بیوگرافی منس مگنس مارلیند

4 سال پیش
بیوگرافی منس مگنس مارلیند
Rate this post

بیوگرافی منس مگنس مارلیند به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 منس مگنس مارلیند یک کارگردان و فیلمنامه نویس سوئدی می باشد. وی به خاطر کارگردانی فیلم هایی نظیر طوفان(۲۰۰۵)، پناهگاه (۲۰۱۰)، جهان زیرین: بیداری(۲۰۱۲) و خونریزی بدون پارگی(۲۰۱۳) شناخته شده است.

زندگینامه منس مگنس مارلیند

بیوگرافی منس مگنس مارلیند

فعالیت هنری

مارلیند در تاریخ ۲۹ جولای سال ۱۹۶۹ در والنتونا، سوئد به دنیا آمد. وی در دانشگاه استکهلم سپس در استیتو فیلم آمریکا درس خواند. او همکلاسی ژورن لئونارد اشتاین بود که با وی همکاری زیادی در کارگردانی فیلم هایش دارد. اولین فیلم بلند این کارگردان، طوفان (۲۰۰۵) بود که یک فیلم در سبک فانتزی با بازی اریک اریکسون، اوا رز و یوناس کارلسون بود.

این فیلم که در ۱۸ نوامبر سال ۲۰۰۵ در فستیوال بین المللی فیلم استکهلم اکران گردید، همزمان در بیش از ۱۸ کشور دیگر نیز اکران گردید. داستان این فیلم درباره مردی است که با ورود یک جعبه اسرارآمیز از جانب شیاطین، زندگیش زیرورو می شود و به همراه دوست دخترش مجبور به سفر زمان و نجات آینده بشر می شود. یکسال بعد، وی کارگردانی سریال کوتاه ۳ قسمتی را به نام اسنپانر(۲۰۰۶) بود که از طریق شبکه تلویزیونی اسوریجز در کریسمس همان سال پخش شد.

دومین فیلم بلند مارلیند پناهگاه (۲۰۱۰) می باشد. فیلمنامه این فیلم توسط مایکل کانی نوشته شد و این فیلم که موضوعی ماوراء طبیعی – ترسناک دارد، درباره یک روانشناس با بازی جولیان مور است که کارش دربارهٔ بیماران روانی مجرم است و در پی بررسی گذشتهٔ بیمارش که مبتلا به اختلال تجزیه هویت است، در می‌یابد که وی یک قاتل است. اکثر نقدهای این فیلم منفی بود و رتبه ۴% را از روتن تومیتو به دست آورد. ضمن اینکه با بودجه تولید ۲۲ میلیون دلاری فقط توانست ۳٫۲ میلیون دلار درآمد داشته باشد.
مارلین و اشتاین سپس با همکاری یکدیگر فیلم دیگری به نام جهان زیرین: بیداری(۲۰۱۲) کارگردانی کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی تجویدی
جهان زیرین

در این فیلم که به عنوان چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ترسناک و اکشن جهان زیرین می‌باشد، کیت بکینسیل همانند سه قسمت قبل در نقش اصلی (سیلین) ظاهر شده است. داستان این فیلم تخیلی و اکشن ترسناک درباره نبرد بین خون‌آشام‌ها و لیکان‌ها و انسان ها که از وجود آنها باخبر شده اند می باشد. این فیلم که با هزینه ۷۰ میلیون دلار ساخته شد توانست به فروشی بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار دست یابد. منتقدین اما نظرات متفاوتی داشتند و آنرا ضعیف ارزیابی کردند و با ۷۱ دیدگاه از جانب منتقدین در وب سایت روتن تومیتو به آن امتیاز ۲۷% دادند. متاکردیت نیز با تجمیع نظرات ۱۷ منتقد به این فیلم امتیاز ۳۹ را داد.

آخرین فیلم اکران شده توسط این دو کارگردان سوئدی، خونریزی بدون پارگی(۲۰۱۳) می باشد. در این فیلم آدام لاندگرن و جاناتان آندرسون بازی می کنند و موسیقی آن توسط هاکان هلستروم ساخته شد که توانست جایزه گلدباگ را به خاطر بهترین موسیقی از آن خود کند. این فیلم دیدگاه های خوبی از منتقدین دریافت کرد و نزدیک به ۲۸ هزار سوئدی این فیلم را روز اول اکرانش دیدند که از این حیث در سوئد رتبه دوم پربیننده ترین فیلم در روز اول اکران را دارد. این فیلم در انتهای اکرانش رتبه پنجمین فیلم پرفروش آن سال سوئد را داشت. از دیگر افتخارات فیلم می توان به نامزد شدن بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه و بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن از ۴۹ امین جوایز گلدباگ شود.

مارلیند تا کنون فیلمنامه هایی برای سریال های تلویزیونی از قبیل خورشید ظهر(۲۰۱۶)، پل(۲۰۱۴)، بی فالن(۲۰۰۳) نوشته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایمان ابرا

نام کامل
Måns Magnus Mårlind
تاریخ تولد
July 29, 1969
سن
۵۰ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۳ wins & 4 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی منس مگنس مارلیند
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه