بیوگرافی کویین لطیفه

4 سال پیش
بیوگرافی کویین لطیفه
4.7/5 - (32 امتیاز)

بیوگرافی کویین لطیفه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 دانا الاین اونز یا کویین لطیفه بازیگر، خواننده رپ و موسیقی هیپ هاپ، مدل، تهیه کننده تلویزیونی و تهیه کننده آلبوم های موسیقی و نیز مجری برنامه های گفتگوی تلویزیونی است که تاکنون برای بازیگری خودش نامزد جایزه اسکار وگلدن گلوب و بفتا در فیلم شیکاگو(۲۰۰۲)، برنده جایزه گولدن گلوب برای فیلم تلویزیونی پشتیبان زندگی(۲۰۰۷) و نیز برنده جایزه گرمی بوده است. او آلبوم های موسیقی زیادی دارد که از قبیل آنها می توان به درود همه به کوئین(۱۹۹۸)، طبیعت سیستا(۱۹۹۱)، دانا اونز(۲۰۰۴) اشاره کرد. او همچنین به عنوان یکی از خوانندگان هیپ هاپ طرفدار حقوق زنان شناخته می شود. وی در سال ۲۰۰۶، صاحب یک ستاره در پیاده روی مشاهیر سینمای هالیوود گردید.

زندگینامه کویین لطیفه

بیوگرافی کویین لطیفه

فعالیت هنری

لطیفه در تاریخ ۱۸ مارس سال ۱۹۷۰ در نیوآرک، نیوجرزی به دنیا آمد و در ایست ارنج نیوجرسی بزرگ شد. مادرش یک معلم در دبیرستان ایروینگتون و پدرش یک افسر پلیس بود. والدینش زمانی که او ۱۰ ساله بود از یکدیگر طلاق گرفتند. او تحصیلاتش را در مدرسه کاتولیک نیوآرک شروع کرد. او اسم مستعارش را از یک کتاب عربی، زمانیکه ۸ ساله بود برگرفت.

به دلیل هیکل درشت و قد بلندش (حدود ۱۷۸ سانتیمتر) در پست فوروارد جلو در تیم بسکتبال مدرسه بازی می کرد. او فعالیت موسیقی خودش را از سال ۱۹۸۸ آغاز کرد و تاکنون آلبوم های موسیقی بسیاری را در سبک های سول، آراندبی معاصر، جاز، رپ و هیپ هاپ منتشر کرده است. اما فعالیت بازیگری او از سال ۱۹۹۳ و با بازی در سریال تلویزیونی شبکه فاکس به نام زندگی مجردی(۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸) آغاز گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلیس درامند

او برای بازی در این سریال بالاترین رتبه را در بین سیاه پوستان به دست آورد. مادرش نیز در این فیلم در نقش مادر شخصیت کوئین بازی می کرد. سپس در نقش هنرپیشه نقش مکمل در فیلم های خانه مهمانی۲(۱۹۹۱) و آب‌میوه (۱۹۹۲)، تب جنگل(۱۹۹۱) بازی کرد. او همچنین برنامه گفتگویی به نام نمایش کوئین لطیفه از سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ داشت. وی همچنین در نقش تلما در فیلم شکارچی استخوان(۱۹۹۹) در کنار دنزل واشنگتن و آنجلینا جولی بازی کرد.

شیکاگو

اگرچه لطبفه برای بازی در فیلم های قبلیش تحسین منتقدین را به همراه داشت اما پس از بازی فوق العاده در فیلم شیکاگو (۲۰۰۲) به کارگردانی راب مارشال مشهور شد. او برای بازی در این فیلم نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن گردید. او به همراه ویل اسمیت و جیمی فاکس، یکی از سه خواننده هیپ هاپ است که توانسته است نامزد این جایزه شود.

سپس با بازی در کنار استیو مارتینز در فیلم پرفروش خانه را خراب کن(۲۰۰۳) برنده جایزه انتخاب نوجوانان و نیز نامزد بهترین عملکرد در جوایز ام تی وی گردید. سپس در فیلم های پرفروش دیگری نظیر فیلم ترسناک ۳(۲۰۰۳)، باربرشاپ۲(۲۰۰۴)، تاکسی(۲۰۰۴)، فروشگاه بیوتی(۲۰۰۵) و اسپری مو(۲۰۰۷) بازی کرد. سپس با بازی در نقش آنا والاس در فیلم پشتیبان زندگی(۲۰۰۷) به افتخارات خوبی دست یافت. او در این فیلم در نقش آنا والاس که یک زن دارای اچ آی وی مثبت بود بازی کرد. او برای بازی در این فیلم نامزد دیافت جایزه امی بهترین هنرپیشه زن و نیز نامزد دریافت گلدن گلوب بهترین عملکرد گردید. همچنین برنده جایزه بهترین عملکرد یم هنرپیشه زن در یک فیلم تلویزیونی از جوایز انجمن بازیگران گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی فقیه

لطیفه همچنین در صداپیشگی شخصیت الی در انیمشین های عصر یخبندان: ذوب یخها(۲۰۰۶) و انقراض دایناسورها(۲۰۰۹) و دوره برخورد (۲۰۱۶) ایفای نقش کرد. از دیگر فیلم هایی که در آنها بازی کرده است می توان به معجزه‌هایی از بهشت (۲۰۱۶) به کارگردانی پاتریشیا ریگن و خیابان جامپ شماره ۲۲(۲۰۱۴) به کارگردانی فیل لرد و کریستوفر میلر اشاره کرد.

نام کامل
Dana Elaine Owens
تاریخ تولد
March 18, 1970
سن
۴۹ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 1 Oscar
Another 31 wins & 83 nominations

قد: ۱٫۷۸ متر
نام کامل: Dana Elaine Owens
جوایز: جایزهٔ انجمن بازیگران فیلم برای بهترین ‌گروه بازیگری
خواهر و برادر: Lancelot Owens, Jr.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کویین لطیفه
4.7/5 - (32 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه