بیوگرافی جسیکا براون فیندلی

4 سال پیش
بیوگرافی جسیکا براون فیندلی
3.8/5 - (51 امتیاز)

بیوگرافی جسیکا براون فیندلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جسیکا براون فیندلی یک هنرپیشه اهل بریتانیا است که از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده ‌است. عمده شهرت وی بیشتر به خاطر بازی در نقش لیدی سیبل کرالی در مجموعه تحسین شده و پرطرفدار داونتون ابی و نیز بازی در فیلم بلند کمدی درام آلباتروس (۲۰۱۱) می باشد. از دیگر فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم افسانه زمستان(۲۰۱۴) و ویکتور فرانکنشتاین (۲۰۱۵) اشاره کرد.

زندگینامه جسیکا براون فیندلی

بیوگرافی جسیکا براون فیندلی

فعالیت هنری

براون در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۹ در برکشر، انگلستان به دنیا آمد. مادرش یک دستیار معلم و پدرش یک مشاور مالی می باشد. او در ۱۵ سالگی در مدرسه ملی باله آموزش دید و به خانه رویال اپرا برای یک فصل تابستان دعوت گردید. پس از پایان دبیرستان نیز از بسیاری از مدارس باله دعوت نامه دریافت کرد، اما تصمیم گرفت به مدرسه فرهنگی تربیتی هنر برود. او دو سال در آنجا درس خواند و در سال دوم، او سه بار قوزک پایش را جراحی کرد و بلاخره تصمیم گرفت به عرصه بازیگری برود. پس از تشویق های معلم هنرش، تحصیلاتش را تمام کرد و در کلاس هنرهای زیبای کالج مرکزی هنر و طراحی سنت مارتینز مشغول به تحصیل گشت.

پس از ایفای نقش در فیلمی کوتاه به نام مردی بر روی موتورسیکلت(۲۰۰۹)، بلاخره وی توانست در نقش امیلیا کنون دویل ۱۷ ساله در فیلم درام کمدی آلباتروس (۲۰۱۱) در کنار سباستیان کخ، جولیا اورموند، فلیسیتی جونز، و پیتر وان بازی کند. فیلم که در فستیوال بین المللی فیلم ادینگبورگ اکران شد باعث شد منتقدین بازی زیبای او را در این فیلم ستودند. ضمن اینکه برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن تازه کار از جوایز فیلم های مستقل بریتانیایی و همین جایزه از جوایز فیلم اونینگ استاندارد بریتانیا گردد. سپس در دو اپیزود از مجموعه علمی تخیلی بریتانیایی به نام ناجور(۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳) بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعید قنبرپور
سایر آثار

بلافاصله بعد از بازی در فیلم آلباتروس، وی برای بازی در نقش لیدی سیبل کرالی در مجموعه تلویزیونی و زیبای داونتون ابی انتخاب گردید. او به مدت سه فصل در این سریال بازی کرد. سپس در چندین سریال دیگر از جمله مجموعه تلویزیونی آینه سیاه بازی کرد. از دیگر بازیهای او در مجموعه های تلویزیونی می توان به بازی در نقش چارلوت والز، دختر یک مادام و فاحشه، در سریال درام هارلوتز(۲۰۱۷) می باشد که این مجموعه روایتگر بروتل در قرن ۱۸ میلادی است که در آن زمان از هر ۵ زن یک نفر زندگی اش را سکس می گذراند و دختران کجبورند برای امرامعاش و درآمد یا ازدواج کنند و یا یک فاحشه شوند. در این بین زنی قصد دارد دخترش را در این جامعه و خانواده ای پرهرج و مرج بزرگ کند.

جسیکا براون سپس با بازی در نقش بورلی پن در فیلم افسانه زمستان (۲۰۱۴) کار خود را ادامه داد. از دیگر همبازیان او در این فیلم میتوان به کالین فارل، جنیفر کانلی، راسل کرو، ویلیام هرت، اوا ماری سنت و ویل اسمیت اشاره کرد. سپس در فیلم لالایی (۲۰۱۴) به کارگردانی اندرو لویتس که داستان آن دربارهٔ یک پدر سرطانی است، نقش کوتاهی را بازی کرد.

از دیگر فیلم های او در این سال می توان به فیلم کلوپ آشوب(۲۰۱۴) اشاره کرد. ویکتور فرانکنشتاین (۲۰۱۵) نیز یک فیلم ترسناک درام آمریکایی به کارگردانی پل مک‌گوگان است که براون در آن در نقش دختر بندبازی به نام لورلی ایفای نقش می کند. فیلم بلند بعدی که براون در آن بازی کرد این زیبای شگفت انگیز(۲۰۱۶) به نویسندگی و کارگردانی سایمون آبود می باشد. او در این فیلم در نقش یک زن جوان و نویسنده بازی می کند که از کودکی اش در آرزوی حمایت از بی سرپرستان بوده است، حال می خواهد به یکباره ازدواج کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تایرا بنکس
فیلم‌شناسی

فهرست برخی از فیلم‌هایی که جسیکا براون فیندلی در آنها به ایفای نقش پرداخته است:

افسانه زمستان
آلباتروس
ویکتور فرانکنشتاین
زیبای بی نظیر the beautiful fantastic
دانتون ابی (مجموعه تلویزیونی)

تاریخ تولد: ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۹ (سن ۳۰ سال)، کوکهام، بریتانیا
قد: ۱٫۶۵ متر
جوایز: جایزهٔ انجمن بازیگران فیلم برای بهترین گروه بازیگری در سریال درام
والدین: بِوِرلی فیندلی، کریستفر فیندلی
آموزش: Central Saint Martins، Arts Educational Schools London

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جسیکا براون فیندلی
3.8/5 - (51 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه