بیوگرافی اورن موورمن

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی اورن موورمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 اورن موورمن یک روزنامه نگار سابق، تهیه کننده، فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم آمریکایی-اسرائیلی می باشد. علاوه بر فعالیت روزنامه در نیویورک سیتی وی از سال ۲۰۰۹ به نویسندگی مشغول شد و پس از نوشتن چندین فیلمنامه خوب، روی به کارگردانی آورد. از فیلم های وی می توان به پیام رسان(۲۰۰۹)، رمپارت(۲۰۱۱)، وقت استراحت ذهن(۲۰۱۴) و شام(۲۰۱۷) اشاره کرد.

زندگینامه اورن موورمن

بیوگرافی اورن موورمن

فعالیت هنری

موورمن در تاریخ ۴ جولای سال ۱۹۶۶ در اسرائیل به دنیا آمد. پس از مهاجرت به آمریکا و اتمام تحصیلات دانشگاهی از کالج بروکلین، مدتی به عنوان روزنامه نگار در نیویورک سیتی مشغول به فعالیت شد. سپس با روی آوردن به حرفه فیلمنامه نویسی برای فیلم های از قبیل فرزند مسیح(۱۹۹۹) و زندگی متاهلی(۲۰۰۷) فیلمنامه نوشت. سپس با همکاری تاد هینز فیلم نامه فیلم تحسین شده من آنجا نیستم(۲۰۰۷) را نوشتند. این فیلم الهام گرفته از زندگی باب دیلن، خواننده و شاعر است. این فیلم کاندیدای یک اسکار (کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن) در سال ۲۰۰۸ شد.

اولین فیلم به کارگردانی موومن فیلم پیام رسان(۲۰۰۹) بود که فیلمنامه آن را خودش با همکاری آلساندرو کمون نوشت و در آن هنرپیشگانی از جمله بن فاستر، وودی هارلسون و سامانتا مورتون بازی می کردند. این فیلم در ابتدا در فستیوال فیلم ساندنس به نمایش درآمد و توانست برای آن جایزه خرس نقره ای بهترین فیلمنامه را به دست آورد.

ضمن اینکه با اکران در پنجاه و نهمین دوره فستیوال بین المللی فیلم برلین توانست جایزه فیلم صلح را نیز برنده گردد. همچنین فیلم جایزه اول فستیوال فیلم آمریکایی دوویل را نیز برنده شد. از دیگر افتخارات این فیلم می توان به دریافت نامزدی جایزه ایندپندت اسپریت، گلدن گلوب و نامزدی ۲ جایزه اسکار از جمله یک جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد را برای وودی هارلسون اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رابرت زی. لنرد
سایر آثار

داستان این فیلم درباره یک افسر تنها و متمرد ارتش آمریکا است که از جنگ عراق به شهرش بازمی گردد. او به عنوان یک اطلاع دهنده کشته شده های جنگی به خانواده های فرد متوفی استخدام می شود تا اینکه باید خبر مرگ یک سرباز را برای همسرش ببرد. گرچه این فیلم با هزینه .۵ میلیون دلاری تولیدش تنها فروشی نزدیک به ۱٫۵ میلیون دلار داشت اما منتقدان به آن امتیازات خوبی دادند و این فیلم را ستودند. فیلم از مجموع ۱۵۵ دیدگاه در وب سایت روتن تومیتو توانست امتیاز بسیار خوب ۹۰% و در وب سایت متاکریدیت نیز امتیاز ۷۷ از ۱۰۰ را از مجموع نظرات ۲۷ منتقد به دست آورد.

دومین فیلم به کارگردانی ممورمن فیلم درام رمپارت(۲۰۱۱) بود که باز هم فیلمنامه این فیلم را خودش و اینبار با همکاری جیمز الروی نوشت. وودی هارلسون بار دیگر در این فیلم به همراه آیس کیوب، ند بتی، آن هچ و استیو باسمی بازی کرد. داستان این فیلم که اتفاقات آن در دل گردوخاک های ناشی از فساد گسترده در واحد ضد تبهکاری خیابانی پلیس لس آنجلس در آغاز دهه ۱۹۹۰ میلادی که به رسوایی رمپارت مشهور است، درباره یک افسر فاسد اداره پلیس لس آنجلس است که مجبور است با خودسری های کاریش روبرو شود. این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را از انجمن منتقدان فیلم آمریکایی آمریکایی را برنده شد و نامزد جایزه بهترین بازیگردان از ایندپندت اسپریت و جوایز ساتلایت گردید.

وقت استراحت ذهن

وقت استراحت ذهن(۲۰۱۴) دیگر فیلم این کارگردان می باشد که در آن ستاره مشهور هالیوودی به نام ریچارد گیر به همراه جنا مالونی، بن ورن و کایرا سچویک بازی کردند. فیلم عالبا نقدهای مثبت و خوبی دریافت کرد و امتیاز ۷۳% را از مجموع ۶۴ نفد از روتن تومیتو و امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ را از مجموع ۲۵ نقد از متاکریدیت به دست آورد. سپس فیلمنامه فیلم شام(۲۰۱۷) را بر اساس رمانی هلندی به همین نام از هرمان کوچ نوشت و خودش آن را کارگردانی کرد. این فیلم سومین اقتباس ساخته شده از این رمان می باشد، و داستان آن درباره زوجی است که در زمان صرف شام در یک رستوران درباره مسائل خانوادگی گفتگو می کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لی‌لی آلدریج

تاریخ تولد:
۴ ژوئیهٔ ۱۹۶۶ (سن ۵۳ سال)، یافا، تل‌آویو، اسرائیل
همسر:
Yael Moverman
آموزش:
کالج بروکلین
نامزد دریافت جایزه:
جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اورن موورمن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه