بیوگرافی انوره دو بالزاک

4 سال پیش
بیوگرافی انوره دو بالزاک
Rate this post

بیوگرافی انوره دو بالزاک به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 انوره دو بالزاک یکی از نویسندگان مشهور فرانسوی است که به طور قطع دوست داران ادبیات با وی آشنا هستند. از این جهت از آشنایی با دو بالزاک با شما سخن می گوییم چرا که می دانیم بسیاری از آثار او در کشور ما به زبان فارسی ترجمه شده است و اتفاقا از جلمه پرفروش ترین آثار ادبی خارجی که به زبان خودمان ترجمه شده نیز می باشد.

زندگینامه انوره دو بالزاک

بیوگرافی انوره دو بالزاک

زندگی شخصی

این نویسنده مشهور که بسیاری او را پیشوای مکتب رئالیسم اجتماعی توصیف می کنند، توانسته با خلق آثاری فوق العاده خودش را در سطح جهان معرفی کند. حداقل در ایران که ما می دانیم به خوبی شناخته شده است و افرادی که در رشته های ادبیات تحصیل می کنند به مطالعه ی بسیاری از آثار او در دانشگاه خواهند پرداخت.

به همین منظور در این پست قصد داریم در مورد او اطلاعات بیشتری کسب کنیم و زندگینامه انوره دو بالزاک را از دوران کودکی و نوجوانی تا زمان آغاز فعالیت حرفه ای مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم که طرفداران ادبیات خارجی از این مقاله لذت ببرند.

دوران کودکی و نوجوانی انوره دو بالزاک

انوره دو بالزاک در بیستم می ۱۷۹۹ متولد شد. خانواده ی او از نظر شرایط اقتصادی در اوضاعی متوسط قرار داشتند، به همین دلیل نمی توانستند انوره را به یک مدرسه ی درجه یک بفرستند. سرانجام انوره در سن هشت سالگی به مدرسه ی شبانه روزی فرستاده شد، اما بنا به دلایلی در سال ۱۸۱۳ مجبور به ترک مدرسه شد. پس از آن مشخص شد که پدر وی قصد مهاجرت به پاریس را داشته است و بدین منظور برای به دست آوردن بودجه ی کافی مجبور شده از تحصیل انوره دو بالزاک جلوگیری کند.

به هر شکلی که بود انوره دو بالزاک موفق شد به دانشگاه برود و پس از سال ها تلاش و تحصیل در رشته ی سخت حقوق، مدرک خود را دریافت کند. نکته ی جالب در مورد دریافت مدرک حقوق انوره دو بالزاک این است که او این نشان خود را در زمانی بسیار کوتاه دریافت کرد. انوره دو بالزاک که سال های زیادی از عمر خود را به تحصیل در رشته ی حقوق پرداخته بود و دوست داشت در این رشته فعالیت خود را ادامه دهد، بنا به اصرار خانواده ی خویش مجبور به کنار گذاشتن حقوق و کار در زمینه ی ادبیات شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ساموئل مورس
آغاز فعالیت حرفه ای

به هر شکلی که بود انوره دو بالزاک به ادبیات وارد شد و در آن جا کار خود را پی گرفت. وی در ابتدای راه خود، به دلیل نداشتن تجربه تحت تاثیر کارهای والتر اسکات قرار گرفت و به همین دلیل نخستین کارهای انوره دو بالزاک در زمینه امور تاریخی بودند.

جالب است بدانید که وی به قدری از این آثار متنفر بود که بعدها در مصاحبه های خویش از این رمان های تاریخی خود با نام مزخرفات ادبی یاد کرد. در این دوران که زندگی به سختی برای انوره دو بالزاک در حال گذران بود و از وضعیت مالی چندان خوبی برخوردار نبود، با زنی به نام لور دو برنی آشنا شد.

این زن که بیش از بیست سال از انوره دو بالزاک بزرگ تر بود، نقش بسیار مهمی در رشد و تعالی وی بازی کرد و به عبارتی در زندگی شخصی انوره هم نقش همسر داشت و هم نقش مادر! برنی که از شرایط مالی بسیار خوبی برخوردار بود کارهای انوره دو بالزاک را تحت حمایت خویش قرار داد و هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی به حمایت از آن ها پرداخت. بالزاک که در دوره ی کودکی از مهر مادری بهره ای نبرده بود، توانست زندگی خوبی را در کنار برنی سپری کند.

نخستین اثر شناخته شده انوره دو بالزاک

اولین اثر شناخته شده ی انوره دو بالزاک روان شناسی ازدواج بود که در سال ۱۸۲۹ آن را منتشر کرد. در این دوران بالزاک سعی کرد با نوشتن رمان های عامه پسند برای خود درآمدی کسب کند تا بدین ترتیب بتواند از زیر بار قرض های خود رهایی یابد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماری کوری

در سال ۱۸۳۱ میلادی، رمان چرم ساغری توانست زندگی انوره دو بالزاک را تا حدود زیادی دگرگون کند و در نتیجه تا حدودی وی را از زیر بار خرج های بسیار زیاد و همین طور بدهی های مختلف به افراد گوناگون بیرون آورد. در حقیقت شاید بتوانیم چرم ساغری را راه نجات انوره دو بالزاک معرفی کنیم.

با فروش خوبی که چرم ساغری داشت، انوره دو بالزاک توانست به دوران خوش زندگی خود برسد و در این راه به دلیل در اختیار داشتن بودجه ی مناسب به نگارش کتب مختلفی مشغول شود. کتبی که هر کدام به فروش مناسب و قابل توجهی نیز در سر تا سر فرانسه دست پیدا کرده بودند.

وضع خوب انوره دو بالزاک باعث شده بود تا او لباس های زیبا و بعضاً گران قیمت بر تن کند و به مهمانی های متفاوتی برود؛ و با توجه به گفتار خوبی که داشت توانسته بود توجه زنان زیادی را به خودش جلب کند. وی در آن سال ها از مهم ترین مهمان های سالن های پاریس و از جمله دوشس دابرانتس بود. بالزاک رمان زنان رها شده را به دوشس دابرانتس تقدیم کرد.

زندگی خصوصی انوره دو بالزاک

این رمان نویس و نمایشنامه نویس مشهور در طول زندگی شخصی خود با زنان زیادی روابط عاشقانه برقرار ساخت که در این بین بسیاری از این زنان را منبع الهام شخصیت های مونث خود در رمان هایش قرار داد. از میان زنان تاثیرگذار در نگارش رمان های انوره دو بالزاک می توان به افرادی چون لور دو برنی، دوشس دو کستری، کارولین مربوتی و کنتس ژیدوبونی ویسکونتی اشاره کرد که هر یک از آن ها مهم ترین منبع بالزاک برای نگارش رمان هایش بودند.

در میان روابط عاشقانه ی بسیاری که انوره دو بالزاک داشت، صاحب دختری از مری دو فرنه شد که نام او را مری کارولین گذاشت. هم چنین در میان روابط عاشقانه ی او طولانی ترین رابطه را باید به کنتس اولین هانسکا اختصاص دهیم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لینوس کارن پاولینگ

وی که همسر اشراف زاده ای لهستانی بود ملک های بسیاری را در روسیه در اختیار داشت و با انوره دو بالزاک مکاتباتی ۱۷ ساله برقرار کرد. نامه های بالزاک به هانسکا در کتابی به نام «نامه به بیگانه» منتشر شده است. با وجود آن که همسر کنتس هانسکا در سال ۱۸۴۱ میلادی در گذشت؛ اما او درخواست ازدواج بالزاک را رد کرد، ولی در سال ۱۸۵۰ درست در زمانی که انوره دو بالزاک به سختی در بستر بیماری بود بالاخره درخواست ازدواج وی را پذیرفت.

درگذشت انوره دو بالزاک

چند ماه پس از این ازدواج، انوره دو بالزاک در شهر پاریس درگذشت و در آرامستان پرلاشز به خاک سپرده شد. انوره دو بالزاک آثار مختلفی را خلق کرده است و در این میان رمان های او را می توانیم مهم ترین منبع الهام بسیاری از رمان نویس ها و نمایشنامه نویس های فعلی معرفی کنیم. انوره دو بالزاک در طول عمر ۵۱ ساله ی خود خدمات بسیار زیادی به ادبیات جهان ارائه داده که در ادامه لیست آثار و رمان های او را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

لیست رمان ها و از آثار انوره دو بالزاک

شوان ها

گوبسک رباخوار

چرم ساغری

سرهنگ شابر

فاچینوکانه

اوژنی گرانده

عشق کیمیاگر

مادام دولاشانتری

یادگاری های دو نو عروس

دختر چشم طلایی

بابا گوریو

زنبق دره

پیر دختر

سزار بیروتو

کشیش دهکده

اورسولا میروئه

زن سی ساله

دام گستر

آرزوهای بر باد رفته

دهقانان

پزشک دهکده

دختر عمو بت

پسرعمو پونس

دوشس دولانژه

مسافرخانه سرخ

فلسفه زندگی زناشویی

زن بی گناه

هونورین

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی انوره دو بالزاک
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه