بیوگرافی کاترین کینر

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی کاترین کینر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کاترین کینر یک هنرپیشه آمریکایی است که از سال ۱۹۸۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او دوبار نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن گردیده است. یکی از این نامزدی ها برای بازی در نقشماکسین لوند در فیلم جان ملکوویچ بودن(۱۹۹۹) و دیگری در نقش هارپر لی در فیلم کاپوتی (۲۰۰۵) به کارگردانی بنت میلر می باشد. از دیگر فیلم هایی که بازی وی مورد تحسین منتقدین قرار گرفته است می توان به به‌سوی طبیعت وحشی(۲۰۰۷)، بخش‌گویی، نیویورک(۲۰۰۸) و برو بیرون (۲۰۱۷) اشاره کرد.

زندگینامه کاترین کینر

بیوگرافی کاترین کینر

فعالیت هنری

کینر در تاریخ ۲۳ مارس سال ۱۹۵۹ در میامی، فلوریدا به دنیا آمد. او فرزند سوم جیم کینر که مدیر یک نمایشگاه اتوموبیل بود، می باشد. اصالت او از طرف پدری ایرلندی و از طرف مادری لبنانی می باشد. او در کلیسای کاتولیک بزرگ شده و در مدرسه کاتولیک نیز درس خوانده است. تحصیلاتش نیز در دبیرستان مانسیگور ادوارد پیس سپری شد. خواهرش الیزابت کینر نیز یک بازیگر است. او پس از دبیرستان وارد دانشگاه ویتن کالج در نورتن ماساچوست گردید و در رشته انگلیسی و تاریخ درس خواند. در حین تدریس او دروس تئاتر را نیز در دانشگاه گذراند. اولین بازی او در سال آخر دبیرستان و در نمایشی به نام زن غیرمعمولی و دیگران از وندی واسرسشاین بود. او در سال ۱۹۸۳ با مدرک کارشناسی از کالج ویتن فارغ التحصیل شد.

اولین حضور کینر در سریال تلویزیونی اوهارا(۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸)بود که این مجموعه درباره یک کاراگاه آسیایی-آمریکایی بود. اما اولین حضور وی در فیلم های بلند به فیلم درباره آخرین شب(۱۹۸۶) بر میگردد. اگرچه در طی چند سال بعدی، کینر در فیلم هایی کم هزینه و با دستمزد بسیار پایین بازی کرد، اما پس از آشنایی با همسر آینده اش، بازیگری به نام درموت مالرونی، او در فیلم جستجو برای بقا(۱۹۸۹) بازی کرد. سپس او در نقش دوست دختر جری در یک اپیزود از سریالی به نام ساینفلد(۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸) که از شبکه ان بی سی پخش می‌شد، بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سام ورتینگتون
=

ساینفلد به عنوان موفق‌ترین و بهترین سیتکام جهان شناخته شده، قسمت “مجادله” این سریال از نظر مجله تی وی گاید بهترین قسمت جهان نامیده شده است. سپس به همراه جانی دپ در فیلمی از تام دیسیلیو به نام جانی سوئید(۱۹۹۱) ایفای نقش کرد. بازی خوب او در این فیلم باعث تحسین منتقدین شد و او توانست اولین نامزدی ایندپندت اسپریت خود را برای بهترین نقش زن روبه پیشرفت دریافت کند. سپس با همکاری مجدد با کارگردان تام دیکیلیو در فیلمی از او به نام زندگی در فراموشی(۱۹۹۵) بازی کرد. دو سال بعد، او یک بار دیگر برای بازی در فیلم کمدی قدم زدن و صحبت کردن(۱۹۹۶) نامزد جایزه ایندپندت اسپریت برای بهترین ایفای نقش هنریشه زن گردید.

این فیلم اولین همکاری وی با کارگردان نیکول هلوفسنر می باشد.

در سال ۲۰۰۰، کینر اولین نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم جان ملکوویچ بودن(۱۹۹۹) به کارگردانی ایپایک جونز به دست آورد. سپس با همکاری مجدد با نیکول هولوفکنر در فیلم دوست داشتنی و شگفت انگیز(۲۰۰۱) بازی کرد که توانست سومین نامزدی جایزه ایندپندت اسپریت را نیز به دست آورد. در سال ۲۰۰۲، وی با همکاری با ادوارد نورتون و رابین ویلیامز در فیلمی که احیاء شدن نمایش آف برادوی بسوزان می باشد به نام مرگ بر نوازش‌کننده(۲۰۰۲) به کارگردانی دنی دویتو بازی کرد. همچنین در همین سال در بخشی از فیلم تمام تاخت(۲۰۰۲) به کارگردانی استیون سودربرگ که درباره یک روز زندگی چندین هنرپیشه هالیوودی می باشد و همچنین در فیلم سیمون (۲۰۰۲) در مقابل آل پاچینو بازی کرد.

در سال ۲۰۰۵، وی در فیلم هایی نظیر فیلم سیاسی هیجانی به نام های مترجم (۲۰۰۵) با همبازی با شون پن و نیکول کیدمن، و فیلم درام تصنیف جک و رز(۲۰۰۵) به کارگردانی ربکا میلر و فیلم زوج هنری کمدی رمانتیک، باکره چهل‌ساله(۲۰۰۵) در نقش تریش پیدمونت، زن ۴۰ساله ای که با کاراکتر اندی استیتزر در فیلم رابطه برقرار میکند، بازی کرد. اما با حضور خیره کننده و بازی فوق العاده او در فیلم کاپوتی (۲۰۰۵) که یک زندگی‌نامه‌ دربارهٔ ترومن کاپوتی نویسندهٔ آمریکایی به کارگردانی بنت میلر است، توانست در هفتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار نامزد بهترین بازیگر زن نقش مکمل گردد. در سال ۲۰۰۶ او با همکاری مجدد با نیکول هلوفسنر در فیلم دوستان پولدار(۲۰۰۶) بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نورمن فل
سال ۲۰۰۷

در سال ۲۰۰۷، او بازی در نقش جین بارس در فیلمی تحسین شده و در سبک درام زندگی‌نامه‌ای به نام، به‌سوی طبیعت وحشی(۲۰۰۷) به کارگردانی شان پن بازی کرد. داستان این فیلم با اقتباس از کتابی به همین نام اثر جان کراکائر در سال ۱۹۹۶ و بر مبنای سفرهای کریستوفر مک‌کندلس در آمریکای شمالی و زندگی او در طبیعت وحشی آلاسکا در اوایل دهه ۹۰ میلادی ساخته شده‌است.

در اواخر همین سال با همبازی با الن پیج در فیلمی درام جنایی به نام یک جنایت آمریکایی(۲۰۰۷) در نقش گرترود بانیسزوسکی، مادری میانسال که زنی را در منزلش شکنجه و به قتل رساند بازی کرد. داستان این فیلم که از روی واقعیت ساخته شده است. او به خاطر بازی در این فیلم نامزد جایزه امی ساعات پربیننده در سال ۲۰۰۸ و نیز نامزد جایزه گلدن گلوب در سال ۲۰۰۹ گردید. کینر سپس در شاهکاری از چارلی کافمن به نام بخش‌گویی، نیویورک(۲۰۰۸) در نقش آدل، همسر نقش اصلی فیلم،کیدن کوتار با بازی فیلیپ سیمور هافمن بازی کرد. او به همراه دیگر بازیگران فیلم جایزهٔ گاتام ایندیپندنت برای بهترین گروه بازیگری را با فیلم ویکی کریستینا بارسلونا شریک شد.

جایی که موجودات وحشی هستند

جایی که موجودات وحشی هستند (۲۰۰۹) فیلمی فانتزی به کارگردانی اسپایک جونز است که کینر در آن در نقش کانی، مادر پسربچه شخصیت اصلی فیلم بازی کرد. او برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه ساترن بهترین هنرپیشه زن گردید. سپس با بازی در نقش کیت در فیلم کمدی سیاه، لطفاً کمک کنید(۲۰۱۰) به نویسندگی و کارگردانی نیکول هلوفسنر توانست نامزد جایزه بهترین هنرپیشه از جوایز فیلم های کمدی، بهترین بازی دسته جمعی از جوایز گاتهام و نامزد بهترین بازیگر زن در فیلم های موزیکال یا کمدی از جوایز ساتلایت گردد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سارا بوتسفورد

کینر دو سال بعد با همبازی مجدد با فیلیپ سیمور کافمن در فیلمی از کارگردان به نام آخرین قط‌عه‌ موسیقی‌ چهارنفره(۲۰۱۲) و البته قبل از آن در فیلم فانتزی ماجرایی به کارگردانی کریس کلمبوس به نام پرسی جکسون و المپ‌نشینان: دزد صاعقه(۲۰۱۰) به ایفای نقش پرداخت.

کینر در سال ۲۰۱۴، علاوه بر بازی در فیلم داستان جنگ(۲۰۱۴) به کارگردانی کارک جکسون، جزء تهیه کنندگان این فیلم نیز بود.

قهرمان را نشانم بده

کینر همچنین در ۶ اپیزود از مجموعه کوتاه شبکه HBO به نام قهرمان را نشانم بده، که بر اساس کتابی به همین نام از نویسنده سابق نیویورک تایم به نام لیزا بلکین ساخته شده بود، بازی کرد. بازی در نقش زن هرزه ای به نام پم هندریکسون در فیلم عشق تصادفی(۲۰۱۵) به کارگردانی دیوید او. راسل از دیگر نقش های وی می باشد. وی در سال ۲۰۱۶ در فیلمی مستقل کانادایی-ایرلندی به نام مگراینکه(۲۰۱۶) که بر اساس رمانی به همین نام توسط کارول شیلدز نوشته شده و توسط آلن گیلسنان ایرلندی کارگردانی شد، در نقش رتا، نویسنده موفقی که در تقلای سروکله شدن با دخترش است که میخواهد دانشگاه را رها کند و در خیابان زندگی کند، بازی کرد.

از آخرین فیلم های اکران شده ای که کینر در آنها نقش آفرینی کرده است می توان به فیلم تحسین شده برو بیرون (۲۰۱۷) در نقش میسی آرمیتیج، اشاره کرد.

گزیده فیلمشناسی

یک جنایت آمریکایی
پرسی جکسون و المپ‌نشینان: دزد صاعقه
به‌سوی طبیعت وحشی
چه اتفاقی افتاده‌است؟
لطفاً کمک کنید
سایروس
مترجم
خانواده کرودها
خارج از دید
کاپیتان فیلیپس
بحث کافیه
مرگ بر اسموچی
۸میلی‌متری
جانی سوئید
دوستان همراه پول
سیکاریو ۲: روز سرباز

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کاترین کینر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه