بیوگرافی کامرون کرو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی کامرون کرو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کامرون کرو کارگردان، تهیه کننده، نویسنده، ژورنالیست و هنرپیشه آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۷۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او قبل از ورود به صنعت فیلم، واستار افتخاری مجله رولینگ استون بوده که همین موضوع باعث گردید به نویسندگی ادامه دهد. او نویسندگی فیلمنامه را با فیلم گذرسریع زمان در ریجمونت(۱۹۸۲) آغاز کرد. از افتخارات وی می توان به برنده شدن اسکار بهترین فیلمنامه به خاطر نویسندگی و کارگردانی فیلم تقریباً مشهور(۲۰۰۰) اشاره کرد.

زندگینامه کامرون کرو

بیوگرافی کامرون کرو

فعالیت هنری

وی در تاریخ ۱۳ ژوئیهٔ سال ۱۹۵۷ در پالم اسپرینگز، کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش که اصالتش از کنتاکی بود، صاحب یک املاک و خدمات تلفن و مادرش معلم بود. او در کودکی به خاطر بیماری ورم کلیه دائماً مریض بود. کامرون در ۱۳ سالگی شروع به نوشتن روزنامه برای مدرسه اش کرد و چندین انتقاد موسیقی او نیز در مجلات زیرزمینی منتشر شدند.

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان دانشگاه سن دیگو در سال ۱۹۷۲ وی به لس آنجلس سفر کرد و در آنجا بن فونگ تورس، سردبیر مجله رولین استون را ملاقات کرد و توانست به استخدام این مجله در بیاید. او در آن زمان جوانترین همکار این مجله بود. پس از موفقیت های بسیاری در که این مجله به دست آورد اولین فیلمنامه هایش را باری فیلم های گذرسریع زمان در ریجمونت(۱۹۸۲) و زندگی وحشی(۱۹۸۴) نوشت. هر دوی اینها داستان هایی درباره زندگی نوجوانان در دوران دبیرستان و بعداز آن دارد.

اولین تجربه کارگردانی

اولین تجربه کارگردانی کامرون کرو با فیلم هر چی خواستی بگو(۱۹۸۹) آغاز شد. در این فیلم کمدی رمانتیک و کمدی-درام بازیگرانی از قبیل جان کیوسک، آیونی اسکای و جانی ماهونی بازی می کردند. داستان این فیلم درباره مردجوانی است که در حسرت دختری ظاهراً عالی و بی نقص می باشد. گرچه این فیلم درابتدا یک داستان عاشقانه معمولی و نوجوانانه به نظر می رسید اما توانست تحسین بسیاری از منتقدین را به همراه داشته باشد. همین موضوع باعث شد او ژانر نوجوانان را رها کند و پروژه بعدیش را که یک فیلم در سبک کمدی رمانتیک به نام مجردها(۱۹۹۲) بود را شروع کند.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی سارا خوئینی‌ها

با استفاده از هنرپیشگان توانمندی نظیر بریجیت فوندا، کمپبل اسکات، مت دیلون این فیلم توانست علاوه بر نقدهای بسیار مثبتی از طرف منتقدین در فروش نیز موفق باشد و به درآمدی بالغ بر ۱۸ میلیون دلار دست یابد. داستان این فیلم حول شخصیت یک پیشخدمت کافه بار و یک موسیقیدان بلندپرواز است.

ورود کرو به عرصه کارگردانان مطرح هالیوود

با ورود کرو به عرصه کارگردانان مطرح هالیوود، او نویسندگی و کارگردانی فیلمی به نام جری مگوایر(۱۹۹۶) را برعهده گرفت. این فیلم که در سبک کمدی درام و ورزشی و با بازی تام کروز، کوبا گودینگ جونیور و رنه زلوگر بود درباره یک ایجنت ورزشی معروف و پردرآمد است که به یکباره از کار اخراج می شود. گودینگ برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن گردید و فیلم نیز نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین ویرایش و بهترین هنرپیشه برای تام کروز گردید.

کروز همچنین توانست برنده دومین جایزه گلدن گلوبش گردد. تقریباً مشهور(۲۰۰۰) فیلم بعدی این کارگردان و نویسنده است که یک اتوبیوگرافی از تجربیات شهصی خودش می باشد. داستان این فیلم درباره یک پسر نوجوان دبیرستانی است که برای مجله رولینگ استون در مورد یک گروه راک، مقاله‌ای می نویسد. این فیلم موفق شد در رشتهٔ بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی برندهٔ جایزه اسکار شود. همچنین در دو رشتهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن (با بازی کیت هادسون و فرانسیس مک‌دورمند) و بهترین تدوین برای دریافت جایزه اسکار نامزد شد.

آسمان وانیلی

آسمان وانیلی(۲۰۰۱) فیلم بعدی به کارگردانی کامرن کرو می باشد که این فیلم نسخه هالیوودی فیلم اسپانیایی چشمانت را باز کن(۱۹۹۷) است. از بازیگران آن می توان به تام کروز، پنه‌لوپه کروز، کامرون دیاز، کرت راسل و جیسون لی اشاره کرد. گرچه فیلم نقدهای مختلفی دریافت کرد اما توانست در فروش موفق عمل کند و با بودجه ۶۸ میلیون دلاری به فروش جهانی ۲۰۳ میلیون دلار دست یابد. فیلم بعدی وی الیزابت ‌تاون (۲۰۰۵) می باشد که فیلمی در سبک کمدی رمانتیک با بازی اورلاندو بلوم، کیرستن دانست و سوزان ساراندون می باشد. منتقدین غالبا از این فیلم انتقاد کردند، به طور مثال در وب سایت روتن تومیتو امتیاز ۲۸% و در متاکریدیت امتیاز ۴۵ از ۱۰۰ را دریافت کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین نورعلی

کرو در سال ۲۰۱۱ سه فیلم را کارگردانی کرد. اولین فیلم این سالش، یک فیلم در سبک مستند به نام اتحاد (۲۰۱۱) بود. این مستند درباره کنکاش در زندگی حرفه ای التون جان و ساخت آلبوم اتحاد(۲۰۱۰) او می باشد. سپس مستندی دیگر به نام ۲۰مین تور پرل جم ساخت(۲۰۱۱) که یک مستند راک درباره گروه موسیقی پرل جم می باشد.

سومین فیلم

سومین فیلم این سال کرو یک کمدی درام خانوادگی به نام مایک باغ وحش خریدیم(۲۰۱۱) می باشد که با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته بنجامین می(۲۰۰۸) ساخته شد. در این فیلم مت دیمون در نقش پدر یک خانواده می باشد که یک باغ وحش مخروب و روبه ویرانی را می خرد و سعی در بازگشایی عمومی آن می کند. این فیلم که با هزینه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شد توانست ۱۲۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. از افتخارات فیلم نیز می توان به برنده شدن بهترین موسیقی از جوایز BMI و نیز نامزدی بهترین فیلم اکشن خانوادگی از جوایز جامعه منتقدین فیلم فونیکس اشاره کرد.

آلوها (۲۰۱۵) فیلمی کمدی رمانتیک دیگر به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کامرون کرو می باشد که از بازیگران آن می‌توان به بردلی کوپر، اما استون، ریچل مک‌آدامز، بیل مری، جان کرازینسکی، دنی مک‌براید و جی باروشل اشاره کرد. اگرچه فیلم نتوانست در فروش موفق باشد و با هزینه تولید ۳۷ میلیون دلاری تنها توانست ۲۶ میلیون دلار کسب کند، توانست نامزد جایزه بهترین فیلم کمدی، بازیگر مرد کمدی و بازیگر زن کمدی از جوایز انتخاب نوجوانان گردید.

کرو علاوه بر کارگردانی فیلم های بلند در ساخت موزیک ویدئو نیز فعالیت دارد که از کارهایش می توان به موزیک ویدئوی آهنگ تغییر قلب از تام پتی و هارتبریکرز در سال ۱۹۸۳، ویدئوی داسلکسیک هارت از پاول وستربرگ در سال ۱۹۹۲ و ویدئوی زنده فیکسر از گروه پرل جم در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لوری هولدن
گزیده آثار

هر چی خواستی بگو…(۱۹۸۹) کارگردان و نویسنده
مجردها (فیلم ۱۹۹۲)کارگردان . نویسنده و تهیه کننده
جری مگوایر(۱۹۹۶) کارگردان . نویسنده و تهیه کننده
تقریباً مشهور(۲۰۰۰) کارگردان . نویسنده و تهیه کننده
آسمان وانیلی(۲۰۰۱) کارگردان . نویسنده و تهیه کننده
الیزابت‌تاون (فیلم۲۰۰۵)کارگردان .نویسنده و تهیه کننده
اتحاد (فیلم ۲۰۱۱) کارگردان و تهیه کننده
ما باغ وحش خریدیم(۲۰۱۱) کارگردان . نویسنده وتهیه کننده
آلوها (فیلم۲۰۱۵)کارگردان . نویسنده وتهیه کننده
رودیز(۲۰۱۶) کارگردان . نویسنده

تاریخ تولد: ۱۳ ژوئیهٔ ۱۹۵۷ (سن ۶۲ سال)، پالم اسپرینگز، کالیفرنیا، آمریکا
همسر: نانسی ویلسون (ازدواج ۱۹۸۶–۲۰۱۰)
کودکان: کورتیس ویلسن کرو، ویلیام جیمز کرو
کتاب‌ها: Conversations with Wilder
جوایز: جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کامرون کرو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه