بیوگرافی کرت راسل

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی کرت راسل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کرت ووگل راسل بازیگر آمریکایی است. او کارش را با هنرپیشگی در سریال های وسترن آمریکایی از جمله سریال سفرهای جیمی مک‌فیترز(۱۹۶۳ تا ۱۹۶۴) آغاز کرد. در اواخر دهه ۶۰ میلادی، قراردادی ۱۰ ساله با کمپانی والت دیزنی امضاء کرد و در ده سال آینده یکی از بهترین هنرپیشه های این کمپانی بود.

زندگینامه کرت راسل

بیوگرافی کرت راسل

فعالیت هنری

راسل نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین هنرپیشه نقش مکمل برای فیلم سیلکوود(۱۹۸۳) گردید. در دهه ۸۰ میلادی نیز در چندین فیلم به کارگردانی جان کارپنتر نظیر نقش ضدقهرمانی او، به نام اسنیک پلیکسین در فیلم فرار از نیویورک(۱۹۸۱) و در دنباله این فیلم فرار از لس آنجلس(۱۹۹۶) بازی کرد. او همچنین به خاطر بازی در فیلم تلویزیونی الویس(۱۹۷۹) نامزد دریافت جایزه امی گردید. از جمله دیگر فیلم‌های او می‌توان به طلوع خورشید تکیلا(۱۹۹۸)، و آسمان وانیلی (۲۰۰۱)، ضد مرگ (۲۰۰۷)، هشت نفرت‌انگیز (۲۰۱۵)، محافظان کهکشان ۲ (۲۰۱۷)، مجموعه سریع و خشن(۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷) اشاره کرد.

راسل در تاریخ ۱۷ مارس ۱۹۵۱ در اسپرینگفیلد، ماساچوست به دنیا آمد. پدرش بینگ یک بازیگر و مادرش رقصنده بود. او از دبیرستان توسند اوکز فارغ التحصل شد. او در سال ۱۹۶۳ در فیلمی از الویس پریسنلی به نام این در زیبایی دنیا رخ می دهد(۱۹۶۳) بازی کرد. سپس در سریالی از شبکه ABC به نام هیگینز مرد ما(۱۹۶۲ تا ۱۹۶۳) در کنار اسنلی هالووی بازی کرد. اما اولین بار که اسم او به عنوان بازیگر در فیلمی عنوان شد سریال وسترن شبکه ABC به نام سفرهای جیمی مک‌فیترز(۱۹۶۳ تا ۱۹۶۴) بود.

او در چندین سریال تلویزیونی دیگر نظیر تبعیدی از شبکه ABC و ویرجینیان از شبکه NBC بازی کرد. در ۱۳ سالگی با بازی در نقش پسر جنگلی در یک اپیزود از مجموعه جزیره گیلیان از شبکه CBS و نیز به عنوان هنرپیشه مهمان در سریال وسترن شبکه ABC به نام افسانه جسی جیمز حضور داشت. در سال ۱۹۶۶، در حالیکه ۱۴ سال داشت، در سریال لاردو از شبکه NBC بازی کرد. در همین سال کمپانی والت دیزنی در مقاله ای اسم او را ذکر کرد. در ژانویه سال ۱۹۶۷، در مجموعه از مکپانی والت دیزنی به نام دنیای شگفت انگیز رنگ حضور پیدا کرد. در همین سال او قراردادی ۱۰ ساله با کمپانی والت دیزنی با مدیریت رابرت اوسبورن امضاء کرد و در ده سال آینده یکی از بهترین هنرپیشه های این کمپانی بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی باسم کربلایی
سال ۱۹۷۱

در سال ۱۹۷۱، او در نقش دزد جوانی که تازه از زندان آزاد شده است به همراه جیمز استوارت در فیلم نمایش احمق ها(۱۹۷۱) به کارگردانی اندرو مک لاگلن بازی کرد. سپس در دو اپیزود مجموعه حالا او را میبینید، حالا نمیبینید(۱۹۷۲) و قویترین مرد در جهان(۱۹۷۵) بازی کرد. راسل همانند پدرش بیسبال بازی می کرد. در اوایل دهه ۷۰، او بیسمن دوم تیم کالیفرنیا آنجلز در لیگ فرعی آمریکا بود. مصدومیت باعث شد او بازی بیسبال را در سال ۱۹۷۳ رها کند و به بازیگری بپردازد. در پاییز سال ۱۹۷۴، او در سریال سرزمین جدید از شبکه ABC حضور پیدا کرد. منتقدین بازی او را ستودند و اما این سریال فقط توانست ۶ اپیزود از ۱۳ قسمتش را بر روی آنتن ببرد.

در سال ۱۹۷۶، راسل با بازی در سریال ۱۵ قسمتی از شبکه NBC به نام جستجو بازی کرد. در سال ۱۹۸۰، وی برای بازی در فیلم تلویزیونی الویس نامزد دریافت جایزه امی برای بهترین بازیگر گردید. از دیگر فعالیت های وی در دهه ۸۰ می توان به نظیر نقش ضدقهرمانی او، به نام اسنیک پلیکسین در فیلم فرار از نیویورک(۱۹۸۱)، فیلم علمی تخیلی و ترسناک چیز(۱۹۸۲) که بر اساس داستانی از جان دبلیو کمپبل ساخته شده بود بازی کرد. در سال ۱۹۸۳، او برای بازی در فیلم سیلکوود(۱۹۸۳) نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین هنرپیشه نقش مکمل گردید. طلوع خورشید تکیلا (۱۹۸۸) دیگر فیلم این دهه وی می باشد که در کنار مل گیبسون و میشل فایفر به ایفای نقش پرداخت.

دهه ۱۹۹۰

دهه ۱۹۹۰ در فیلم هایی از قبیل فیلمی از ران هاوارد به نام بازافروختگی (۱۹۹۱) در کنار ویلیام بالدوین و اسکات گلن و فیلم وسترن سنگ گور (۱۹۹۳) به کارگردانی جرج پی کوزماتوس و کوین ژار و سپس فیلم فیلمی در سبک علمی–تخیلی، اکشن و ماجراجویی به کارگردانی رولند امریش به نام استارگیت (۱۹۹۴) بازی کرد. فرار از لس آنجلس(۱۹۶۶) که در ادامه فیلم فرار از نیویورک(۱۹۸۱) به کارگردانی جان کارپنتر ساخته شد نیز از دیگر فیلم های این دهه راسل می باشد. درهم‌شکستن (۱۹۹۷ ۱۹۹۷) به کارگردانی جاناتان موستو و سرباز (۱۹۹۸) به کارگردانی پل دبلیو. اس. اندرسون از دیگر فیلم هایی است که راسل در آنها در نقش اصلی بازی می کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجید مجیدی

راسل در شروع قرن ۲۱، بازی را در فیلم ۳۰۰۰ مایل به گریسلند(۲۰۰۱) در کنار کوین کاستنر آغاز کرد. در همین سال در کنار هنرپیشگان مطرحی از جمله تام کروز، پنه لوپه کروز، کامرون دیاز در فیلم آسمان وانیلی(۲۰۰۱) ایفای نقش کرد. آبی تیره(۲۰۰۲) به کارگردانی ران شلتون، معجزه(۲۰۰۴) به کارگردانی گوین اکونر، خیال باف(۲۰۰۵) به کارگردانی جان گاتینز و پوزئیدون (۲۰۰۶) به کارگردانی ولفگانگ پترسن از دیگر فیلم های راسل می باشد. او علاوه بر بازیگری به عنوان بدلکار نیز در فیلم های مختلفی حضور داشته است که ازجمله آنها می توان به بدلکاری در فیلم گرایندهاوس(۲۰۰۷) از کوئینتین تارانتینو اشاره کرد.در سال ۲۰۱۴، راسل در فیلمی مستند به نام حرامزاده های بیسبال که درباره پدرش و پورتلند ماوریک بود بازی کرد.

سایر آثار

هنر دزدی(۲۰۱۳)، سریع و خشن ۷(۲۰۱۵)، تاماهاوک استخوانی(۲۰۱۵)، هشت نفرت‌انگیز(۲۰۱۵)، دیپ‌واتر هورایزن (۲۰۱۶)، سرنوشت خشمگین(۲۰۱۷) و نگهبانان کهکشان بخش ۲(۲۰۱۷) از آخرین فیلم های کورت راسل می باشد.
راسل در ۴ می سال ۲۰۱۷، به همراه گلدی هاون در مراسمی ستاره ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود در قطعه ۶۲۰۱ بلوار هالیوود به نام خودش ثبت کرد.

گزیده فیلم‌شناسی

آسمان وانیلی
تفنگ های دیابلو
ضد مرگ
هشت نفرت‌انگیز
فرار از نیویورک
الویس
انهدام
خشن ۷
تصمیم اداری
بهترین زمان
موجود
سیلکوود
استارگیت
فرار از لس آنجلس
گرایندهاوس
بازافروختگی
پوزئیدون
دیپ‌واتر هورایزن
سرباز
سنگ گور
معجزه
تاماهاوک استخوانی
تانگو و کش
سریع ۸
نگهبانان کهکشان نسخه. ۲
جیمینی گلیک در لالاوود
طلوع خورشید تکیلا
۳۰۰۰ مایل به گریسلند
روزی روزگاری در هالیوود
سفرهای جیمی مک‌فیترز (مجموعه تلویزیونی)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کاترینا گراهام
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کرت راسل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه