بیوگرافی برنارد آرنو

4 سال پیش
بیوگرافی برنارد آرنو
Rate this post

بیوگرافی برنارد آرنو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 برنارد آرنو یک کارآفرین موفق، تاجر و کلکسیونر آثار هنری اهل فرانسه است که بنا به گفته ی مجله فوربز در سال ۲۰۱۸ وی ثروتمندترین فرد در اروپا و چهارمین ثروتمند دنیا می باشد. ثروت خالص او در مارس ۲۰۱۸ معادل ۷۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

زندگینامه برنارد آرنو

بیوگرافی برنارد آرنو

زندگی شخصی

در شرح زندگینامه برنارد ژان ایتن آرنو این گونه آمده است که وی در پنجم مارس ۱۹۴۹ در شهر روبه واقع در شمال فرانسه به دنیا آمد. پدرش ژان لئون آرنو نام داشت و کارخانه دار و صاحب یک شرکت ساخت و ساز به نام «فیرت ساوینل» بود.

برنارد تمام دوران کودکی خود را در شهر روبه پشت سر گذاشت و در سال ۱۹۶۹ از دبیرستان ماکسنس شهر روبه برای ادامه تحصیل به شهر پاریس مهاجرت کرد و وارد دانشگاه پلی تکنیک پاریس شد.

او سرانجام در سال ۱۹۷۱ موفق شد مدرک مهندسی خود را از رشته عمران کسب کند. سپس به خاطر درخواست پدرش به کسب و کار خانوادگی شان یعنی شرکت ساختمان سازی و املاک پدری اش ملحق شد.

آغاز فعالیت حرفه ای

در سال ۱۹۷۶ بود که برنارد پدرش را قانع کرد که با مبلغ ۴۰ میلیون فرانک با بخش تولیدی شرکت تسویه حساب کنند و تمرکز شرکت را روی معاملات املاک معطوف نمایند. شرکت جدید تغییر نام داد و وارد فعالیت در حوزه اداره اقامتگاه های مسافرتی با امکانات خاص شد. برنارد آرنو سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۹ رسما جانشین پدرش شد و در جایگاه ریاست شرکت فعالیت خود را ادامه داد.

برنارد آرنو در سال ۱۹۸۱، بعد از این که فرانسوا میتران بر مسند ریاست جمهوری فرانسه نشست، به ایالات متحده آمریکا نقل مکان کرد و شرکت فرینل را در آن جا تاسیس نمود. سپس به این وسیله توانست ساختمان هایی مسکونی در پالم بیچ واقع در ایالت فلوریدا احداث کند. وی سه سال بعد درست زمانی که سوسیالیست های فرانسه تغییر رویه دادند مجدد به زادگاه خود کشور فرانسه بازگشت و این بار در سمت مدیر ارشد اجرایی یک شرکت کالاهای لوکس به نام فیانسیر آگاش کار خود را ادامه داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لری پیج
خرید شرکت بوساک و کریستین دیور

برنارد آرنو با کمک بنگاه سرمایه گذاری بانک لازارد و بهره گیری از امتیازهای اعطایی دولت در قبال این که شرکت تعدیل نیرو نداشته باشد، توانست شرکت نساجی بوساک را که در آن بحران مالی ورشکسته شده بود، خریداری نماید. هدف اصلی او از خرید این شرکت نساجی به دست آوردن شرکت زیر مجموعه ی آن به نام کریستین دیور بود. تا از آن به عنوان پایه ای برای راه اندازی یک سوپر مارکت کالاهای لوکس استفاده کند به گونه ای که افراد متوسط جامعه هم قادر باشند از آن خرید کنند.

جالب است بدانید که خانواده ی آرنو فقط ۱۵ میلیون دلار روی این شرکت سرمایه گذاری کردند و ۸۰ میلیون دلار دیگر را شرکت سرمایه گذاری لازاد تامین کرد تا او بوساک را خریداری کند. برنارد آرنو اندکی بعد مجبور شد تقریبا کل سرمایه شرکت بوساک را به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار بفروشد و فقط برند باپرستیژ دیور و فروشگاه لوبن مارشه را برای خود نگاه دارد. آرنو در سال ۱۹۸۵ میلادی به سمت مدیر عاملی شرکت دیور منصوب شد.

سرمایه گذاری در شرکت LVMH

در سال ۱۹۸۷ هنری راکمیه، رئیس سابق شرکت لویی ویتون از برنارد آرنو خواست تا در شرکت LVMH سرمایه گذاری نماید. او هم با خرید ۱.۸ میلیارد دلار سهام از این شرکت موفق شد ۲۴ درصد از سهام این گروه را به خود اختصاص دهد. پس از چند سال وی با چند صد میلیون دلار همچنان به خرید سهام این شرکت ادامه داد به گونه ای که در ماه ژانویه ۱۹۸۹ میلادی توانست ۴۳.۵ درصد از سهام شرکت LVMH 35 درصد حق رای به دست آورد و از آن به بعد، به عنوان رئیس هیئت مدیره اجرایی و مدیر عامل این شرکت فعالیت کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شریل سندبرگ

برنارد پس از به قدرت رسیدن، بیشتر مدیران ارشد اجرایی شرکت را برکنار کرد و به جای آن ها افراد مستعد و کارآمدتری را جایگزین نمود. او با این اقدام خود جان تازه ای به این شرکت اهدا کرد. این در حالی است که افراد زیادی از او به عنوان یک انسان بد طینت که به واسطه ی اخراج های متعدد کارمندان و کارکنان به قدرت رسیده یاد می کنند.

=

برنارد آرنو از آن به بعد برنامه های زیادی برای رشد و پیشرفت شرکتش در نظر گرفت و توانست با خرید چندین تولید کننده ی کالاهای لوکس از قبیل شرکت مد و فشن لوکس اسپانسایی لوئوه، شرکت عطر و اودکلن گرلن، شرکت آمریکایی سِفورا و مارس جاکوبز در طول دهه ی نود میلادی LVMH را تبدیل به یک امپراتوری بزرگ کالاهای لوکس کند.

شرکت LVMH و کریستین دیور مجموعا ۵۰ برند از معروف ترین تولیدات جهانی را در اختیار دارد. شرکت LVMH در حال حاضر بیش از ۵۶ هزار نفر کارمند دارد، و حدود ۴۰ درصد از کارکنان آن در فرانسه مشغول به کار هستند. LVMH در ۱۵۰۰ فروشگاه بزرگ و معتبر در سراسر دنیا فعالیت دارد و به همین خاطر بازار گسترده ای برای فروش و عرضه محصولات خود در اختیار دارد. آرنو کاملا و با جدیت فراوان روی نحوه ی فروش محصولاتش تمرکز و کنترل دارد و کاملا روی مکان هایی که این محصولات در آن عرضه می شود نظارت می کند.

لازم به ذکر است که آرنو به خاطر در اختیار داشتن رسانه ای قدرتمند ابتدا یک روزنامه ی اقتصادی به نام «لا تریبون» را به ارزش ۱۵۰ میلیون یورو خرید، ولی در ماه نوامبر سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت آن را بفروشد و با پرداخت ۲۴۰ میلیون یورو روی روزنامه دیگری سرمایه گذاری نمود که نام آن «Les Echos» بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان پل گتی
زندگی خصوصی برنارد آرنو

برنارد آرنو سابقه ی دو بار ازدواج را دارد.

ازدواج نخست او در سال ۱۹۷۳ میلادی با آنه دواورین بود که حدود ۱۳ سال دوام داشت

و آن ها سرانجام در سال ۱۹۹۰ میلادی رسما از هم جدا شدند.

حاصل ازدواج آرنو و آنه یک فرزند دختر به نام دلفین و همچنین یک فرزند پسر به نام آنتوان می باشد.

برنارد آرنو یک سال بعد از جدایی از همسر اولش با یک خانم پیانیست از

اهالی کبک کانادا و کلکسیونر نت های موسیقی به نام هلن مرسیه ازدواج کرد.

آن ها صاحب سه پسر شدند.

لازم به ذکر است که دلفین تنها دختر برنارد، قائم مقام شرکت لویی ویتون است

و پسرش آنتوان نیز مدیر عامل برلوتی یکی از شرکت های تابعه LVMH و رئیس هیئت

مدیره شرکت ایتالیایی لورو پیانا است.

مشارکت در فعالیت های خیرخواهانه

جالب است بدانید که شرکت های زیر نظر برنارد آرنو

در فعالیت های خیرخواهانه و بشر دوستانه نیز شرکت دارد.

به گونه ای که LVMH از شرکت ها موسساتی که در زمینه های پزشکی

و علمی تحقیق و پژوهش می کنند به صورت گسترده حمایت می کند.

برنارد آرنو یکی از کلکسیونرهایی است

که در مجموعه ی او می توان آثار هنرمندان مشهوری مانند ایو کلن،

پیکاسو، اندی وارهول و هنری مورد را می توان مشاهده کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برنارد آرنو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه