بیوگرافی دنی دویتو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی دنی دویتو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 دنیل مایکل “دنی” دویتو جونیور بازیگر، کمدین، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است. از جمله فیلم های معروفی که او در آن بازی کرده میتوان به بازگشت بتمن(۱۹۹۲) و هم چنین به گویندگی در انیمیشن لوراکس(۲۰۱۲) اشاره کرد او درسریال تلویزیونی آمریکایی فیلادلفیا همیشه آفتابی است(۲۰۰۵ تا کنون) نیز به ایفای نقش پرداخت.

زندگینامه دنی دویتو

بیوگرافی دنی دویتو

فعالیت هنری

از فیلم هایی که کارگردانی کرده است نیز می توان به ببین حالا کی حرف می‌زنه(۱۹۹۳)، متیلدا(۱۹۹۶)، مرگ بر نوازش‌کننده(۲۰۰۲)، آرام باش (۲۰۰۵)، هنگامی که در رم (۲۰۱۰) اشاره کرد. وی همچنین به خاطر ایفای نقش لوئی دپالما در مجموعه تلویزیونی تاکسی در سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۳ توانست نظر بسیاری از فیلم دوستان را جلب کند و همچنین برنده جایزه گلدن گلوب و امی گردد.

وی در تاریخ ۱۷ نوامبر ۱۹۴۴ در نیوجرسی به دنیا آمد. اصالت وی ایتالیایی می باشد و خانواده اش از سن فله می باشد. او که کاتولیک می باشد در مدرسه ای در سامیت نیوجرسی درس خواند. او در ۱۴ سالگی از خانواده جدا و در مدرسه شبانه روزی مشغول به تحصیل شد. بعد از آن در آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا درس خواند و در سال ۱۹۶۶ از آنجا فارق التحصیل شد. در ابتدا او در تئاتر مشغول به بازی شد.

اولین فیلمی که دویتو کارگردانی کرده است فیلم بازی رتبه بندی(۱۹۸۴) بود که خودش به همراه ریا پیرلمن در آن بازی می کردند. سپس فیلم پرتاب موما از قطار(۱۹۸۷) را کارگردانی کرد که خودش در آن نیز بازی کرد. عنوان فیلم از آهنگی به نام مامان از قطار(یک بوسه، یک بوسه) از پتی پیج در سال ۱۹۵۶ بر گرفته شده بود و خود فیلم نیز با اقتباس از تریلر آلفرد هیچکاک به نام غریبه ای در قطار اقتباس شده بود. این فیلم نظرات مختلفی از جانب منتقدین دریافت کرد اما به خوبی توانست در فروش موفق باشد. این فیلم که با هزینه ۱۴ میلیون دلاری تولید شده بود توانست بیش از ۵۷ میلیون دلار فروش داشته باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هنری جکسون توماس
سایر آثار

آن رمزی به خاطر بازی فوق العاده اش در این فیلم توانست نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن گردد. همچنین برنده همین جایزه از جوایز ساترن گردید. جنگ رزها (۱۹۸۹) فیلمی در سبک کمدی-درام به کارگردانی دنی دویتو است که خودش به همراه مایکل داگلاس، کاتلین ترنر در آن بازی می کردند. این فیلم نیز با وجود هزینه بالای تولید و صرف ۵۰ میلیون دلار، موفقیت خوبی در فروش داشت و توانست بیش از ۱۶۰ میلیون دلار فروش کرد.

هوفا(۱۹۹۲) فیلمی دیگر به کارگردانی دنی دویتو است که در سبک زندگینامه‌ای و درام ساخته شد. این فیلم در شصت و پنجمین دورهٔ اسکار برای دو جایزهٔ بهترین فیلمبرداری و بهترین گریم و آرایش مو نامزد شد. همچنین در گلدن گلوب نامزد جایزهٔ بهترین بازیگر مرد و تمشک طلایی شد. داستان آن نیز درباره یکی از رهبران اتحادیه‌های کارگری است که در دوران بحران اقتصادی دههٔ ۱۹۳۰، تبدیل به یکی از چهره‌های جنجالی می‌شود. دویتو باز هم خودش در این فیلم نقش کلیدی را ایفا کرد و از دیگر بازیگران آن می توان به جک نیکلسون و ارماند آسانته یاد کرد.

ببین حالا کی حرف می‌زنه

ببین حالا کی حرف می‌زنه(۱۹۹۳) نیز فیلمی به کارگردانی امی هکرلینگ است که دویتو در آن ایفای نقش کرد. سپس وی فیلم فانتزی و کمدی متیلدا(۱۹۹۶) را با بازی رئا پرلمان و امبت دیویتس و مارا ویلسون کارگردانی نمود. دویتو برای کارگردانی این فیلم برندهٔ جایزهٔ تماشاگران در جشنوارهٔ فیلم سینه‌کید لاین بابت بهترین کارگردانی، برندهٔ جایزهٔ اِستاربوی در جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کودکان اولو بابت بهترین کارگردانی فیلم و نیز برای ایفای نقش در فیلم نامزدِ دریافتِ جایزه ستلایت برای بهترین هنرپیشه مکمل مرد در یک فیلم کمدی یا موزیکال گردید. دیگر بازیگران فیلم نیز برنده و یا نامزد دریافتِ جایزه هنرمند جوان گردیدند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دامینیک مانهن

دیگر فیلم این کارگردان مرگ بر نوازش‌کننده(۲۰۰۲) می باشد که فیلمی کمدی سیاه با بازی بازیگرانی همچون رابین ویلیامز ، ادوارد نورتون ، دنی دویتو ، کاترین کینر و جان استوارت می باشد. با وجود اینکه فیلم در لحظه اکران با شکست تجاری و انتقاد های زیادی مواجه گردید، اما در سال های آینده برای خودش طرفداران بسیاری را توانست جذب کند. دوپلکس (۲۰۰۳) دیگر فیلم کمدی از این کارگردان می باشد که این بار بن استیلر در آن به بازی پرداخت. این فیلم هم نتوانست در فروش موفق باشد. دویتو همچنین در سال ۲۰۰۵، در فیلم آرام باش (۲۰۰۵) به کارگردانی اف. گری گری به همراه جان تراولتا و اوما تورمن در آن بازی کرد. البته در همین سال فیلمی ناموفق با نام ملکه بی(۲۰۰۵) را کارگردانی کرد.

از فعالیت های وی در عرصه تهیه کنندگی فیلم نیز می توان به حضور به عنوان تهیه کننده اجرایی در فیلم داستان عامه‌پسند(۱۹۹۴)، آرام باش(۲۰۰۵)، غریبه های مرتبط(۲۰۰۶) و قرم زدن در تام باستون(۲۰۱۴) اشاره کرد. دویتو یکی از طرفداران وگانیسم، یک روش تغذیه و زندگی که هدف آن حذف هر نوع محصول حیوانی چه در غذا و چه در مواد مصرفی است، می باشد.

فیلم شناسی

دیوانه از قفس پرید (۱۹۷۵)
شرایط مهرورزی (۱۹۸۳)
عشق‌بازی با سنگ (۱۹۸۴)
دوقلوها (فیلم ۱۹۸۸) (۱۹۸۸)
جنگ رزها (۱۹۸۹)
بازگشت بتمن (۱۹۹۲)
هوفا (۱۹۹۲)
جونیور (فیلم ۱۹۹۴) (۱۹۹۴)
کوتوله را بگیرید (۱۹۹۵)
متیلدا (۱۹۹۶)
هرج‌ومرج فضایی (۱۹۹۶)
مریخ حمله می‌کند! (۱۹۹۶)
دلال بیمه (۱۹۹۷)
محرمانه لس آنجلس (۱۹۹۷)
هرکول (فیلم ۱۹۹۷) (۱۹۹۷)
مرد روی ماه (۱۹۹۹)
خودکشی باکره‌ها (فیلم) (۱۹۹۹)
مرگ بر اسموچی (۲۰۰۲)
چیزی غیر از این (۲۰۰۳)
ماهی بزرگ (۲۰۰۳)
آرام باش (فیلم ۲۰۰۵) (۲۰۰۵)
عرشه سالن‌ها (۲۰۰۶)
فیلادلفیا همیشه آفتابی است (۲۰۰۶)
لوراکس (۲۰۱۲)
سگ-سوسیسی (۲۰۱۶)
دامبو (۲۰۱۹)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علیرضا قربانی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دنی دویتو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه