بیوگرافی سایمون وست

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی سایمون وست به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 سایمون وست یک کارگردان اهل بریتانیا است. وی که در سال ۱۹۸۱ میلادی با دستیاری ویرایشگر فیلم در BBC کار خود را آغاز کرد، تاکنون مشغول فعالیت در عرصه فیلم سازی می باشد. او تاکنون مستندها و تبلیغات زیادی برای شرکت بادویزر ساخته است. اولین فیلم او هواپیمای محکومین(۱۹۹۷) بود و تا کنون فیلم های دیگری از قبیل دختر ژنرال (۱۹۹۹)، لارا کرافت: مهاجم مقبره (۲۰۰۱)، مکانیک (۲۰۱۱)، بی‌مصرف‌ها ۲ (۲۰۱۲)، دزدیده شده (۲۰۱۲) و وایلد کارد (۲۰۱۵) را کارگردانی کرده است.

زندگینامه سایمون وست

بیوگرافی سایمون وست

فعالیت هنری

وست در سال ۱۹۶۱ در لچورث انگلستان به دنیا آمد. او فعالیت سینمایی خودش را در سال ۱۹۸۱ ودر ۲۰ سالگی، به عنوان دستیار ویرایشگر فیلم در BBC آغاز کرد. پس از ۴ سال آنجا را ترک و به تهیه فیلم های مستقل پرداخت. او در سال ۱۹۸۵ با برنده شدن کمک هزینه ای از طرف موسسه هنرهای زیبای بریتانیای بزرگ، به نویسندگی و کارگردانی فیلمی به نام دالی میکسچر پرداخت. همچنین قراردادی با کمپانی تولیدی لایملایت برای کارگردانی موزیک ویدئو و تبلیغات امضا کرد. در سال ۱۹۸۷، ویدئوی او برای گروه موسیقی مل و کیم برنده جایزه فستیوال موزیک مونتروکس گردید. او همچنین ویدئویی برای ریک استلی در همان سال ساخت.

وی که با ساخت تبلیغات تجاری در حال پیشرفت بود، به دفتر لس آنجلس شرکت لایملایت نقل مکان کرد و بعد به استخدام شرکت پایلوت پیکچرز درآمد که در آنجا توانست برنده جایزه کلیو را برای تبلیغ شرکت لیتل سزار و یک جایزه شیرطلایی را برای تبلیغ “جشن ایتالیایی” این شرکت برنده شود. وی در سال ۱۹۹۳ به کمپانی فیلم سازی پروپاگاندا پیوست و در آنجا تبلیغات بسیاری برای شرکت هایی از قبیل مک دونالد، اسپرایت، فورد و میلر بیر ساخت. مشهورترین تبلیغ وی برای شرکت پپسی بود که در آن یک پسربچه کوچک در یک بطری نوشابه گیر می افتد. این تبلیغ از طرف کجله یو اس ای تودی عنوان بالاترین امتیاز تبلیغات آن سال را دریافت کرد.

اولین فیلم

اولین فیلم بلند سایمون وست فیلمی در ژانر اکشن، جنایی، مهیج به نام هواپیمای محکومین(۱۹۹۷) بود. در این فیلم بازیگرانی از جمله نیکلاس کیج، جان کیوسک، جان مالکوویچ بازی می کردند. این فیلم در در سال ۱۹۹۸ در دو بخش بهترین صدابرداری و بهترین موسیقی اصلی نامزد جایزه اسکار شد اما این جوایز را به فیلم تایتانیک باخت. منتقدین نظرات مختلفی بر روی این فیلم داشتند اما همگی بازی کیج و ماکوویچ را در این فیلم ستودند. دختر ژنرال (۱۹۹۹) فیلم بعدی به کارگردانی سایمون وست است که در آن بازیگرانی همچون جان تراولتا، مادلین استو، جیمز کرامول، تیموتی هاتون ایفای نقش کرده‌اند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اوگو تونیاتسی

داستان این فیلم درباره مرگ اسرارآمیز دختر یک ژنرال والامقام ارتش آمریکاست. این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام از نلسون دی میل ساخته شده بود.
سومین فیلم بلند به کارگردانی سایمون وست، لارا کرافت: مهاجم مقبره (۲۰۰۱) نام دارد. این فیلم اکشن و ماجراجویانه با بازی آنجلینا جولی و از بازی ویدئویی به همین نام ساخته شده است. این فیلم با نقدهای منفی بسیاری از منتقدین همراه شد و سبک اکشن فیلم و روند ملایم فیلم را نقد کردند. البته آنها بازی آنجلینا جولی در این فیلم را ستودند و آنرا نقطه قوت فیلم ارزیابی کردند.

این فیلم در هفته اول اکرانش در صدرجدول باکس آفیس قرارگرفت. قسمت بعدی این مجموعه در سال ۲۰۰۳ به کارگردانی یان ده بونت ساخته شد. وست به عنوان خالق فیلم سقوط بلک هاوک شناخته می شود. او ابتدا پس از خواندن خبر عملیات ناموفق ارتش آمریکا در سومالی به فکر ساختن این فیلم افتاد و با مشورت با همکار قدیمی اش، جری بروکهایمر نزدیک به دو سال به همراه نویسنده این فیلم کن نولان بر روی فیلمنامه آن کار کردند.

ادی زیرک

اما خودش به دلیل کارگردانی فیلم لاراکرافت قادر به کارگردانی آن نبود اما به عنوان تهیه کننده اجرایی در این فیلم نامزد اسکار حضور داشت. وی در سال ۲۰۰۳، به عنوان تهیه کننده اجرایی در سریال تلویزیونی کمپانی فاکس که تحسین منقدین را در پی داشت، به عنوان ادی زیرک(۲۰۰۳) حضور داشت و کارگردانی اپیزود اول و دوم ان را نیز به عهده گرفت. همچنین قسمت ابتدایی سریال نزدیک خانه از شبکه CBS و وقتی یک غریبه زنگ می زند از اسکرین جمز را کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آرنولد شوارزنگر

فیلم بعدی به کارگردانی سیمون وست فیلمی است آمریکایی با ژانر اکشن، هیجانی و پلیسی به نام مکانیک (۲۰۱۱) که در آن جیسون استاتهام، بن فوستر و دونالد ساترلند بازی می کنند. اتفاقات این فیلم در واشنگتون دی‌سی، لویزیانا، ویرجینیا و میشیگان تصویر برداری شده است. این فیلم دوباره سازی فیلم مکانیک(۱۹۷۲) با بازی چارلز برانسون می باشد. استاتهام در این فیلم در نقش یک قاتل حرفه ای بازی می کند که تخصص طبیعی نشان دادن قتل هایش به مواردی مانند تصادف، خودکشی و . . . می باشد. دنباله این فیلم به نام مکانیک: رستاخیز(۲۰۱۶) به کارگردانی دنیس گسنل ساخته شده است.

بی‌مصرف‌ها

بی‌مصرف‌ها (۲۰۱۲) یک فیلم اکشن آمریکایی به کارگردانی سایمون وست و عنوان دومین قسمت از فیلم‌های پرفروش بی‌مصرف‌ها است. داستان این قسمت بعد از اینکه گروه کار به ظاهر راحتی را برای شخصیت آقای چرچ با بازی بروس ویلیس انجام می‌دهند، متوجه می‌شوند که نقشه‌شان به خطا رفته و یکی از افراد خودشان توسط رقیب پول پرستشان، ژان ویلین با بازی ژان کلود ون دم، کشته می‌شود. سپس آنها آماده می‌شوند تا به سرزمینی وحشی بروند، تا جلوی اسلحه‌ای خطرناک را بگیرند و هم انتقام خون هم تیمی جوان و جدیدشان را بستانند. علاوه بر بروس ویلی و ژان کلود ون دم از دیگر بازیگران فیلم می توان به سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، جت لی، دولف لاندگرن و چاک نوریس اشاره کرد.

برخلاف قسمت اول که را سیلوستر استالونه کارگردان آن بود و تنها مسئول نوشتن فیلمنامه بوده است. وست در همین سال فیلم دزدیده‌شده (۲۰۱۲) را با بازی نیکلاس کیج، مالین اکرمان، دنی هوستون و ام. سی. گینی کارگردانی کرد. داستان این فیلم درباره دو دزد به نام ویل و وینست می باشد که در حین یک سرقت چهرشان دیده می شود و پس از درگیری آن دو بر سر کشتن شاهد، ویل دستگیر و به زندان می افتد. اما پس از آزادی وینسنت دخترش را گروگان گرفته و از او طلب پول می کند. این فیلم از مجموع ۱۹ دیدگاه منتقدین از وب سایت روتن تومیتو نتوانست به امتیاز بیشتر از ۱۶% دست یابد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نرگس فولادوند
وایلد کارد

وایلد کارد (۲۰۱۵) فیلمی دیگر از وست می باشد که در ژانر جنایی-اکشن ساخته شد. در این فیلم جیسون استتهام در نقش قماربازی معتاد است که در خیابان ها زندگی می کند و به او کاری بعنوان مامور امنیتی پیشنهاد می گردد. از دیگر بازیگران فیلم می توان به دومنیک گارسیا-لوریدو، مایکل آنگارانو و میلو ونتیمیگلیا ایفای نقش می کنند.

این فیلم که با هزینه ۳۰ میلیون دلاری تهیه شده بود در زمان فروشش با شکستی شدید روبرو شد و تنها توانست نزدیک به ۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. منتقدین نیز نقدهای منفی زیادی بر روی این فیلم داشتند.پروژه بعدی به کارگردانی وست فیلم اکشن و هیجان آور استراتن(۲۰۱۷) می باشد که بر اساس رمانی به همین نام از دانکان فالانر می باشد. داستان این فیلم درباره یک کارمند سرویس دریایی ویژه بریتانیا می باد که توسط یک باند تروریستی بین المللی تحت تعقیب قرار می گیرد. ساخت این فیلم از سال ۲۰۱۳ شروع شده است و قرار است در اینده ای نزدیک اکران شود. یکی دیگر از فیلم های در انتظار اکران از سایمون وست فیلم کمدی نمکین(۲۰۱۷) با بازی آنتونیو باندراس می باشد.

فیلم‌شناسی در مقام کارگردان

هواپیمای محکومین (۱۹۹۷)
دختر ژنرال (۱۹۹۹)
لارا کرافت: مهاجم مقبره (۲۰۰۱)
هنگامی که یک بیگانه تماس می گیرد (فیلم ۲۰۰۶)
مکانیک (۲۰۱۱)
بی‌مصرف‌ها ۲ (۲۰۱۲)
دزدیده شده (۲۰۱۲)
کارد وحشی (۲۰۱۵)
استراتون (فیلم ۲۰۱۷)
ترسو (فیلم ۲۰۱۷)_ Gun Shy
اسکای فایر (۲۰۱۹)

تاریخ تولد:
۱۷ ژوئیهٔ ۱۹۶۱ (سن ۵۸ سال)، لتچوورث گاردن سیتی، بریتانیا
همسر:
اَمِدیا وست (ازدواج ۱۹۹۵)
کتاب‌ها:
Lara Croft, Tomb Raider: The Official Film Companion، Roman Invaders and Settlers
فیلم آینده:
The Legend Hunters

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سایمون وست
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه