قسمتی از مجموعه بتمن را به نام بتمن برای همیشه(۱۹۹۵) و بتمن و رابین(۱۹۹۷) را برعهده داشت که البته با واکنش های منفی از جانب مخاطبین و منتقدین روبرو گردید.

زندگینامه جوئل شوماخر

بیوگرافی جوئل شوماخر

فعالیت هنری

شوماخر در تاریخ ۲۹ اوت سال ۱۹۳۹ در نیویورک آمریکا به دنیا آمد. مادرش یک یهودی سوئدی و پدرش اهل ناکسویل تنسی بود. او در مدرسه طراحی پارسونز و سپس در انستیتوی مد تکنولوژی در نیویورک درس خواند. پس از چندین سال کار در صنعت مد، او فهمید علاقه شدیدی به فیلمسازی دارد. سپس به لس آنجلس نقل مکان کرد و در آنجا مشغول به کار رسانه ای نظیر طراحی لباس برای هنرپیشگانی از قبیل وودی الن کرد. اولین فیلمنامه او یک درام موزیکال به نام تلالو(۱۹۷۶) بود که توسط سم اواستین کارگردانی شد. او همچنین فیلمنامه هایی برای فیلم کم هزینه کارواش(۱۹۷۶) و جادو(۱۹۷۸) نوشت.

اولین تجربه کارگردانی او با فیلم زن محبوب شگفت انگیز(۱۹۸۱) رقم خورد. در این فیلم علمی تخیلی و کمدی لیلی تاملین و چارلز گرودین بازی می کردند. این فیلم برگرفته از فیلم مرد دوست داشتنی شگفت انگیز(۱۹۵۷) بود که بر اساس رمانی به همبن نام از ریچارد متسون ساخته شده بود.

آتش سنت المو

از مهمترین فیلم های شوماخر می توان به آتش سنت المو (۱۹۸۵) اشار کرد. داستان این فیلم درباره چند دوست است که به تازگی کالج را به پایان رسانده‌اند با مشکلات دوران بزرگ‌سالی روبرو می‌شوند. مشکل اصلی آنها این است که همه آنها خودخواه و نفرت‌انگیز هستند. امیلیو استیوز، راب لو و اندرو مک‌کارتی از بازیگران این فیلم می باشند. این فیلم با هزینه تولید ۱۰ میلیون دلاری ساخته شد و توانست به فروشی بالغ بر ۳۷ میلیون دلار دست یابد. دیگر فیلم موفق شوماخر پسران گمشده(۱۹۷۸) می باشد که فیلمی در سبک کمدی ترسناک با بازی جیسون پاتریک، کیفر ساترلند و کوری هایم می باشد.

داستان این فیلم درباره زنی تازه مطلقه می باشد که با دو پسرنوجوانش در در شهر کوچکی زندگی می کنند و یکی از پسرانش که با دوستانش در مخفیگاهشان خون می نوشد احساس می کند آرام آرام بدل به یک خون‌آشام می‌شود. این این فیلم نیز با بودجه ۸٫۵ میلیون دلاری ساخته شد و توانست به فروشی بالغ بر ۳۲ میلیون دلار دست یابد. سبک منحصر به فرد شوماخر در این دو فیلم باعث فروش بالا و علاقمند شدن مخاطبین برای دیدن فیلم های او گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیکولتا براسچی

شوماخر دو فیلم با اقتباس از رمان های جان گریشام ساخته است.اولی فیلم مهیج موکل (۱۹۹۴) بود که بازیگر زن آن سوزان ساراندون موفق شد برای بازی در این فیلم در رشتهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد دریافتِ جایزه اسکار شود. فیلم بعدی زمانی برای کشتن (۱۹۹۶) با بازی متیو مک‌کانهی، ساندرا بولاک، ساموئل ال. جکسون، کوین اسپیسی می باشد.

سایر آثار

این دو فیلم در مجموع به فروشی بالغ بر ۲۷۰ میلیون دلار دست یافتند. جان گریشام خودش شخصاً از شوماخر خواسته بود که کارگردانی فیلم زمانی برای کشتن را برعهده بگیرد. داستان این فیلم درباره وکیلی تازه کار است که باید وکالت فردی سیاه پوست که دو سفیدپوست را به خاطر اذیت و آزار دختر ده ساله اش کشته است، قبول کند.

شوماخر سپس جایگزین تیم بارتون برای کارگردانی قسمت بعدی از مجموعه بتمن گردید. این قسمت که بتمن برای همیشه(۱۹۹۵) نام داشت در آن وال کیلمر و مایکل کیتون در نقش های اصلی بازی می کردند. همچنین در این فیلم بازیگرانی چون نیکول کیدمن، جیم کری و تامی لی جونز ایفای نقش کردند. علارقم پذیرش بی میل و علاقه منتقدین، این فیلم بالاترین فروش را در باکس آفیس را با ۳۳۶ میلیون دلار داشت . دومین فیلم پرفروش سال آمریکای شمالی و ششمین فیلم پرفروش جهان در آن سال لقب گرفت. پس از این موفقیت، کمپانی برادران بروس، شوماخر را برای ساخت دنباله ایم مجموعه به نام بتمن و رابین(۱۹۹۷) استخدام کردند.

در این فیلم جرج کلونی در نقش بروس وین و بتمن بازی کرد. همچنین بازیگرانی چون آرنولد شوارزنگر و کریس اودانل در این فیلم ایفای نقش کردند. فروش این فیلم به خوبی قسمت قبلی نبود و منتقدین نیز کاملا آن را بد توصیف کردند و به آن لقب یکی از بدترین فیلم های تاریخ دادند. کمپانی سازنده نیز تولید این مجموعه را برای چند سال متوقف کرد و ساخت فیلم بعدی آن به نام بتمن رهاشده از بند را به کارگردانی شوماخر تعلیق کردند.

موزیک ویدئو

شوماخر علاوه بر فیلم، کارگردانی چندین موزیک ویدئو را از قبیل بوسه ای از یک رز توسط خواننده موسیقی پاپ انگلیسی نیجریه‌ای تبار، سیل و موزیک ویدئوی پایان ابتدای پایان است از گروه اسمشینگ پامپکینز را برعهده داشت. همچنین در سال ۲۰۰۰ ساخت موزیک ویدئوی اجازه بدیم کابل ها بخوابند(۲۰۰۰) از گروه راک انگلیسی براش را برعهده داشت.

پس از فیلم های بتمن، شوماخر به ساخت فیلم هایی تاریکتر، و کم هزینه تر نظیر ۸میلی‌متری (۱۹۹۹) با بازی نیکلاس کیج، واکین فینیکس و بی‌عیب (۱۹۹۹) با بازی رابرت دنیرو، فیلیپ سیمور هافمن، بری میلر پرداخت. ۸میلی‌متری توانست به ۴۹ امین فستیوال بین المللی فیلم برلین راه پیدا کند. سپس با کارگردانی فیلم درام و جنگی سرزمین ببر(۲۰۰۰) هنرپیشه جوان کالین فارل را به دنیای هالیوود معرفی کرد. این فیلم در یک اردوگاه تمرینی سربازانی که برای جنگ ویتنام آموزش میبینند اتفاق می افتد و نام فیلم نام یکی از همین اردوگاهها در سال های ۱۹۶۰ تا ۷۰ می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کمال تبریزی

شوماخر با کارگردانی فیلم گروه ناجور(۲۰۰۲) به ساخت فیلم های پرهزینه بازگشت. داستان این فیلم اکشن کمدی درباره یک مأمور سیا است که طی یک حادثهٔ تیراندازی کشته می‌شود و سازمان تصمیم میگیرد از برادر دوقولویش به جای او استفاده کند. از بازیگران این فیلم می توان به آنتونی هاپکینز و کریس راک اشاره کرد. این فیلم که با هزینه ۷۰ میلیون دلار تولید شد، با استقبال مردم مواجه نشد به طوری که در ایالات متحده تنها ۳۰ میلیون دلار و در خارج آمریکا ۳۵ میلیون دلار فروش کرد.

حملات ۱۱ سپتامبر

همچنین قرار بود این فیلم در دسامبر ۲۰۰۱ روی پردهٔ سینماها برود اما به دلیل حملات ۱۱ سپتامبر نمایش فیلم به تعویق افتاد به این خاطر که محتوای این فیلم نیز حملهٔ تروریست‌ها به نیویورک است. همچنین این فیلم نظر منتقدان را جلب نکرد و سایت راتن تومیتوز تنها ۱۰٪ امتیاز، براساس ۱۱۳ نقد، برای این فیلم قائل شد. در همین سال فیلم پلیسی و جنایی باجه تلفن (۲۰۰۲) را با فیلنامهٔ از لری کوهن کارگردانی کرد. داستان این فیلم درباره مردی است که در یک باجه تلفن توسط یک تک تیرانداز محبوس می گردد تا به خیانت خود به همسرش اقرار کند.

لری کوهن فیلم نامه نویس این فیلم ، ابتدا پیشنهاد این موضوع را که کل فیلم در یک باجه تلفن بگذرد را در دهه شصت به هیچکاک پیشنهاد کرده بود و به رغم اینکه با استقبال وی مواجه شد اما هیچ یک نتوانستنند این موضوع را باور پذیر کنند. در دهه نود حین بازنگری این طرح بود که کوهن ایده تک تیرانداز را نیز به ان افزود و نهایتاً فیلم به کارگردانی شوماخر وارد مرحله اجرایی شد. تمام فیلم فقط ظرف دوازده روز در سال ۲۰۰۲ فیلمبرداری شد و با کمی تاخیر بالاخره در سال ۲۰۰۳ روی پرده رفت. با توجه به بودجه اندک فیلم با درآمد ۹۷ میلیون دلاری موفقت قابل قبولی در گیشه و در نزد منتقدین مواجه شد و توانست امتیاز ۷۱ را بطور میانگین (از ۱۰۰) دریافت کند.

ورونیکا گرن

از دیگر فیلم های وی فیلم زندگی‌نامه‌ای ورونیکا گرن (۲۰۰۳) است که در این فیلم کیت بلانشت در نقش ورونیکا گرن، روزنامه‌نگار معروف ایرلندی بازی می‌کند. کسی که تحقیقاتش در مورد تجارت مواد مخدر در دوبلین موجب مرگش در سال ۱۹۹۶ شد. کیت بلانشت موفق شد برای بازی در این فیلم برای دریافت جایزهٔ گلدن گلوب نامزد شود. سپس فیلم موزیکال شبح اپرا (۲۰۰۴) را با آهنگسازی اندرو لوید وبر که بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ نویسندهٔ فرانسوی گاستون لورو و نمایش موزیکالی به همین نام از اندرو لوید وبر ساخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پوران (فرح‌دخت عباسی)

جرارد باتلر، امی راسم و پاتریک ویلسون نقش‌های اصلی آن را بازی کرده‌اند. شبح اپرا در سه زمینه بهترین کارگردانی هنری، بهترین فیلمبردار، بهترین موسیقی متن فیلم نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بوده است. همچنین در جوایز گلدن گلوب سال ۲۰۰۵، نامزد دریافت گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال / کمدی، بهترین ترانهٔ اریجینال و بهترین بازیگر زن گردید. از دیگر افتخارات فیلم می توان به برندهٔ جایزهٔ ساترن بهترین بازیگر جوان از آکادمی فیلم‌های علمی-تخیلی، فانتزی و ترسناک آمریکا (۲۰۰۵) و برندهٔ جایزهٔ منتخب منتقدین بهترین بازیگر جوان زن از جوایز انجمن منتقدین فیلم (۲۰۰۵) و برندهٔ جایزهٔ هنرمند جوان بهترین بازیگر جوان نقش اول زن از جوایز هنرمند جوان (۲۰۰۵) اشاره کرد.

شماره ۲۳

شماره ۲۳(۲۰۰۷) فیلمی در سبک تریلر روانشناسانه به کارگردانی جوئل شوماخر و بازی جیم کری است که این دومین همکاری شوماخر و کری بعد از بتمن برای همیشه بود. جیم کری برای این فیلم نامزد جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر مرد شد. سپس فیلم درام و ترسناک نهر خون(۲۰۰۹) را با بازی هنری کاویل و دومینیک پورکل بر روی صحنه برد.

وی آخرین فیلمش را به نام تجاوز (۲۰۱۱) با بازی نیکولاس کیج، نیکول کیدمن، لیانا لیبراتو، کم جیجاندت کارگردانی کرد. داستان این فیلم درباره زوجی ثروتمند است که با دختر نوجوانشان زندگی بسیار خوب و خوشی دارند، اما در شبی، یک گروه به خانه آنها حمله می‌کنند و آنها تصمیم می‌گیرد در مقابل این گروه بایستد. این فیلم که با هزینه ۳۵ میلیون دلاری تهیه گردید نتوانست به فروش خوبی درست یابد و در نهایت با ۱۰ میلیون دلار در گیشه به کار خود پایان داد.

فیلم‌شناسی

آتش سنت المو (۱۹۸۵)
پسران گمشده (۱۹۸۷)
مرگ‌بازان (۱۹۹۰)
جوان مرگ (۱۹۹۱)
سقوط (۱۹۹۳)
موکل (۱۹۹۴)
بتمن برای همیشه (۱۹۹۵)
زمانی برای کشتن(۱۹۹۶)
بتمن و رابین (۱۹۹۷)
هشت میلیمتر (۱۹۹۹)
بی‌عیب (۱۹۹۹)
سرزمین ببرها (۲۰۰۰)
گروه ناجور (۲۰۰۲)
باجه تلفن (۲۰۰۲)
ورونیکا گرن (۲۰۰۳)
شبح اپرا (۲۰۰۴)
شمارهٔ ۲۳ (۲۰۰۷)
نهر خون (۲۰۰۹)
دوازده (۲۰۱۰)
تجاوز (۲۰۱۱)
خانه پوشالی (۲۰۱۳)

تاریخ تولد: ۲۹ اوت ۱۹۳۹ (سن ۸۰ سال)، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
نامزد دریافت جایزه: خرس طلایی
آموزش: Parsons School of Design، دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس، Fashion Institute of Technology
والدین: فرنسز شوماخر، مارین شوماخر

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جوئل شوماخر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه