بیوگرافی هاروکی موراکامی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی هاروکی موراکامی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

موراکامی می گوید: «خودم نیز قصد داشتم همین هدف را برای زندگی ام داشته باشم و درست مثل مردم عادی ژاپن زندگی معمولی خودم را در پیش بگیرم، چرا که حداقل این طور فکر می کردم که این شیوه ی زندگی درست است؛ اما من ابتدا ازدواج کردم و بعد از آن به سراغ کار کردن رفتم و در نهایت نیز موفق شدم تا در رشته ای که به آن علاقه داشتم فارغ التحصیل شوم. به عبارتی دیگر نحوه ی زندگی من به طور کامل با سایر ژاپنی ها تفاوت داشت. من طوری زندگی کردم که خودم می خواستم.»

زندگینامه هاروکی موراکامی

بیوگرافی هاروکی موراکامی

زندگی شخصی

هاروکی موراکامی در سال ۱۹۴۹ میلادی، در شهر کیوتو ژاپن به دنیا آمد. وی که از همان ابتدا به درس خواندن علاقه ی بسیار زیادی داشت به مدرسه رفت، اما به دلیل آن که در آن سال ها ژاپن هنوز از بار تلفات سنگین جنگ جهانی دوم رها نشده بود در دوران کودکی اش وضعیت خوبی نداشت. به هر شکلی که بود هاروکی موراکامی دوران کودکی خویش را در مدرسه به پایان رساند و در سال ۱۹۶۸ موفق شد به دانشگاه هنرهای نمایشی واسد راه پیدا کند. جایی که می توانست به خوبی هنر خویش را به نمایش بگذارد.

آغاز فعالیت حرفه ای هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی گفته است که مهم ترین کتاب خود را در سال ۱۹۷۸ میلادی، هنگامی که در حال مشاهده یک مسابقه ی بیسبال بوده به رشته ی تحریر در آورده است. او «به آواز باد گوش بسپار» را وقتی نوشت که جرقه ی اولین ایده ی آن در هنگام این مسابقه ی بیسبال در ذهنش کلید خورد. او یک سال بر روی نگارش این کتاب کار کرد و در نهایت آن را در سال ۱۹۷۹ منتشر کرد. انتشار این کتاب برابر بود با موفقیت های بسیار برای هاروکی موراکامی. او در همان ابتدا پس از منتشر کردن این کتاب، موفق به دریافت جایزه ی نویسنده ی جدید از گونزو گردید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی راکفلر

پس از آن نوبت به نگارش سه گانه ی «موش صحرا» رسید. در سال ۱۹۸۰ میلادی، هاروکی موراکامی رمان «پین بال» که اولین قسمت از این رمان سه گانه بود را نوشت. فروش موفق این کتاب سه گانه، راه موراکامی را در ادبیات جهان باز کرد و او را به علاقه مندان رمان های داستانی در سطح دنیا معرفی کرد.

=

سبک روایی داستان های هاروکی موراکامی فرا واقع گرایی و واقع گرایی جادویی می باشد. یکی از سبک های مشهور که به دلیل جذابیت های فراوان از فروش فوق العاده ای نیز برخوردار می باشد. با این حال خوانندگان بسیار زیادی نیز هستند که علاقه ای به آثار نوشته شده ی هاروکی موراکامی ندارند. آن ها در مورد کتاب های وی می گویند: نوشته های موراکامی فاقد جذابیت های لازم است و نمی تواند خواننده را درگیر خود کند. از لحاظ جذابیت داستان های او به مانند قصه هایی است که در شبکه های اجتماعی بیان می شود و پر از هیجان و هیاهو می باشد. اما این هیجان تنها در زمان خواندن کتاب می باشد و پس از آن که مدتی از مطالعه ی آثار او گذشت شما هیچ چیزی را از آن ها به یاد نخواهید آورد.

بخش هایی از زندگی هاروکی موراکامی به روایت خودش

موراکامی در مورد سختی هایی که در طول زندگی اش کشیده این گونه می گوید: «من در حالی ازدواج کردم که هنوز تحصیلات دانشگاهی ام را به پایان نرسانده بودم، در نتیجه پول زیادی هم برای زندگی کردن نداشتم. این پول نداشتن من و همسرم باعث شده بود تا ما برای سه سال پشت سر هم همانند دو برده کار کنیم. هر کاری را که فکرش را بکنید انجام دادیم و در این بین هر چقدر که می توانستیم پس انداز می کردیم. پس از آن به کمک پولی که از دوستان و آشنایانم قرض کرده بودم، موفق شدم کافی شاپ کوچکی را در اطراف توکیو راه اندازی کنم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دکتر جردن

زمانی که کافی شاپ را راه انداختم سال ۱۹۷۴ بود و خب در آن زمان راه اندازی و مدیریت یک کافی شاپ بسیار آسان تر از زمان حال بود. هر جوانی را که می دیدم از کار کردن در شرکت ها فرار می کرد و سعی می کرد تا کسب و کار خود را در مغازه ای کوچک راه بیاندازد و به انجام کاری که علاقه دارد بپردازد. کافه ای که من داشتم پاتوق عده ای از جوانان دانشگاهی بود که بعد از ظهر خود را در آن می گذراندند و من نیز گاهی اوقات به گفتگو با آن ها می پرداختم و با نوع تفکر افراد مختلف از قشرهای متفاوت آشنا می شدم.

=

هاروکی موراکامی هم اکنون در ژاپن اقامت دارد. «جنگل نروژی» و «سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش» جزو آخرین نوشته های موراکامی بوده است که البته برخلاف کارهای مشهور او هم چون داستان «زلزله» به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. بیشتر کتاب ها و آثار موراکامی تاکنون به بیش از ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است. و برخی از آثار او از جمله همین جنگل نروژی و کافکا در کرانه در کشور ما نیز منتشر شده است که مطالعه ی آن برای دوستداران ادبیات جهان که علاقه دارند با سبک کاری، فرهنگ و علایق مردم ژاپن آشنا شوند، توصیه می شود.

زندگی شخصی هاروکی موراکامی

موراکامی هنوز دوران دانشگاه را به اتمام نرسانده بود که در سال ۱۹۷۱ با همسر خویش یوکو ازدواج کرد. او درباره این ازدواج می گوید: «من سعی کردم به کسی که دوست داشتم دست پیدا کنم و این کار را به هر طریقی که بود انجام دادم و با آن که ازدواج کردن در بین هم سن و سال های من به این شکل مرسوم نبود، اما من دوست داشتم به روش خودم زندگی کنم و در نتیجه با یوکو ازدواج کردم و از این بابت خیلی احساس خرسندی می کنم.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان پل دوجوریا

جوایز و افتخارات هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی هر سال به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه نوبل ادبیات معرفی می شود ولی تاکنون موفق به دریافت این افتخار نشده است.

لیست کتاب ها و آثار هاروکی موراکامی

به آواز باد گوش بسپار

پین بال

تعقیب گوسفند وحشی

سرزمین عجایب و پایان جهان

رقص رقص رقص

جنوب مرز، غرب خورشید

سرگذشت پرنده کوکی

دلدار اسپوتنیک

کافکا در کرانه

پس از تاریکی

مجموعه داستان اسرارآمیز توکیو

سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش

جنگل نروژی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هاروکی موراکامی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه