بیوگرافی گاوین اوکانر

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی گاوین اوکانر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 گاوین اوکانر کارگردان، تهیه کننده، نمایشنامه‌ نویس‌ و بازیگر اهل ایالات متحده آمریکا است. از فیلم‌هایش می‌توان خلسه دلپذیر(۱۹۹۵)، رها چون باد(۱۹۹۹) و جین اسلحه دارد(۲۰۱۶) را نام برد. همسر وی بازیگر و مدل آمریکایی، بروک برنس می باشد.

زندگینامه گاوین اوکانر

بیوگرافی گاوین اوکانر

فعالیت هنری

اوکانر در تاریخ ۱۹۶۴ در هانتینگتون، نیویورک به دنیا آمد و در لانگ ایسلند بزرگ شد. وی نویسنده و تهیه کنند اولین فیلم کارگردان تد دمی که فیلم کوتاهی به نام شرط بندی بود، می باشد. سه سال بعد، او اولین تجربه کارگردانیش را با فیلم خلسه دلپذیر (۱۹۹۵) با هنرپیشگی دانا اشبروک آغاز کرد. این فیلم در دو فستیوال کن و بوستون اکران شد. این فیلم نتوانست به طور گسترده در سینماها اکران یابد. سپس اوکانر به استیج برگشت وبه تهیه کنندگی، نویسندگی و بازی در آف برادوی در نمایش شکایت افسانه رنسانس(۱۹۹۷) پرداخت. در همین دوران، بر روی فیلمنامه ای با اقتباس از خاطرات کودکی آنجلا شلتون که در جاده به همراه مادرش گذراند، پرداخت.

او با تحت تاثیر قرار گرفتن از هنرپیشه بریتانیایی جنت مک تیر که برای حضور در گفتگوی چارلی رز در سال ۱۹۹۷ برنده جایزه تونی شده بود، اوکانر تصمیم گرفت که از وی برای بازی در فیلم بعدیش که رها چون باد(۱۹۹۹) نام داشت از وی استفاده نماید. این فیلم که در فرانسه با این نام و در انگلستان با نام خارهای غلتان اکران گردید فیلمی در سبک کمدی-درام بود. جانت مک‌تیر موفق شد به‌خاطر بازی در این فیلم برای دریافتِ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد شود. همچنین برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن گردید. از دیگر بازیگران فیلم می توان به کیمبرلی جی براون، جی او. ساندرس و گوین اکونر اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اولیویا مون

این فیلم که با هزینه ۳۱۲ هزاردلاری تهیه گردید توانست در گیشه به فروش ۱میلیون و ۳۵۰ هزار دلاری درست یابد. اوکانر نیز نشان افتخار و جایزه بزرگ فستیوال فیلم ساندنس را دریافت کرد.

تهیه کنندگی

اوکانر پس از تهیه کنندگی اجرایی در چندین فیلم کوچک و پروژه های مستقل، فیلمی در سبک مستند-درام و ورزشی به نام معجزه (۲۰۰۴) را با بازی کرت راسل، پاتریشا کلارکسون، نوآه امریش، کنت ولش و ادی کیهیل کارگردانی کرد. داستان این فیلم درباره تیم هاکی مردان ایالت متحده است که با هدایت سرکربی هرب بروکز که نقش آن را کرت راسل بازی می کند برنده مدال طلای بازیهای المپیک زمستانی سال ۱۹۸۰ شدند.

این فیلم در سال ۲۰۰۴، برنده جایزه بهترین فیلم ورزشی از ESPY گردید. همچنین نامزد دریافت جایزه ۱۰۰ سال … ۱۰۰ صندلی از طرف انستیتو فیلم آمریکا و در سال ۲۰۰۸، نامزد قرارگیری در لیست ۱۰ فیلم برتر ورزشی این موسسه گردید. فیلم که با هزینه ۲۸ میلیون دلاری تهیه شده بود توانست نزدیک به ۶۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. همچنین وی تهیه کنندگی یک مستند به نام ماشین ویرانی: زندگی و دوران پرافتخار مبارز مارک کییر به کارگردانی جان هیامز را برعهده داشت.

مبارز

مبارز (۲۰۱۱) فیلمی در سبک درام و رزمی به کارگردانی گوین اکونر است که در آن تام هاردی، جوئل اجرتون، جنیفر موریسون و فرانک گریلو بازی می کردند. داستان این فیلم درباره یک تفنگدار سابق نیروی دریایی است بعد از مدت‌ها به کشورش بازمی‌گردد و در تمرینات برای شرکت در مسابقات «هنرهای رزمی ترکیبی» آغاز می‌کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ثریا حکمت

فیلم با تحسین به شدت مثبت منتقدان و تماشاگران همراه بوده و اکنون یکی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ در IMDB محسوب می‌شود. منتقدان دلیل اصلی موفقیت فیلم را این می‌دانند که برعکس بسیاری از فیلمهای مبارزه‌ای کلیشه‌ای تمرکز خود را بجای مبارزات روی رابطه سه شخصیت اصلی گذاشته است. این فیلم سکوی پرتاب تام هاردی بود که باعث شد بیشتر از قبل نزد منتقدان و به خصوص تماشاگران شناخته شود و در طی سالهای آینده تبدیل به یکی از بهترین بازیگران مرد سینما حال حاضر شود.مبارز نامزد یک جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بود که آنرا بدست نیاورد.

جین اسلحه دارد

جین اسلحه دارد(۲۰۱۶) نیز عنوان فیلمی اکشن، , وسترن به کارگردانی گاوین اوکانر و نوشته شده توسط برایان دافیلد، جوئل اجرتون و آنتونی تمباکیس و با بازی ناتالی پورتمن، جوئل اجرتون، نواه امریش، رودریگو سانتورو، بوید هالبروک و ایوان مک گرگور است. داستان این فیلم درباره زنی خانه دار است که به همراه همسر و دخترش زندگی می کند و با مواجه شدن با دارودسته جنایتکاری که شوهرش قبلا سردسته آنان بوده، اکنون باید برای دفاع از خود و خانواده اش به شهر برای خرید اسلحه و مهمات برود و امیدوار بود که کسی را پیدا کند که بتواند به خانواده اش کمک کند.

این فیلم که با هزینه ۲۵ میلیون دلاری تهیه شد تنها ۳ میلیون دلار در جهان فروش کرد و با شکست تجاری همراه شد. فیلم دیگر وی در همین سال حسابدار (۲۰۱۶) می باشد. این فیلم یک اکشن جنایی مهیج آمریکایی می باشد که در آن بازیگرانی همچون بن افلک، آنا کندریک، جی. کی. سیمونز، جان برنثال، جفری تامبر و جان لیسگو ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم درباره یک حسابدار دولتی دارای اوتیسم به شده حاد است که در واقع فعالیت های سازمان های جنایتکار خطرناکی را در سراسر جهان حسابداری می کند. علارقم شکست تجاری فیلم قبلی او، این فیلم با فروش ۱۵۴ میلیون دلاری توانست موفقیت خوبی برای سرمایه گذاران آن حساب شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی برگیه هنین

تاریخ تولد:
۳۰ اکتبر ۱۹۶۴ (سن ۵۵ سال)
لانگ آیلند، ایالت نیویورک، آمریکا
فرزندان:
۱
آموزش:
دانشگاه پنسیلوانیا
همسر:
بروک برنز (ازدواج ۲۰۱۳)، آنجِلا شلتن (ازدواج ۱۹۹۴–۱۹۹۶)
جوایز:
جایزهٔ اسپی برای بهترین فیلم ورزشی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی گاوین اوکانر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه