بیوگرافی ادموند هیلاری

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ادموند هیلاری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ادموند هیلاری یکی از مشهورترین ورزشکاران جهان می باشد که به سبب کوهنوردی طولانی مدت در طول زندگی اش در جهان شناخته می شود. این ورزشکار نیوزلندی که در سال ۲۰۰۸ درگذشت، یکی از بزرگ ترین کاشفان و کوهنوردان دنیا بود که فقط به خاطر فعالیت های ورزشی خود در سطح جهان شناخته نمی شد؛ بلکه برخی از کارهای انسان دوستانه وی باعث شده بود که به شخصیتی محبوب در سطح جهان تبدیل شود.

زندگینامه ادموند هیلاری

بیوگرافی ادموند هیلاری

فعالیت هنری

ادموند هیلاری در تاریخ ۲۰ ژوئن سال ۱۹۱۹ در اوکلندِ نیوزلند به دنیا آمد. او در خانواده ی پرسی وال آگوستوس و گروترو هیلاری بزرگ شد. ادموند دوران کودکی خویش را در مدرسه ی گرامر اوکلند گذراند. با توجه به فاصله ی بسیار زیادی که بین مدرسه ی او با خانه شان وجود داشت او این فاصله را به طور مرتب به مطالعه کردن درس ها و سایر نکات آموزشی می پرداخت. او می گوید در دوران کودکی به شدت خجالتی بوده و ارتباط برقرار کردن با دیگران برایش مشکل بوده است، به همین جهت به کتاب ها و هم چنین خیال پردازی در ذهن خود می پرداخته است و ماجراهایی جذاب را در ذهن خود درباره ی خودش پرورش می داده است.

در همان دوره ی نوجوانی بود که ادموند علاقه ی خود به کوهنوردی را نشان داد. او که در آن زمان ۱۶ سال سن داشت در اردوی مدرسه به مربی ورزشی خود نشان داد که از آمادگی خوبی برای این ورزش برخوردار است. شرایط فیزیکی و هم چنین هیکل بسیار تنومندی که هیلاری داشت باعث شده بود که کاملا متفاوت از هم سن و سال های خودش باشد. این شرایط فیزیکی به او این قدرت را می داد تا به راحتی از کوه های مختلف بالا برود. وی در طول دوران نوجوانی سعی کرد تا در دوره های مختلف کوهنوردی که از سوی مدرسه برگزار می شد ثبت نام کند، تا بدین وسیله آمادگی جسمانی خود را افزایش دهد و برای سفری بزرگ به اورست مهیا شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیوید موریس لی
آغاز فعالیت حرفه ای

ادموند هیلاری در سال ۱۹۳۹ یکی از مهم ترین و نخستین صعودهای خودش به یکی از قله های نیوزلند را انجام داد و پس از آن که مطمئن شد از آمادگی جسمانی لازم برای کوهنوردی برخوردار است، تصمیم گرفت به جنوب کوه آلپ برود و از این رشته کوه بالا برود. از دیگر فعالیت هایی که ادموند در این دوران انجام می داد فعالیت زنبورداری بود. او این کار را به همراه بردارش رکس انجام می داد. زنبورداری به منبع درآمد ادموند تبدیل شده بود و او بدین صورت می توانست نیازهای خودش را برطرف نماید و کلیه خریدهای مربوط به وسایل کوهنوردی را از این طریق به دست می آورد.

پیوستن به نیروی هوایی نیوزلند

شرایط خاصی که جنگ جهانی دوم در سراسر جهان به وجود آورده بود باعث شده بود تا افراد مختلفی برای دفاع از کشور خود به میدان نبرد بروند. ادموند هیلاری نیز در آن روزها تصمیم گرفت به نیروی هوایی سلطنتی نیوزلند بپیوندد و به کشور خود خدمت کند. در طول یکی از ماموریت های خود به جزایر سلیمان و سپس به فیجی فرستاده شد، که در این مناطق آسیب شدیدی دید و دچار سوختگی غیرقابل تحملی شد. شرایط وخیمی که ادموند داشت فرماندهان او را بر این داشت تا وی را به نیوزلند بازگردانند تا تحت مداوا قرار گیرد.

شروع فعالیت های اکتشافی در سطح جهان

با پایان یافتن جنگ جهانی ادموند تصمیم گرفت فعالیت های کوهنوردی خود را در سطح جهان به طور گسترده تری دنبال نماید. او در سال ۱۹۵۱ به سرپرستی اریک شیپتون به همراهی گروهی بریتانیایی رهسپار اورست شدند. شرایط خاصی که اورست داشت و مسیر و جو نامناسبی که در آن دوره به وجود آمده بود باعث شد تا ادموند و گروهش به تبت نیز سفر کنند و مکان هایی را کشف کنند که پیش از آن ها هیچ کسی آن را ندیده باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیکولاس بلومبرگن

اکتشافات ادموند هیلاری در دهه ی شصت میلادی به حداکثر ممکن رسید و او علاوه بر اکتشافات انفرادی که داشت به سرپرستی تیم های مختلف نیز می پرداخت و در این راه شاگردان بسیاری را نیز تربیت کرد. پس از فتح و کشف نقاط مختلف اورست نوبت به قطب جنوب رسیده بود. ادموند در این سفر نیز به همراه یک تیم نیوزلندی – بریتانیایی به نقاط مختلف این قطب سرک کشیدند و عکس هایی را از این نواحی منتشر کردند که موجب شگفتی تمام انسان ها شده بود.

زندگی شخصی ادموند هیلاری

ادموند هیلاری در سال ۱۹۵۳ با لوئیس مری ازدواج کرد. ادموند که بسیار خجالتی بود از مادر زن خود خواسته بود تا از لوئیس خواستگاری کند و نتیجه را به وی اطلاع دهد. با موفقیت آمیز بودن پاسخ لوئیس مری رز آن ها با یکدیگر ازدواج کردند و صاحب سه فرزند با نام های پیتر، سارا و بلیندا شدند.

در سال ۱۹۷۵ در حالی که ادموند در حال شرکت در یک کار خیر، برای ساخت یک بیمارستان بود، همسر او به همراه بلیندا تصمیم گرفتند تا به وی بپیوندند اما یک سانحه هوایی باعث شد تا آن ها در این سفر کشته شوند. پس از این حادثه ادموند هیلاری به زندگی خود به صورت مجرد ادامه داد تا آن که در سال ۱۹۸۹ با جون مولگرو آشنا شد و برای دومین بار ازدواج کرد. پسر هیلاری یعنی پیتر نیز مانند پدرش به فعالیت در عرصه ی کوهنوردی پرداخت و اتفاقا مانند او به یکی از بزرگ ترین کوهنوردان دنیا تبدیل شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لری پیج

فعالیت های انسان دوستانه ادموند هیلاری

ادموند هیلاری بخش اعظمی از عمر خود را به فعالیت های انسان دوستانه و کمک به مردم شرپای نپال پرداخت.

او از طریق صندوقی که دایر کرده بود

کمک های مردم سراسر جهان را جمع آوری می کرد

و در اختیار مردم فقیر این منطقه قرار می داد تا شرایط زندگیشان را بهبود بخشد.

وی در طول خدمت خود در این منطقه چندین مدرسه و بیمارستان را بنا نهاد. فعالیت های انسان دوستانه ادموند هیلاری باعث شد تا او به ریاست افتخاری بیمارستان بنیاد هیمالیای آمریکا دست پیدا کند. این بنیاد هم چنین طی قراردادی تعیین کرد که در ساخت چندین بیمارستان در نپال شرکت خواهد کرد.

درگذشت ادموند هیلاری

سرانجام ادموند هیلاری در سال ۲۰۰۸، در بیمارستان اوکلند سیتی درگذشت.

علت مرگ او سکته ی قلبی گزارش شده بود.

نام این فرد بزرگ که افتخارات و اکتشافات بسیاری در طول عمر خود انجام داد

در لیست برترین کوهنوردان تاریخ قرار گرفته است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ادموند هیلاری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه