بیوگرافی نیک هام

4 سال پیش
بیوگرافی نیک هام
Rate this post

بیوگرافی نیک هام به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 نیک هام، تهیه کننده و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما می باشد که موفق شد به خاطر کارگردانی فیلم آسیب های تنباکو(۱۹۹۲) با بازی اداورد فاکس جایزه بفتای بهترین فیلم را برنده شود.

زندگینامه نیک هام

بیوگرافی نیک هام

فعالیت هنری

وی در تاریخ ۱۰ دسامبر سال ۱۹۵۷ در بلفاست، ایرلند شمالی به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در دانشگاه منچستر و در رشته زبان انگلیسی و فلسفه به اتمام رساند. هام فعالیتش را در تئاتر فرنگ لندن به همراه کارگردانان مقیم کمپانی رویال شکسپیرآغاز کرد. او هم دوران نمایشنامه نویسانی همچون هاوارد بارکر، ادوارد باند و ارتور میلر بود.

در سال ۱۹۸۹، وی به عرصه فیلم سازی روی آورد و اولین پروژه اش به نام خط زیرین(۱۹۸۹) را کارگردانی کرد. این فیلم مستندی درباره بحران فرهنگی با حضور داستین هافمن و آرتور میلر بود. او چند سال بعد، در سال ۱۹۹۲، برنده یک جایزه بفتا برای فیلم کوتاهی به نام آسیب های تنباکو(۱۹۹۲) با بازی ادوارد فاکس را به دست آورد. چار سال بعد، هام فیلم گفتگوی فرشته ها(۱۹۹۶) را با بازی پالی واکر و وینسنت پرز کارگردانی کرد.

البته این فیلم توسط کمپانی سازنده آن، میرامکس در سال ۱۹۹۸ اکران شد. این فیلم که اقتباسی از رمان مری لاویل در سال ۱۹۳۶ از کیت اوبرین بود، توسط منتقدین تقلیدی ناموفق از کازابلانکا و یا دکتر ژیواگو ارزیابی گردید. داستان این فیلم درباره زن جوان ایرلندی و سرپرست خانواری بود که در اواسط دهه ۱۹۳۰ میلادی و در آستانه جنگ داخلی اسپانیا، در این کشور سفر کرد تا انگلیسی را به دختران جوان خانواده های ثروتمند آموزش دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اوانجلین لیلی
دانیل و لارنس را ملاقات می کند

پروژه بعدی نیک هام، کارگردانی فیلم مارتا، فرانک، دانیل و لارنس را ملاقات می کند(۱۹۹۸) بود. فیلمنامه آنرا پیتر مورگان با تمرکز بر ملاقات سه دوست دوران کودکی که اکنون در لندن زندگی می کنند با یک توریست آمریکایی نوشت. هام در سال ۲۰۰۱، توانست تحسین منتقدین را برای کارگردانی فیلم روانشناسانه و ترسناک سوراخ(۲۰۰۱) به دست آورد. فیلم نامه این فیلم را گای بارت بر ارساس رمانی به نام بعد از گودال نوشت و در آن تورا بریچ و کیرا نایتلی ایفای نقش کردند. سپس فیلم موهبت الهی(۲۰۰۴) که اثری ترسناک و علمی تخیلی، دلهره‌آور و تا حدودی ترسناک است را کارگردانی کرد.

جریان فیلم بر روی موضوع مهم علمی و در عین حال کاملاً انسانی همانندسازی دور می‌زند. مسئله‌ای که بحث آن در بسیاری از محافل دینی صورت گرفته بسیاری از این محافل این موضوع را مخالف ارزشهای دینی و انسانی می‌دانند. موضوع مهم تر فیلم سرگردانی و پریشانی روح بدن همانندسازی شده است که البته این موضوع تا پایان فیلم ادامه دارد. توجه به نام کودک همانندسازی شده یعنی (adams) آدم نیز قابل توجه است. این فیلم در سینماهای آمریکا به فروشی در حدود ۱۴ میلیون و ۳۳۴ هزار دلار دست پیدا می‌کند. رابرت دنیرو، ربکا رومین، گرگ کینیر، کامرون برایت، مروین موندیسه، ساوا دیتون، جیل سیمونز، زوئی پالمر و اله داونز تعدادی از بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند.

کشتن بونو

هام سپس فیلم کمدی بریتانیایی و ایرلندی به نام کشتن بونو(۲۰۱۱) را کارگردانی کرد. این فیلم تاحدودی از روی داستان راک خوان ایرلندی مک کورمیک و برادر جوانش ساخته شده بود، که قصد داشتند تبدیل به ستاره راک شوند اما تنها نظاره گر تبدیل شدن دوستان دوران مدرسه اشان که گروه U2 بودند و به ستاره های جهانی تبدیل شدند، بودند.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی فریبا نادری

سپس در کارگردانی و ساخت چندین اپیزود از سریال زیرک(۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷) شرکت کرد. در سال ۲۰۱۵، هام بار دیگر با همکاری کمپانی فیلم سازی نورتن ایرلند اسکرین، فیلم سفر(۲۰۱۵) را کارگردانی کرد. فیلمنامه این فیلم توسط رمان نویس تحسین شده ایرلندی، کالین بیتمن نوشته شده بود و درامی درباره حساب و کتاب دشمنان سیاسی ایان پیستلی و مارتین مک گاینس و سفرشان برای صلح و دوستی می باشد.
از دیگر فعالیت های این کارگردان ساختن فیلم های تلویزیونی بریتانیایی نظیر سوء استفاده از یک نفر با بازی کاترین زتا جونز و کالین فیرث و مجموعه تحسین شده ساکنین ریک مایال اشاره کرد.

تاریخ تولد: ۱۰ دسامبر ۱۹۵۷ (سن ۶۲ سال)، بلفاست، بریتانیا
آموزش: دانشگاه منچستر
جوایز: جایزهٔ بفتای بهترین فیلم کوتاه

سن
۲ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Won 1 BAFTA Film Award
Another 2 wins & 1 nomination

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نیک هام
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه